• شنبه / ۲۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403042315765
  • منبع : نمایندگی مازندران

ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران با اوراسیا از ۱۶۲ میلیون دلار گذشت

ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران با اوراسیا از ۱۶۲ میلیون دلار گذشت

ایسنا/مازندران ناظر گمرکات مازندران گفت: طی سه ماهه نخست امسال با افزایش ۴۰ درصدی، ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران به کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا بالغ بر ۱۶۲ میلیون و ۷۸۹ هزار دلار بوده است.

 امیرجمشیدی امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال صادرات از گمرکات مازندران به مقصد کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا بالغ بر ۴۳۱ هزار تن به ارزش ۳۱میلیون و ۲۱۶ هزار دلار بوده که از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۶۷ و ۹۳ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۳ نشان می‌دهد.

وی صادرات از گمرکات مازندران به کشورهای فدراسیون روسیه با ۲۶ میلیون دلار، قزاقستان با ۵ میلیون دلار، ارمنستان با ۴۷۲  هزار دلار، قرقیزستان با ۳۶۸ هزار دلار و بلاروس با ۱۳ هزار دلار اعلام کرد و گفت: کالاهای صادراتی گمرکات مازندران به این کشورها عمدتا شامل سیمان و موادمعدنی، محصولات لبنی، مرکبات، فرآورده‌های خوراکی، موادپلاستیکی، گل، کیوی و غیره هستند.

وی ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را ۸۸ میلیون و ۵۷۷ هزار دلار بیان کرد و افزود: سهم این کشورها ازکل صادرات گمرکات مازندران ۶۷ درصد وزنی و ۹۳درصد ارزشی است.

جمشیدی اظهار کرد: در همین مدت واردات گمرکات مازندران از کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ۱۳۱ میلیون و ۵۷۳ هزار دلار رسیده است،که نسبت به سال ۱۴۰۲ ازنظر ارزشی ۳۱درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات مازندران تصریح کرد: کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ترتیب فدراسیون روسیه با ۱۱۹ میلیون و ۱۷۳ هزار دلار، قزاقستان با ۹ میلیون و ۴۸۵ هزار دلار و بلاروس ۲ میلیون و ۹۱۵ هزار دلار مبدا کالاهای وارداتی گمرکات مازندران بوده که عمده‌ترین کالاهای واردشده از این کشورها غلات، روغن و دانه‌های روغنی، چوب وتخته، محصولات شیمیایی، آهن آلات و غیره بوده است.

براساس این گزارش، ارزش کل واردات گمرکات مازندران طی ۳ ماهه نخست امسال۵۵۷ میلیون و ۵۸۰  هزار دلار بوده و سهم واردات کالا از کشورهای اوراسیا از کل واردات گمرکات مازندران از نظر وزنی ۵۶ درصد و ارزشی ۳۱ درصد بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha