• جمعه / ۲۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403042215122
  • خبرنگار : 50976

امام جمعه شیراز:

مردم آگاهانه و انتخاب‌گرایانه دین را با رأی خود اجرا می‌کنند

مردم آگاهانه و انتخاب‌گرایانه دین را با رأی خود اجرا می‌کنند

ایسنا/فارس نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: در ایران سبکی از انتخابات را به دنیا نشان می‌دهیم که در هیچ کجای دنیا نیست و مردم آگاهانه و انتخاب گرایانه دین را با رأی خود اجرا می‌کنند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز ۲۲ تیر ماه در خطبه نماز جمعه سیراز با توصیه عمومی به تقوا، پرهیزکاری و خداترسی در خصوص سیاست‌های کلی مقام‌ معظم رهبری، گفت: امروز یعنی سال ۱۴۰۳ آغاز عملی برنامه ۵ ساله توسعه است و ما باید در این ۵ سال با تحقق بخشیدن به اهداف برنامه مشکلات کشور و مردم را حل کنیم، مشکلاتی که تمام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری می‌خواستند آن را حل کنند. باید کاری اساسی در این زمینه صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه همه باید در چارچوب قانون با ریاست جمهوری همکاری کنند تا این اهداف محقق شود، گفت: آنچه مسلم است در این انتخابات ما شاهد ارتقای مردم‌سالاری دینی در کشورمان بودیم. معمولا کسانی که در گروه‌های و دسته‌بندی‌های سیاسی خاصی هستند به این موضوع علاقه ندارند و آن را تحلیل نمی‌کنند، اما برای روحانیت به واسطه استقلال از جریان‌های سیاسی این موضوع مهم است.

آیت‌الله دژکام افزود: ایرانی‌ها یک تجلی بسیار ارزشمند از مردم‌سالاری دینی را در جلو چشم همه جهانیان به نمایش گذاشتند. مردم‌سالاری دینی در ایران وجود دارد. در ایران سبکی از انتخابات را به دنیا نشان می‌دهیم که در هیچ کجای دنیا نیست و مردم آگاهانه و انتخاب‌گرایانه دین را با رأی خود اجرا می‌کنند.

وی اظهار کرد: مردم با مشارکت نزدیک به  ۵۰ درصد فقط رئیس جمهور انتخاب نکردند بلکه سبک اداره کشور را با روش مردم‌سالارانه دینی به نمایش گذاشتند. این یک قسمت کار انتخابات بود که کشور در جهت فرهنگ سیاسی رو به پیش بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: موضوع دیگری که باید از عموم ملت تشکر کنیم این است که پس از انجام انتخابات دشمن به دنبال شلوغی کشور بود ولی ایران در کمال ثبات و آرامش اکثریت بود. پذیرش قانون توسط مردم انجام گرفت و طرفداران هر دو کاندیدا رای اکثریت را پذیرفتند و از فردای انتخابات همه مردم به قانون احترام گذاشتند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان ویژگی‌های ماه محرم افزود: یادمان نرود که دنیا باید پای مکتب اباعبدالله حسین(ع) آمده و شاگردی کند. درس‌آموز این صحنه شما مردم شیعه ولایت مدار ایران هستید و این کار شما است که با تقدیم هزاران شهید پای آن ایستاده و جلو می برید.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: ما رای دادیم و برای کشور رئیس جمهور معین کردیم و دعا می‌کنیم تا این رئیس جمهور هم بتواند موفق شود به همان مواردی که هدف اسلام و ایران و مردم ایران است، برسد.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: توقع ما از رئیس جمهور منتخب این است که در چارچوب قانون صبور و شکیبا باشد و کارها را جلو ببرد. اگر پیشرفت می‌خواهیم غیر از این راهی نداریم.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: جبران عقب ماندگی‌ها کار آسانی نیست، این طبعاً محتاج یک رشد مستمر پی در پی اقتصادی است. رشد اقتصادی مستمر یعنی اگر ۵ سال برنامه هفتم است یکسال رشد منفی نباشد و هر سال جلو برویم.

وی همچنین در خصوص مراسم شیرخوارگان حسینی اظهار کرد: مراسم شیرخوارگان حسینی، پیام‌رسان عاشورا  است که امروز در سراسر کشور ایران و ۴۵ کشور دیگر برگزار شد و یک کار بین المللی به احترام طفل شیرخواره امام حسین(ع) برگزار شد.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: امروز به صهیونیست‌های غاصب می‌گوییم کسانی که  ظلم‌ کردند به جایی نرسیدند و شما هم به جایی نخواهید رسید.

وی اظهار کرد: ۱۵۰ هزار نفر در این مراسم شرکت کرده و کودک خود را نذر ظهور امام زمان(عج) کردند و چقدر افتخار است که فرزند خود را نذر ظهور کنید.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: این حرکت برای ادامه دادن حماسه حسینی که انقلاب ما برخاسته از این حماسه است ضرورت دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha