• شنبه / ۲۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403042315658
  • منبع : شهرداری تهران

به‌روزرسانی طرح جامع ریلی شهر تهران

به‌روزرسانی طرح جامع ریلی شهر تهران

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با اشاره به ارزیابی و به‌روزرسانی طرح جامع ریلی شهر تهران، از ساخت و تکمیل ۴ خط شامل خطوط ۱۱،۱۰،۹،۸ شبکه داخلی ریلی شهر تهران تا سال۱۴۲۰ خبر داد.

به گزارش ایسنا، شهریار افندیزاده با بیان اینکه سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در مطالعات بازبینی شبکه انبوه‌بر همگانی شهر تهران بر اساس آخرین طرح جامع ریلی شهر تهران مصوب سال ۱۳۹۸ را ارزیابی و به‌روزرسانی کرده است، گفت: طی این مطالعه، پیشنهادهای گوناگون درباره تکمیل خطوط شبکه مترو و همچنین تحلیل‌های ترافیکی و اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا در یکصد و نود و یکمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور، طرح احداث و تکمیل ۴ خط متروی ۱۱،۱۰،۹،۸ برای افق سال۱۴۲۰ تصویب شد.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در تشریح جزئیات این طرح به مطالعات طراحی خط ۸ متروی تهران اشاره کرد و افزود: این خط با ابتدا و انتها از افسریه - آیت به طول ۴۰ کیلومتر و تعداد ۳۵ ایستگاه، بخشی از مسیر حلقه‌ای را که به دور قسمت مرکزی تهران کشیده شده است را شامل می‌شود و به محدوده متراکم مرکزی که توسط خطوط فعلی مترو پوشش داده نشده‌اند، خدمت‌رسانی می‌کند.

 افندیزاده افزود: خط ۸ مترو، هسته مرکزی تهران را به شکل نیم‌حلقه پوشش داده و از خیابان ابومسلم خراسانی واقع در جنوب محله افسریه آغاز و پس از عبور از جنوب هسته مرکزی شهر به سمت غرب تهران امتداد یافته و از جنوب غربی منطقه ۱۷ به سمت شمال ادامه مسیر داده و پس از چرخش مجدد از حوالی صادقیه به سمت شرق تغییر مسیر داده و با عبور از شمال هسته مرکزی شهر به سمت شمال شرق تهران در حوالی ایستگاه متروی سرسبز منتهی خواهد شد.

 مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در ادامه با بیان اینکه خط ۸ مترو با پوشش مناطق ۱۵، ۱۶، ۱۷ و ۱۹ در جنوب شهر تهران و پس از اتصال به ایستگاه اصلی راه‌آهن و پایانه جنوب، به سمت غرب و شمال امتداد می‌یابد، اظهار کرد: این خط پس از پوشش مناطق۲، ۹ و ۱۰ و اتصال به شاخه فرودگاه مهرآباد خط ۴ مترو به سمت شرق توسعه پیدا کرده و در این بخش با عبور از مناطق ۶ و ۷ مترو و اتصال به پایانه بیهقی، در نهایت در ایستگاه پایانی سرسبز در مرز مناطق ۴ و ۸ مترو با خطوط ۲ و ۹ مترو تبادل خواهد داشت.

 افندیزاده یادآور شد: خط ۸ متروی تهران یک خط توزیع‌کننده است که با تمامی خطوط متروی تهران به‌ غیر از خطوط ۵ و ۱۰ مترو در تبادل است. این خط با چهار خط فعلی متروی تهران (خطوط ۱، ۲ ، ۳ و ۶) دو ایستگاه تقاطعی در نقاط مختلف شهر دارد که این موضوع می‌تواند موجب تشکیل حلقه‌هایی با ترکیب خط ۸  و ۴ خط، موجود شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، به گفته وی، وجود این حلقه‌ها باعث می‌شود مسیرهای جایگزین بیشتری در اختیار مسافران قرار گیرد که می‌تواند باعث کاهش بار ترافیک و افزایش ظرفیت خطوط مترو شده و از طرفی، به پایداری بیشتر شبکه ریلی تهران کمک کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۳ ۱۳:۰۵

خط را راه اندازی مینمائید ولی قطار کافی نمی گذارید مثل خط 6 مترو که پر مسافر است و سرفاصله حرکتی قطارهای آن هر 15 دقیقه است و این یعنی عذاب دادن به مسافرین؟؟؟