• پنجشنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403042818256
  • خبرنگار : 50378

یک کارشناس مذهبی:

امام سجاد(ع) با نگارش صحیفه سجادیه راه تازه‌ای پیش پای شیعیان قرار داد

امام سجاد(ع) با نگارش صحیفه سجادیه راه تازه‌ای پیش پای شیعیان قرار داد

ایسنا/خراسان رضوی کارشناس امور دینی و مذهبی گفت: امام سجاد(ع) با توجه به کلام نورانی که داشت بزرگترین مبلّغ ارزش‌های عاشورا بود و با نگارش صحیفه سجادیه راه تازه‌ای برای شیعیان ایجاد کرد تا همگی با شیواترین کلمات با خدای خود راز و نیاز کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین سعیدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به شهادت امام سجاد(ع) اظهار کرد: نقش امام سجا(ع) در کنار حضرت زینب(س) برای جلوگیری از تحریف قیام عاشورا بسیار مهم بود و می‌توان گفت وظیفه این دو بزرگوار استمرار اهداف قیام با شجاعت و ابتکار عمل در مقابل دشمنان بود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه پس از قیام و شهادت امام حسین(ع)، اسارت آل‌الله و تبلیغات دشمن، زمینه انحراف به فراموشی سپردن واقعه به شدت فراهم شده بود، امام سجاد(ع) به شیوه‌های فرهنگی مبارزاتی از جمله انتقال مطالب در قالب دعا، تربیت نیروی انسانی، نیایش و ... روی آورد.

سعیدی با بیان اینکه رسالت اصلی امام حسین(ع) استمرار رسالت پیامبر اسلام بود، ادامه داد: این رسالت عبارت از برطرف کردن ظلمت و تاریکی از جامعه و نورانی کردن آن و زدودن جهل و نادانی از مردم و آشنا کردن مردم با دین مبین اسلام و یکتاپرستی بود که حضرت با قیام خود به این هدف نائل آمد و امام سجاد(ع) با تبیین ویژگی‌های طاغوتیان و راه‌های مبارزه و تقویت باورهای آنان به این هدف رسید.

وی خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) با توجه به کلام نورانی که داشت بزرگترین مبلّغ ارزش‌های عاشورا بود. این حضرت با توجه به سختی‌هایی متحمل می‌شد اما دست از مبارزه و عبادت بر نمی‌داشت و با نگارش صحیفه سجادیه راه تازه‌ای برای شیعیان ایجاد کرد تا همگی با شیواترین کلمات با خدای خود راز و نیاز کنند.

این کارشناس مذهبی گفت: این حضرت با سلاح دعا مهم‌ترین تاثیر اجتماعی را در پیوند مردم با خدا برقرار کرد و در نتیجه مبارزات و با تربیت‌ هزاران شاگرد باعث تزلزل حکومت‌ها شده بود و مردم در زمان امام محمد باقر(ع) و امام صادق(ع) به قیام‌های متعدد و مبارزه می‌پرداختند که تمام این موارد نتیجه مبارزات این حضرت بود.

سعیدی امام سجاد(ع) را بزرگمرد میدان صبر و مقاومت توصیف کرد و افزود: طبق آموزه‌های دینی بارزترین صبر، صبر در دینداری بوده و صابر بودن در دین لازم است. ثابت قدم بودن در مسیر دین از ویژگی‌های بارز یاران امام حسین(ع) بود و یکی از بناهای ما مسلمانان قدم برداشتن در راه دین و اثربخشی در آن با ثابت قدم بودن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha