• یکشنبه / ۲۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403042416340
  • منبع : نمایندگی خوزستان

در نیروگاه رامین اهواز رخ داد؛

فداکاری جوانان خوزستانی برای جلوگیری از یک فاجعه

فداکاری جوانان خوزستانی برای جلوگیری از یک فاجعه

ایسنا/خوزستان نشتی کندانسور نیروگاه رامین که می‌توانست به خاموشی در بخشی از کشور در تیرماه و گرم‌ترین روزهای سال ختم شود، توسط متخصصان داخلی طی کمتر از ۱۸ ساعت در حالت آماده‌ به کاری نیروگاه تعمیر شد.

ساعت ۹ صبح امروز، کندانسور توربین ‎نیروگاه رامین اهواز نشتی پیدا کرد و مطابق پروتکل، باید ابتدا فعالیت نیروگاه ۲ روز متوقف می‌شد و سپس کار تعمیر آغاز می‌شد اما متخصصان، تصمیم ‌گرفتند در حالت آماده به کار نیروگاه، عملیات تعمیرات را انجام دهند.

دمای محیط توربین نزدیک به ۷۰ درجه و رطوبت بالای ۹۰ درصد است به عبارت دیگر نیروها باید در یک دریای آب جوش عملیات می‌کردند.

نیـروگاه حرارتی رامیـن از بزرگترین نیروگاه‌های حرارتی ( بخاری)  کشـور است که با هدف تامین برق استان خوزستان و شبکه سراسری احداث شده است. نیروگاه رامین در کیلومتر ۲۰ جاده اهواز – مسجدسلیمان و در مجاورت رودخانه کارون و شهـر ویس در شمال شرقی اهـواز قرار دارد. این نیـروگاه با ۶ واحد ( ۴ واحد ۳۰۵ مگاواتی و ۲ واحد ۳۱۵ مگـاواتی) دارای توان تولیدی ۱۸۵۰ مگاوات است.این نیروگاه نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز استان خوزستان و پایداری شبکه برق کشور ایفا می‌کند.

۱۸ ساعت عملیات پیچیده مهندسی بدون وقفه ادامه یافت و فردای آن روز تعمیرات با موفقیت به انتها رسید و نیروگاه بدون ثانیه‌ای توقف به تامین برق پرداخت و خطر خاموشی گسترده هم از کشور رخت بر بست.

رضا خسروی و محمد امیری از مهندسان مکانیک و کارشناسان توربین تنها ۲ تن از ده‌ها متخصصی بودند که برای روشنایی مردم به طبقه آخر جهنم رفتند و برگشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۵ ۱۲:۴۶

من واقعا بغض کردم از وجود چنین جوانان پاک ومومن ومتعهد الهی که هرجا هستند سلامت باشند هرچی خیر و برکت هست نصیبشون بشه به جون خودم اگه حاج قاسم بود پیشانی این بچه های با اخلاص را می‌بوسید خدایا به حق این تاسوعا پدرومادر این جوانان را در زمره یاران امام حسین علیه السلام قراربده و خود جوانان غیورمونو یاران امام زمان علیه السلام قرار بده 🤲🤲🤲

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۶ ۰۸:۴۹

الهی امین یارب العالمین

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۶ ۱۱:۵۸

ممنون از جوانان قیور

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۶ ۰۳:۰۳

خداوند عاقبت بخیرشون کنه انشاالله

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۶ ۰۳:۰۵

ماشااله به این مهندسین عزیز فداکاری مال اینها پولهای میلیاردی مال فوتبالیست‌های ...

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۶ ۰۷:۴۰

تشکر فراوان از پرسنل تعمیرات ...ما انسانهای خوب زیاد داریم فقط جایگاه رو درست نچیدن . تخصص و پشتکار و تجربه ... چیزی که ریس جمهور پزشکیان گفته . یا حق . خوزستان امیدیه .

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۶ ۱۰:۴۰

واقعا افتخار می کنم باریکلا

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۶ ۱۱:۰۷

سلام و درود خوزستانی باغیرت ومردانگی،خداقوت،

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۶ ۱۱:۲۵

سلام به همگی فداکاری در خون خوزستانیهاست این را هم در جنگ 8سال دفاع مقدس ثابت کردیم هم در اغتشاشات داخلی و هم در جنگهای نیابتی و داوطلبانه بیرون از کشور و این بار در نیروگاه رامین و این افتخاری است که نصیب هر کسی نمیشود ،، غیرت و خون گرمی و مهمان نوازی خوزستانیها زبان زد خاص و عام در کل دنیاست

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۶ ۱۲:۰۲

درود خداوندبرهمه مردان انسانهای پاک سرشت ان شالله که تنشون سالم باشه اهل بیت هدایت گرشون

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۶ ۱۲:۲۱

خدا قوت و سپاس فراوان ❤

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۶ ۱۲:۴۱

خداقوت پهلوانان با غیرت

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۶ ۱۲:۵۳

دستان توانمند کادر تعمیر علی الخصوص ای دو مهندس عزیز هموطن رامیبوسم و برایشان آرزوی سلامتی دارم .شما قهرمانان وطن هستید

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۶ ۱۳:۳۳

باسلام خدا قوت و خسته نباشید میگم به این عزیزان و پرسنل متخصص که فداکاری کردند از اینجا دستشون رو میبوسم و از خداوند منان تقاضا دارم برا این بزرگواران منت بگذارد و آنها را در زمره یاران صاحب الزمان (عج) و صالحان قرار بده، خوشحالم که رشتم مهندسی مکانیک هست و آرزومندم که هر چه در توان دارم برای مردمم سودمند باشم

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۶ ۱۴:۱۳

درود به غیرت و معرفتتان جوانان پاک و با اخلاص سرزمینمان ایران در همه عرصه ها موفق و سربلند باشی تنتون سالم دوستتون داریم

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۶ ۱۸:۰۵

درود بر شما دلیر مردان خوزستان

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۶ ۱۸:۱۱

اشکم درومد دست مریزاد ب عنوان یک خوزستانی خاک پای شما رو می بوسم اجرتون با ابا عبدالله الحسین

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۶ ۱۸:۴۸

ایران با داشتن هچین آدمهایی تا الان سره پا ایستاده