• دوشنبه / ۲۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403042516870
  • خبرنگار : 50294

رئیس دانشگاە کردستان:

جبران خسارات آموزشی در پساکرونا نیازمند برنامەریزی دقیق است

جبران خسارات آموزشی در پساکرونا نیازمند برنامەریزی دقیق است

ایسنا/کردستان رئیس دانشگاە کردستان گفت: جبران خسارات و ارتقای کیفیت آموزش در دوران پساکرونا، نیازمند تلاش و برنامه‌ریزی دقیق مسئولان و متولیان امر آموزش عالی است.

حامد قادرزادە در مراسم تقدیر و تجلیل از سرآمدان آموزشی دانشگاه و برتر گروه‌های آموزشی اظهار کرد: اساتید دانشگاه‌ها نقش مهمی در تربیت نسل آینده کشور دارند و باید از آنها به عنوان ارزشمندترین سرمایه‌های نظام آموزشی کشور تجلیل کرد.

قادرزاده با اشاره به ضربه سنگین شیوع  ویروس کرونا به نظام آموزشی کشور، تصریح کرد: با وجود تمام تلاش‌هایی که انجام شد، هنوز هم آثار منفی کرونا بر آموزش دانشگاه‌ها به طور کامل از بین نرفته است و جبران این خسارات و ارتقای کیفیت آموزش در دوران پساکرونا، نیازمند تلاش و برنامه ریزی دقیق مسئولان و متولیان امر آموزش عالی است.

وی با اشاره به آمار نگران کننده شرکت کنندگان در آزمون سراسری، تصریح کرد: رقابت ۵۰ درصد از شرکت کنندگان در آزمون سراسری در یک گروه و برای ۲۰ رشته بوده و این یعنی گروه‌های دیگر کم‌کم مخاطبان خود را از دست ‌داده‌اند و این می‌تواند زمینه‌ساز چالش‌های بیشتری برای نظام آموزشی کشور باشد.

در ادامه‌ی این مراسم معاون آموزشی دانشگاه کردستان تصریح کرد: دانشگاه کردستان پیشرفت‌های خوبی در تمام زمینه‌ها داشته و اکنون در مقطع کارشناسی دارای ۶۵ رشته، در مقطع کارشناسی ارشد دارای ۱۲۴ رشته و در مقطع دکتری دارای ۴۴ رشته است و این پیشرفت‌های کمی و کیفی حاصل ۳۰ سال زحمات خانواده بزرگ دانشگاه کردستان است. 

صادقی عنوان کرد: شاید پیشرفت کمی دانشگاه به دلیل برخی محدودیت‌ها امکان پذیر نباشد و باید تمرکز خود را بر روی پیشرفت کیفی دانشگاه بگذاریم و ارتقاء کیفیت آموزشی دانشگاه در اولویت خواهد بود.

وی با اشاره به ایجاد نظم  آموزشی در دانشگاه کردستان، اظهار کرد: ایجاد نظم آموزشی در دانشگاه‌ها و تدوین شیوه‌نامه‌های آموزشی جامع و کارآمد، از جمله چالش‌های مهمی است که سیستم آموزشی با آن روبرو است که برای رسیدن به این هدف، باید اقدامات مختلفی در سطوح مختلف انجام شود.

صادقی بیان کرد: وظیفه اصلی حوزه آموزشی دانشگاه‌ها، نظارت بر کیفیت و عملکرد آموزشی و رعایت نظم و انضباط و اجرای قوانین آموزشی توسط اعضای هیات علمی و دانشجویان است. 

وی با اشاره به راهکارهای ارتقای کیفیت آموزش در دانشگاه کردستان، افزود: بین‌المللی سازی و تلاش در راستای شناساندن ظرفیت‌های بالقوه دانشگاه‌ها در حوزه آموزشی با کمک دیپلماسی علمی و توانمندسازی دانش‌آموختگان و شناسایی نخبگان و همچنین استفاده از فناوری‌های نوین از جمله راهکارهای ارتقای کیفیت آموزش است.

صادقی با بیان اینکه برای رسیدن به دانشگاه‌های نسل چهارم باید برنامه‌ریزی کرد، افزود: دانشگاه نسل چهارم باید در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی باشد و این دانشگاه‌ها به طور فعال در حل مسائل اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی جوامع خود مشارکت می‌کنند.

وی همچنین عنوان کرد: دانشگاه‌های نسل چهارم از فناوری‌های نوین برای ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش و همچنین تسهیل تعامل با جامعه استفاده می‌کنند.

گفتنی است، در پایان این مراسم نیز از سرآمدان برتر آموزشی دانشگاه کردستان تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha