• شنبه / ۳۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403043019239
  • خبرنگار : 50444

فروهر معدنی خبر داد

شناسایی ۳۰۰۰ فعال حوزه کودک و نوجوان برای گسترش فعالیت‌ها

شناسایی ۳۰۰۰ فعال حوزه کودک و نوجوان برای گسترش فعالیت‌ها

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور از شناسایی بیش از ۳۰۰۰ فعال حوزه کودک و نوجوان در کشور برای گسترش فعالیت‌های این حوزه خبر داد.

فروهر معدنی در جمع خبرنگاران در ۳۰ تیرماه اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ مرکز فرهنگی و هنری در کشور وجود دارد که ۱۷ میلیون نفر مخاطب دارند و از برنامه‌های اجرا شده در آن‌ها بهره می‌برند.

وی افزود: یکی از برنامه‌های ما حمایت از فعالان حوزه کودک و نوجوان کشور است تا بتوانیم با حمایت‌هایمان آن‌ها را زیر چتر کانون قرار داده و با همراهی آن‌ها از ظرفیت‌های موجود به نحو مطلوب استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: با حضور این افراد، گروه‌ها و رسانه‌های کشور بر عمق کارها و تصمیمات ما در حوزه کودک و نوجوان افزوده می‌شود و می‌توانیم در راستای عدالت فرهنگی موفق‌تر عمل کنیم.

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: متولی ستاد اربعین امسال نیز برای دومین سال متوالی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و توقع داریم که کارگروه فرهنگی حوزه کودکان و نوجوانان در استان‌ها تشکیل و توسط آن‌ها دبیری شود تا هم افزایی بیشتر را به دنبال داشته باشد.

وی اظهار کرد: سال گذشته ۳۰۰ موکب در راستای فعالیت‌های فرهنگی اربعین توسط کانون فعالیت کرد که این موضوع نشان دهنده ظرفیت‌های این مجموعه است.

معدنی افزود: امسال نیز تلاش داریم تا موکب‌های اربعین را برپا کرده و فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با کودکان و نوجوانان که در آن‌ها کمرنگ است را پررنگ و تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: تولید محتواهای مختلف، قصه‌گویی، پرده خوانی، انتشار کتاب و خواندن سرود از جمله مواردی است که می‌توانیم آنها را برای مخاطبان و زائران اربعین حسینی آماده کنیم.

وی دست سازه‌های حسینی را یکی دیگر از طرح‌هایی که برای ترویج فرهنگ عاشورا در نظر گرفته شده است دانست و گفت: از دو ماه گذشته، گروه‌ها و محافل مختلفی را ایجاد کرده و با استفاده از ذوق و هنر آن‌ها دست سازه‌های کودکانه را می‌سازیم تا در اربعین حسینی و در مرزهای پر تردد ایران به کودکان و نوجوانان هدیه دهیم.

وی گفت: سال گذشته این کار را انجام دادیم و تجربه موفقی بود که سبب ترویج بیشتر فرهنگ عاشورا شد. بنابراین امسال نیز این دست‌سازه‌ها را تقدیم کودکان و نوجوانان زائر می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha