• شنبه / ۲۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403042315711
  • خبرنگار : 50034

آمادگی آبفای همدان برای تأمین پساب صنایع استان

آمادگی آبفای همدان برای تأمین پساب صنایع استان

ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از تولید سالانه بیش از ۳۵ میلیون مترمکعب پساب در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب استان خبر داد و گفت: در صورت نیاز صنایع استان، آمادگی لازم برای در اختیار قرار دادن پساب مورد نیاز آن‌ها را داریم. 

 فرهاد بختیاری‌فر با بیان اینکه سالانه ۳۵.۷۶ میلیون مترمکعب پساب در استان، تولید می‌شود، اظهار کرد: پساب تولید شده در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب استان همدان، مطابق با استانداردهای سازمان حفاظت محیط‌زیست است. 
 
بختیاری‌فر تصریح کرد: در حال حاضر شهرهای همدان، ملایر، کبودراهنگ، اسدآباد، نهاوند، تویسرکان، سرکان و رزن و روستاهای ارزانفود و سیمین از تأسیسات جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب بهره‌مند هستند و استانداردهای پساب تولید شده در تصفیه خانه‌های استان همدان مناسب برای مصارف کشاورزی و صنعتی است. 
 
وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۶۱۰ کیلومتر شبکه توزیع و ۷۵ کیلومتر خط انتقال جمع‌آوری فاضلاب شهری و ۴۰ کیلومتر شبکه توزیع و ۱۰ کیلومتر خط انتقال جمع‌آوری فاضلاب روستایی در سطح استان وجود دارد. 
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به مصارف پساب تولید شده در استان، اظهار کرد: فقط پساب تولید شده در تصفیه‌خانه فاضلاب شهر همدان برای صنایعی استفاده می‌شود و در بقیه تصفیه‌خانه‌ها پساب تولیدی به منابع پذیرنده انتقال می‌یابد. 
 
بختیاری‌فر با بیان اینکه رایزنی با استانداری، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها و مشترک‌های صنعتی برای فروش پساب انجام شده، یادآور شد: استفاده از پساب برای صنایع، مقرون به صرفه است اما مشکلاتی از نظر پرداخت هزینه‌ها توسط صنایع به شرکت آب و فاضلاب وجود دارد. 
 
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان همدان، وی گفت: مشکلی در تأمین پساب در استان وجود ندارد و در صورت نیاز صنایع استان، آمادگی لازم برای در اختیار قرار دادن پساب مورد نیاز آن‌ها وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha