• شنبه / ۲۳ تیر ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۴
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403042315289
  • خبرنگار : 50975

بیشترین تخلف صنفی در شهرکرد مربوط به نانوایی‌هاست

بیشترین تخلف صنفی در شهرکرد مربوط به نانوایی‌هاست

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رییس اتاق اصناف شهرکرد گفت: بیشترین تخلف صنفی در سطح شهر مربوط به نانوایی‌ها است.

محمود حبیبیان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه در سال‌جاری ۹۷ پرونده تخلف صنفی تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد، اظهار کرد: ۴۰ پرونده مربوط به تخلف در نانوایی‌ها، ۱۲ پرونده تخلف میوه‌فروشان، ۱۲ پرونده مواد غذایی و پرونده تخلف لوازم خانگی، مکانیکی و درودگری بوده است.

رییس اتاق اصناف شهرکرد با بیان اینکه بیشترین تخلف صنفی در سطح شهر مربوط به نانوایی‌ها است، گفت: بیشترین پرونده تخلف مربوط به نانوایی‌ها در خصوص ساعت پخت، وزن چانه و کیفیت نان است.

وی ادامه داد: نانوایی‌های متخلفی که اقدام به کم‌فروشی یا اجحاف در حق مشتریان کنند، به جرایم سنگین و حتی پلمب واحدهای خود محکوم می‌شوند.

 حبیبیان در خصوص بازرسی‌های صورت گرفته در سه ماه نخست سال‌جاری اظهار کرد: تعداد ۴۲۲ مورد شکایت در سامانه سیمبا (سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی) و شکایات مستقیم ثبت شده است و ۹۳۶ بازدید در سطح شهر انجام شده است.

وی عنوان کرد: جمع ارزش ریالی پرونده‌ها که منجر به صدور رای شده است چهار میلیارد و ۶۹۷ میلیون ریال بوده است.

رییس اتاق اصناف شهرکرد با بیان اینکه در این خصوص تیم‌های سازمان تعزیرات حکومتی و فرمانداری به صورت نامحسوس نسبت به بازدیدهای میدانی اقدام کرده و با نانوایان متخلف برخورد می‌کنند، گفت: دلیلی ندارد که نانوایان بدون مصوبه‌ای اقدام به افزایش قیمت نان کنند به همین منظور لیست قیمت نان در تمامی نانوایی‌ها باید در معرض دید عموم باشد و اگر قیمت بالاتر از مصوبه باشد مردم حتما مراتب را به اصناف گزارش دهند.

حبیبیان به نحوه رسیدگی به شکایات مردمی در اتاق اصناف اشاره کرد و گفت: شهروندان می‌توانند شکایت خود را به اتحادیه مربوطه اعلام کنند و از این طریق پرونده تشکیل می‌شود و اتحادیه موظف است موضوع را رسیدگی و به کمیسیون رسیدگی به شکایات ارجاع دهد.

وی با بیان اینکه از تخلفات مندرج در قانون تعزیرات حکومتی می‌توان به عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع، و نیز نداشتن پروانه کسب واحدهای صنفی اشاره کرد، گفت: بیشترین تخلف‌های کشف شده از بازار چهارمحال و بختیاری در زمینه‌های گران‌فروشی، درج نکردن قیمت، فروش اجباری و صادر نکردن فاکتور است.

حبیبیان تاکید کرد: مردم چهارمحال و بختیاری می‌توانند گزارش‌ها و تخلف‌های مشاهده شده در بازار استان را از طریق سامانه ۱۲۴ اطلاع‌رسانی کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن و با اولویت رسیدگی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha