• یکشنبه / ۲۴ تیر ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۴
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403042416093
  • خبرنگار : 50455

مدیرکل بهزیستی استان قم مطرح کرد

مراکز بهزیستی بهترین مکان برای توزیع نذورات مردمی در ماه محرم

مراکز بهزیستی بهترین مکان برای توزیع نذورات مردمی در ماه محرم

ایسنا/قم مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به فرارسیدن ماه محرم گفت: مراکز بهزیستی بهترین مکان برای توزیع نذورات مردمی در ماه محرم در سطح استان هستند.

سید صادق میرئی در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سید و سالار شهیدان اباعبدلله الحسین(ع) بیان کرد: امسال آغاز دهه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان مصادف با هفته بهزیستی و سالروز تأسیس این نهاد مردمی و خدمتگزار و مولود انقلاب اسلامی به همت شهید گرانقدر محمد علی فیاض بخش است.

میرئی عنوان کرد: خیرین، نیکوکاران، دفاتر مراجع عظام تقلید، اماکن و بقاع متبرکه، صاحبان صنوف و صنایع و مدیران استان همیشه و در تمام مناسبت‌ها همراه بهزیستی و حامی جامعه هدف ما بوده‌اند.

مدیرکل بهزیستی قم افزود: شیعیان و محبان سالار شهیدان در این ایام در کنار عرض ارادت به محضر اهل‌بیت(س) با نذورات، اطعام، قربانی و توزیع سبدهای غذایی و خواروبار به یاری نیازمندان می‌شتابند که بهترین محل برای انجام این امور خیر و سنت حسنه، مراکز شبانه‌روزی و روزانه بهزیستی استان اعم از خانه‌های سالمندان، آسایشگاه‌های معلولین، مراکز نگهداری بیماران روانی مزمن، شیرخوارگاه و خانه‌های نگهداری فرزندان بهزیستی و خانواده‌های نیازمند است و بهزیستی قم به‌عنوان واسطه خیر بین نیکوکاران و نیازمندان واقعی آماده هدایت خیرین به این مراکز است.

میرئی با اشاره به سیره معصومین خصوصاً حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در یاری و کمک به نیازمندان و ایتام تصریح کرد: یکی از برکات توزیع مناسب و سازمان‌یافته نذورات مردمی در ماه محرم علاوه بر توسعه ظرفیت سازی اجتماعی و خیرجمعی، گسترش عدالت اجتماعی و کاهش فقر و آلام دردمندان است و شاید به‌جای توزیع معمول نذورات با توزیع هدفمند از طرف مؤمنین معزز، هیات، مساجد و حسینیه‌ها بتوانیم در جهت رفع مشکلات گروهی از همشهریان خود گامی مؤثرتر برداریم.

مدیرکل بهزیستی قم ضمن قدردانی از ائمه جماعات مساجد، مداحان و ذاکرین اهل‌بیت، خطبا و صاحبان منبر در این ایام، از آنها خواست با مراجعه به مراکز بهزیستی در سطح استان ضمن مشاهده خدمات و فعالیت‌های بهزیستی و حجم نیازها و کمبودها با رویکرد گسترش خیر جمعی همگان را به مشارکت در امور بهزیستی و انجام وظایف اجتماعی خود متذکر شوند و بانیان و خیرین محلات و مناطق شهر را جهت  تأمین جهیزیه دختران نیازمند، تعمیر مسکن معلولین و مددجویان، تهیه لوازم سرمایشی، رفع مشکلات معیشتی زنان سرپرست خانوار و مددجویان از کارافتاده و خانواده معتادان در حال درمان هدایت کنند.

به گزارش ایسنا؛ مردم نوع‌دوست استان می‌توانند با تماس با شماره همراه ۰۹۱۰۹۰۷۳۲۰۵ کمک‌های و نذورات خود را به دست نیازمندان برسانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha