• یکشنبه / ۲۴ تیر ۱۴۰۳ / ۲۳:۵۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403042416714
  • خبرنگار : 50042

اقتصاد دیجیتال پیشران اصلی رشد اقتصادی کشورهاست

اقتصاد دیجیتال پیشران اصلی رشد اقتصادی کشورهاست

ایسنا/گیلان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با بیان اینکه اقتصاد دیجیتال پیشران اصلی رشد اقتصادی در کشورهای توسعه یافته است، گفت: اقتصاد دیجیتال به معنی انجام دادن فعالیت‌های اقتصادی از طریق بازارهایی مبتنی بر اینترنت و شبکه گسترده جهانی است.

سعید زاهدی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه اقتصاد دیجیتال پیشران اصلی رشد اقتصادی در کشورهای توسعه یافته است، اظهار کرد: در دنیا یکسری شاخص‌ها برای پیشرفت اقتصاد دیجیتال مطرح شده و براساس شاخص‌های جهانی ۱۵ درصد از سهم تولید ناخالص ملی باید به اقتصاد دیجیتال برسد و براساس آمارها حدود هشت درصد اقتصاد ما دیجیتالی است.

وی با بیان اینکه در برنامه پنج ساله هفتم اقتصاد دیجیتال به عنوان بخش مهم دیده شده است، افزود: اقتصاد دیجیتال به معنی انجام دادن فعالیت‌های اقتصادی از طریق بازارهایی مبتنی بر اینترنت و شبکه گسترده جهانی با استفاده از ابزارهای فناورانه برای توسعه اقتصاد است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با بیان اینکه زیرساخت‌های استان همسو با کشورهای در حال توسعه جهان است، گفت: در حال حاضر در استان ۴۶ دکل داریم که ۲۶ دکل مربوط به همراه اول و ۲۰ دکل مربوط به ایرانسل بوده و این دکل‌ها در حال افزایش است.

وی عدم رضایت مردم در برخی نقاط استان را از علل ضعف شبکه‌های ارتباطی دانست و گفت: متاسفانه براساس یک باور اشتباه مبنی بر اینکه تشعشعات دکل‌ها خطرناک و سرطان‌زاست، در برخی مناطق مردم از نصب دکل خودداری می‌کنند، در حالی که نتایج علمی جهانی نشان می‌دهد که اشعه این دکل‌ها بی خطر هستند.

زاهدی بیان کرد: بارها از طریق رسانه‌ها اعلام شده که میزان تشعشعات زیرساخت‌های ارتباطی در ایران در حد مجاز است، اما همچنان با ممانعت‌های مردمی برای اجرای پروژه‌ها مواجه می‌شویم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با اشاره به اهتمام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت برقراری ارتباطات در تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در گیلان وجود دارد که از این تعداد تنها ۹۵ روستای استان پوشش ضعیف ارتباطی را دارند که از مناطق کوهستانی و کوهپایه‌ای و صعب العبور هستند و مقرر شده تمامی روستاهای باقی مانده تا پایان سال جاری به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

وی با اشاره به ابرپروژه بودن اجرای فیبر نوری منازل و کسب و کارها در سطح کشور و استان تصریح کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال حاضر پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها را در دست اجرا دارد که انشاءالله مردم تمامی شهرهای استان تا پایان سال از موهبت اینترنت پرسرعت فیبر نوری منازل و کسب و کارها برخوردار خواهند شد.

زاهدی با بیان اینکه بیش از ۸۰۰ کیلومتر اجرای پروژه فیبر نوری در استان انجام گرفته است، گفت: به‌طور کامل زیرساخت‌های فیبر نوری شهر رشت و کومله مهیا شده و در حال حاضر در ۱۰ شهر استان عملیات حفاری در حال انجام  بوده و یا در دست اقدام داریم و ۵۶ شهر استان تا پایان سال به شبکه فیبر نوری متصل می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha