• شنبه / ۳۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403043019003
  • خبرنگار : 71368

شهردار منطقه یک تهران اعلام کرد

افتتاح مجموعه فرهنگی قائم پس از ۱۷ سال/ تهیه طرح موضعی اوین - درکه و شهرک قائم

افتتاح مجموعه فرهنگی قائم پس از ۱۷ سال/ تهیه طرح موضعی اوین - درکه و شهرک قائم
عکس تزیینی است

صبح امروز بعد از ۱۷ سال مجموعه فرهنگی و ورزشی قائم با حضور مدیران شهری و اعضای شورای شهر تهران افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، مهدی صباغ شهردار منطقه یک در مراسم افتتاح مجموعه فرهنگی و ورزشی قائم  با بیان اینکه امروز ۱۳۴مین پویش امید و افتخار است که مجموعه فرهنگی و ورزشی افتتاح می‌شود، گفت: این پروژه تا سال ۱۴۰۱ که مجموعه مدیریت شهری ششم سر کار آمد تنها ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و طی ماه‌های اخیر شاهد افتتاح این پروژه هستیم.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی این پروژه ۶۲۵ میلیارد تومان است، اظهار کرد: این مجموعه ورزشی دارای ۴۸ پارکینگ در دو طبقه است تا مزاحمتی برای همسایگان ایجاد نکند و ۲۵ نوع فعالیت در این مجموعه اجرا خواهد شد و از جمله این ظرفیت‌ها سالن ۱۸۰ نفره سالن اجتماعات است و همچنین آکادمی بین المللی دارت، صخره نوردی و... در این مجموعه فعال خواهد شد و همچنین از بام مجموعه نیز استفاده شده تا بتوانیم با کمک سازمان سرمایه گذاری در مساحت هزار مترمربع فضای تجاری همچون رستوران و.... داشته باشیم.

صباغ از اشتغال ۱۲۰ نفر در این مجموعه فرامنطقه ای خبر داد و افزود: برای احداث پروژه رفع معارضین متعددی داشتیم از جمله جابجایی خط ۲۰ کیلو وات برق منطقه و همچنین ترانس و جابجایی کابل‌های برق بود که واقعا زحمات زیادی کشیده شد.

وی با بیان اینکه امروز  ۲۱ پروژه با ارزش ۳۴۰ میلیارد تومان در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، خدمات شهری و... اجرایی خواهند شد، گفت: علاوه بر پروژه قائم، مجموعه های ورزشی و فرهنگی ازگل، گلابدره، قیطریه و باغ فردوس در حال ساخت هستند و بزودی وارد مدار بهره‌برداری می‌شوند که مجموعا ۱۱ هزار مترمربع از مساحت شهر تهران را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه طرح تفصیلی سال ۹۱ تصویب شد و دیگر تغییری در این طرح ایجاد نشد، ادامه داد: در شهرداری منطقه یک برای محلاتی که طرح تفصیلی برای آنها جوابگو نبود مثل سیمین قلعه، گلابدره، چیذر و شهرک محلاتی طرح موضعی تدوین و تصویب شد و در حال حاضر برای اوین درکه و محله شهرک قائم نیز طرح موضعی تدوین شده و در مرحله بررسی در کمیسیون ماده ۵ است و امید است با تصویب این طرح های موضعی شاهد کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز باشیم.

محمد آخوندی نیز در مراسم افتتاح مجموعه فرهنگی و ورزشی قائم در منطقه یک ضمن تقدیر و تشکر از مدیران قبلی و فعلی شهرداری تهران برای احداث این مجموعه ورزشی، گفت: متأسفانه در یک مقطع زمانی کار ساخت و ساز متوقف شد و در طول ۱۷ ماه اخیر کار جهادی برای اتمام این پروژه آغاز شد تا این پروژه با عظمت به اتمام برسد.

وی با اشاره به اقدامات شهردار منطقه یک با بیان اینکه اگر از جوانان درست و به جا در تخصص شان استفاده شود قطعا شاهد اتفاقات خوبی در شهر و کشور خواهیم بود، افزود: ما به عنوان کسانی که برای مقطع کوتاه وظایفی داریم باید شبانه روز تلاش و کوشش کنیم و اگر مسیر را اشتباه رفتیم باید به ما تذکر داده شود و به سهم خود از قصور و کوتاهی‌های احتمالی شورای شهر عذر می‌خواهم و شما شهروندان باید از من عضو شورای شهر کار در مسیر حل مشکلات شورای شهر بخواهید.

عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: در همه مناطق شهر فعالیت‌های عمرانی در جریان است و بودجه شهرتهران ۱۵۱ همت و تقریبا ۴ ونیم برابر دوران قبل است و این غیر از تلاش و کوشش دوستانمان نبوده است و در بودجه سال گذشته جزو معدود سال‌هایی است که درآمد شهرداری کمتر از ۵۰ درصد را به خود اختصاص داد.

آخوندی با بیان اینکه در ساخت پروژه‌های ورزشی در سال‌جاری ۳۰۰۰ میلیارد تومان برای ساخت، توسعه ورزش در شهر اختصاص داده شد و کار ارزشمندی در حال انجام است، گفت: در سال ۱۴۰۰ بودجه شهرداری ۳۷ هزار میلیارد تومان بود؛ اما الان دو برابر این رقم بودجه را فقط به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص دادیم و باید کارهای انجام شده به گوش مردم برسد نه فقط صدای اختلاف و دعوا به گوش مردم برسد و ما از مردم رأی گرفتیم و فقط وظیفه کار کردن داریم و نباید سرمایه‌های شهر را تلف کنیم و بعد افسوس بخوریم که چرا از فرصت خدمت استفاده نکردیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha