• شنبه / ۲۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403042315516
  • خبرنگار : 71588

هشدار بیروت درباره وقوع جنگ منطقه‌ای در صورت حمله تل‌آویو به لبنان

هشدار بیروت درباره وقوع جنگ منطقه‌ای در صورت حمله تل‌آویو به لبنان

وزیرخارجه لبنان اعلام کرد در صورتیکه رژیم صهیونیستی به لبنان حمله کند، ممکن است جنگ منطقه‌ای ایجاد شود که طرف‌های خارجی در آن مشارکت داشته باشند.

به گزارش ایسنا، عبدالله بوحبیب، وزیرخارجه لبنان خاطرنشان کرد امنیت جنوب لبنان در گرو اجرای کامل قطعنامه ۱۷۰۱، حمایت از ارتش لبنان و سپس امضای توافق نهایی پیرامون مرزهای جنوبی است.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بوحبیب ضمن تاکید بر برقراری صلح و ثبات در منطقه در سایه تنش‌های روزافزون در جنوب لبنان و منطقه، تصریح کرد که تمامی طرف‌ها باید رایزنی و راهکارهای مسالمت‌آمیز را جزو اولویت خود قرار دادند.

بوحبیب ضمن ابراز نگرانی عمیق نسبت به پیامدهای احتمالی هرگونه تنش در آینده، هشدار داد لغزش در جنگ عواقب جدی و وخیمی نه تنها برای لبنان و رژیم صهیونیستی بلکه برای کشورهای همسایه مانند اردن و سوریه خواهد داشت.

وزیرخارجه لبنان اعلام کرد در صورتیکه رژیم صهیونیستی به لبنان حمله کند، ممکن است جنگ منطقه‌ای ایجاد شود که طرف‌های خارجی در آن مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد تلاش‌های دیپلماتیک بین‌المللی ادامه دارد که هدف آن کاهش تنش‌ها و تقویت ثبات در مرزهای جنوبی لبنان است.

وزیر خارجه لبنان بر پایبندی کشورش به ابتکارعمل‌هایی که صلح و امنیت منطقه‌ای را تقویت می‌کند، تاکید کرد.

بوحبیب مجددا بر آمادگی لبنان برای مشارکت سازنده در تلاش‌های بین‌المللی درراستای ممانعت از درگیری و برقراری صلح همیشگی در منطقه تاکید کرد.

بمباران متقابل حزب‌الله و نیروهای اشغالگر در مرز جنوبی لبنان با گسترش و نوع حملات، علی‌رغم تلاش‌های دیپلماتیک با هدف مهار بحران همچنان ادامه دارد.

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسما به عملیات فلسطینی طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی آن‌ها توسط حزب‌الله هدف گرفته شده است و به همین دلیل کابینه تندرو «بنیامین نتانیاهو» مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کردند.

اخیرا رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه نتانیاهو توجهی به سرنوشت آن‌ها نداشته و آن‌ها را رها کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha