• جمعه / ۲۹ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403042918564
  • خبرنگار : 50649

آتش‌سوزی در جنگل‌های کوهمره / نیروهای منابع طبیعی در حال پایش هستند

آتش‌سوزی در جنگل‌های کوهمره / نیروهای منابع طبیعی در حال پایش هستند
عکس تزئینی است

ایسنا/فارس مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در بخشی از مناطق صعب‌العبور کوهمره جروق تأکید کرد: نیروهای منابع طبیعی از دیروز در حال تلاش هستند و اکنون به مرحله پایش و لکه‌گیری رسیده‌اند.

طبق اعلام نیروهای بومی، جنگل‌های بلوط دامنه شرقی کوه مروک در سرحد  کوهمره جروق از سلسله جنگل‌های زاگرس از روز گذشته، ۲۸ تیرماه آتش گرفته است. کوه مروک مرز شرقی شهرستان کازرون با شهرستان شیراز است. جنگل‌های این کوه ادامه جنگل دشت برم کازرون و منتهی به جنگل‌های کوهمره سرخی در جوار  روستای بن زرد  وسبوک و رمغان  کوهمره سرخی مشرف بر آبشار دم اسب است  که از روستای بورنجان به سمت شرق حدود ۱۵ کیلومتر و از روستای بن زرد کوهمره سرخی پنج کیلومتر فاصله دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن تأیید این مطلب گفت: آتش‌سوزی در مناطق صعب‌العبور دم اسب کوهمره سرخی مهار و پایش انجام شد.

حجت رحیمی دلیل این آتش‌سوزی را عوامل انسانی عنوان و اظهار کرد: عوامل انسانی به دلیل کشت‌های غیرقانونی در مراتع و مناطق صعب‌العبور، این مناطق را بعد از کشت آتش می‌زنند و در نتیجه آتش‌سوزی در جنگل‌ها و ارتفاعات رخ می‌دهد البته ما این عوامل را شناسایی و دستگیر می‌کنیم و حتی در رابطه با این آتش‌سوزی یک نفر را شب گذشته دستگیر کرده و راهی دادگاه کردیم.

وی با بیان اینکه نیروهای منابع طبیعی همگی نیروهای زبده‌ای هستند که از زمان وقوع آتش‌سوزی همچنان در حال تلاش هستند، گفت: آتش‌سوزی در بسیاری از مناطق به همت نیروهای منابع طبیعی و گروه‌های مردمی مهار شده و اکنون نیروهای ما در حال پایش و لکه‌گیری هستند تا اگر نقطه‌ای آتش داشته باشد، آن را اطفاء کنند.

رحیمی با تأکید بر اینکه نیروهای ما تا بامداد امروز و ظهر امروز همچنان در حال تلاش و فعالیت هستند، گفت: این مناطق دارای باغات زیادی است و حساسیت زیادی دارد و قطعاً برای مقابله با آتش‌سوزی اهتمام و کمک نیروهای مردمی را می‌طلبد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با بیان اینکه بسیاری از این آتش‌سوزی‌ها دارای عوامل انسانی هستند که قطعاً با آنان برخورد می‌کنیم، گفت: همین چند روز پیش عامل آتش‌سوزی باغات خفر را شناسایی کرده و دستگاه قضا هم وی را به ۱۰ سال حبس محکوم کرد.

وی بیان کرد: همچنین تاکنون ۱۱ نفر از عوامل آتش‌سوزی جنگل‌های رستم را شناسایی کرده‌ایم که دو نفر از آنان تا این لحظه دستگیر شده‌اند و به یاری خدا مابقی آنان را دستگیر خواهیم کرد.

رحیمی در پایان تأکید کرد: منابع طبیعی و جنگل‌ها همگی جزو انفال هستند و برای حفاظت آنان باید عموم مردم در هر قشر و صنفی احساس وظیفه کنند و در این راستا یاری‌رسان باشند، گرچه نیروهای منابع طبیعی هم برای حفاظت از انفال شب و روز تلاش می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۹ ۱۶:۵۲

جان یک درخت برابرباجان یک انسانه الهیخیرنبینندکه جنگلهاومنابع طبیعی خداییودشتهاراآتش میزنندا