• شنبه / ۳۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403043019024
  • خبرنگار : 50649

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس:

‌جزئیات آزمون مرحله دوم اعطای مدرک تخصصی به حفاظ در فارس اعلام شد

‌جزئیات آزمون مرحله دوم اعطای مدرک تخصصی به حفاظ در فارس اعلام شد

ایسنا/فارس رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس زمان برگزاری آزمون مرحله دوم نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ را بازه زمانی ۳۱ تیرماه تا ۱۰ مردادماه امسال اعلام کرد و به تشریح جزئیات این آزمون در استان پرداخت.

سیدحمید موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا از برگزاری آزمون مرحله دوم نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ در استان فارس خبر داد و گفت: این آزمون به صورت شفاهی برگزار می‌شود که مرحله اول آن به صورت کتبی در اردیبهشت‌ماه امسال برگزار شد.

وی با یادآوری اینکه آزمون مذکور در بازه زمانی ۲۷ تیر تا ۱۰ مردادماه در سطح کشور برنامه‌ریزی شده است، افزود: در استان فارس این آزمون در بازه زمانی ۳۱ تیرماه تا ۱۰ مردادماه امسال در دو بخش بانوان و آقایان و به صورت جداگانه برگزار خواهد شد.

موسوی با تصریح اینکه این آزمون در رشته‌های حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم برگزار می‌شود، گفت: حفاظی که در مرحله اول آزمون موفق به اخذ حدنصاب امتیاز شدند، می‌توانند در آزمون مرحله دوم شرکت کنند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس اظهار کرد: تفاوتی که امسال نسبت به آزمون‌های سال گذشته انجام دادیم این بود که بر خلاف اینکه حفاظ برای شرکت در این آزمون از شهرستان‌ها به شیراز بیایند، ۲ نفر ممتحن را به نقاط مختلف استان اعزام کردیم تا حافظان بدون دغدغه ایاب و ذهاب بتوانند در آزمون شرکت کنند.

وی بیان کرد: در این آزمون چنانچه حفاظ از هر دو  ممتحن نمره قبولی حفظ را کسب کنند، فایل صوتی تلاوت ایشان در اختیار داوران رشته قرائت قرار می‌گیرد و این افراد باید فایل صوتی را داوری کنند و اگر حافظ در این مرحله هم قبول شد به مرحله بعد راه پیدا خواهد کرد.

موسوی ادامه داد: امسال به جز شهرستان داراب که قرآنیان آن باید در حوزه فسا آزمون مرحله دوم را انجام دهند و همچنین کازرون، پاسارگاد و اقلید که باید در شیراز امتحان دهند، در مابقی مناطق و شهرستان‌ها ممتحن اعزام شده تا آزمون مرحله دوم را برگزار کند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه برنامه آزمون به صورت جدول زمان‌بندی شده اعلام شده است، گفت: آزمون حوزه‌های نی‌ریز، استهبان، فسا، داراب، جهرم و خفر در روز یکشنبه و دوشنبه، ۳۱ تیرماه و اول مردادماه برگزار می‌شود و آزمون حوزه‌های شیراز، کازرون، پاسارگاد و اقلید طی روزهای ۳ تا ۱۰ مردادماه در شیراز برگزار خواهد شد و آزمون شهرستان‌های گراش و لامرد هم در ۹ مردادماه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: آزمون آقایان همگی در شیراز و در روزهای پنج‌شنبه و جمعه، ۴ و ۵ مردادماه در هر سه رشته مذکور برگزار خواهد شد. در روز شنبه، ۶ مردادماه هم آزمون حفاظ ۲۰ جزء در شیراز برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: در روزهای ۸ تا ۱۰ مردادماه هم آزمون حفاظ شهرستان شیراز برگزار می‌شود.

موسوی بیان کرد: کسانی که موفق به حضور در این مرحله از آزمون نمی‌شوند یا اینکه حدنصاب نمره را در این آزمون کسب نمی‌کنند، می‌توانند در آزمون تجدیدی که در آبان‌ماه امسال برگزار می‌شود، شرکت کنند و اگر در این آزمون تجدیدی هم افرادی غیبت کنند یا اینکه نمره لازم را کسب نکنند، دیگر سهمیه‌ای برای سال آینده نخواهند داشت و برای شرکت در آزمون تخصصی اعطای حفاظ دوباره در آزمون کتبی شرکت کنند.

رئیس اداره امور قرآنی فارس در ادامه با بیان اینکه امسال تعداد قبولی‌های مرحله اول آزمون بالا بود، گفت: در سنوات گذشته قریب ۲۰۰ نفر در آزمون مرحله اول پذیرفته می‌شدند اما امسال ۴۰۶ نفر قبولی داشتیم که ۱۶۷ نفر از آنان از حوزه شیراز بود که از این تعداد ۴۷ نفر در حفظ ۱۰ جزء، ۳۲ نفر در حفظ ۲۰ جزء و ۸۸ نفر در حفظ کل بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha