• پنجشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403042114714
  • خبرنگار : 50627

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:

مکتب شهید آل‌هاشم الهام بخش ائمه جمعه سراسر کشور است

مکتب شهید آل‌هاشم الهام بخش ائمه جمعه سراسر کشور است

ایسنا/آذربایجان شرقی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، مکتب شهید آل‌هاشم را مجموعه‌ای از خصوصیات و ویژگی های ایشان برای راهبری و جهت‌دهی‌ ائمه جمعه و شورای سیاستگذاری دانست و گفت: مکتب آل‌هاشم الهام بخش ائمه جمعه سراسر کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری روز پنجشنبه ۲۱ تیرماه در شورای اداری و آیین تکریم و معارفه نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، ادامه روند فعالیت دولت و برگزاری انتخابات را معجزه ولایت دانست و گفت: بعد از حادثه جانکاه و عظیم، همه معجزه ولایت را دیدند که همه کارها بدون تاخیر در زمان مقرر انجام شد؛ دولت وظایف خود را به نحواحسن انجام داد و همچنین انتخابات در شرایط سالم، امنیت کامل و فضای رقابتی در ۵۰ روز برگزار شد و به لطف خدا مسعود پزشکیان منتخب ملت ایران شدند که برای خطه آذربایجان توفیق مضاعفی است که فرزند این خطه این مسئولیت را برعهده گرفته است.

وی ادامه داد: مردم با حضور پرشور خود در پای صندوق های رای در دو مرحله ۵۰ میلیون رای به صندوق ها انداختند که تکمیل کننده حماسه تشییع پیکر شهدای خدمت بود.

حاج علی اکبری ضمن اشاره به شخصیت برجسته و والای شهدای پرواز اردیبهشت به خدمات ارزنده‌ی شهید جمهور تاکید کرد و گفت: شهید آیت الله رییسی در جایگاه ریاست جمهوری یک تراز و نصاب تازه‌ای را ایجاد کرد و از نظر تدبیر، اخلاص، عشق به مردم، خدمت و صیانت از عزت ملت ما در سپهر جهانی آبروی مضاعفی برای ما به ارمغان آورد.

وی ادامه داد: شهید آیت الله آل‌هاشم توانست یک نصاب تازه‌ای در جایگاه امام جمعه در کشور ایجاد کند و طبق فرمایش مقام معظم رهبری ایشان به امامت جمعه‌ معنای تازه‌ای دادند.

وی به محبوبیت شهید آیت الله آل‌هاشم در کشور تاکید کرد و افزود: مردم شهرهای مختلف، وقتی امام جمعه خود تغییر داده می‌شد، می‌گفتند که مثل حاج آقای آل‌هاشم برای شهر ما بفرستید.

وی با اشاره به جنبه های شخصیتی شهید آیت الله آل‌هاشم، تدبیر ایشان را فوق‌العاده‌ عنوان کرد و افزود: صفا، حسن‌خلق، رابطه گرم، صمیمی و پرانرژی، سعه صدر، حسن تدبیر و اهل فکر و برنامه بودن برای ویژگی های منحصربفرد آذربایجان‌شرقی و تبریز از جمله ویژگی های برجسته شخصیتی این عالم فرزانه بود و همچنین بعد از شهادت ایشان شوق و اشتیاق آیت الله آل‌هاشم به شهادت نمود پیدا کرد.

وی به فضیلت های شخصیتی حجت الاسلام و المسلمین مطهری اصل اشاره کرد و افزود: مرتبه علمی و اخلاقی، دوست صمیمی و ‌قدیمی آیت الله آل‌هاشم و شناخت مجموعه استان از جمله ویژگی های حجت الاسلام و المسلمین مطهری اصل است که امیدواریم در این راستا قدم های بلندتری برای آذربایجان‌شرقی و تبریز بردارند.

وی به جایگاه و اهمیت آذربایجان در ایران اسلامی تاکید کرد و گفت: طبق تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی آذربایجان شناسنامه هویتی ملت ایران است و هر پرچم هویت و وحدت ایران از آذربایجان برافراشته شده است.

حاج علی اکبری به دشواری انتخاب نماینده ولی‌فقیه در استان اشاره کرد و افزود: با توجه به خصوصیات و ویژگی های شهید آیت الله آل‌هاشم، جایگاه ویژه پدر بزرگوارشان و رسالت بیت ایشان، بعد از شهادت آیت الله آل‌هاشم انتخاب جانشین دشوار بود ولی با تدبیر مقام معظم رهبری یکی از ائمه موقت جمعه تبریز، حجت الاسلام و المسلمین مطهری اصل با مشورت های صورت گرفته به عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان منصوب شدند.

وی به وظایف نماینده ولی‌فقیه در استان پرداخت و گفت: راهبری، گره‌گشایی، پناهگاه مردم و مسئولان، رهگیری امام مسلمین، برافراشته نگه داشتن پرچم گفتمان انقلاب اسلامی، رشد همه جانبه استان، نماز جمعه و ارتباط با همه مردم از جمله وظایف نماینده ولی‌فقیه در استان است.

‎حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم ضمن گرامی‌داشت شهدای دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و خدمت، شهادت آیت الله آل‌هاشم و مالک رحمتی را مصیبت مضاعف برای آذربایجان‌شرقی دانست و گفت:ما متاسفانه در حادثه اخیر علاوه بر رییس جمهور، وزیر امورخارجه، امام جمعه تبریز و استاندارمان را از دست دادیم.

مکتب شهید آل‌هاشم الهام بخش ائمه جمعه سراسر کشور است

وی آذربایجان را خطه علما و اندیشمندان عنوان کرد و افزود: در آذربایجان خاندان های مجتهدی، انگجی‌ها، قاضی طباطبایی ها، خسروشاهی ها و مولانا ها شخصیت هایی همچون شیخ صادق مدرس، آیت الله شربیانی، شهید قاضی طباطبایی، میرزا خلیل و میرزا عبدالله مجتهدی بوده‌اند.

وی به فضیلت های شخصیتی آیت الله آل‌هاشم اشاره کرد و گفت: این عالم فرزانه با اخلاق، تواضع، مردم‌داری، ارتباط با تمام اقشار مردم که همه جوانان را فرزند انقلاب و کشور می‌دانست و در این راستا جذب حداکثری کردند. 

 پورمحمدی از انتصاب حجت الاسلام و المسلمین مطهری اصل به عنوان نمایندگی ولی‌فقیه در استان توسط مقام معظم رهبری ابراز خرسندی کرد و افزود: اگر پرچمی از دستی افتاده پرچم‌داری دیگر این پرچم را برمی‌دارد و در این راستا از شورای سیاست گذاری ائمه جمعه بابت انتخاب حجت الاسلام و المسلمین مطهری سپاسگزاری دارم.

به گزارش ایسنا آیین تکریم و معارفه نماینده جدید ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمّدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، حجت السلام و المسلمین محمدیان معاونت حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، تراب محمدی سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی و جمعی از مسئولان اداری، نظامی، انتظامی و ائمه جمعه شهرستان های استان در استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد.

همچنین در این مراسم وسایل شخصی شهید آیت الله آل‌هاشم توسط فرزند ایشان مهدی آل‌هاشم به موزه آذربایجان اهدا شد و از مجموعه مستند های زندگی نامه شهید آیت الله آل‌هاشم توسط صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی رونمایی شد.

مکتب شهید آل‌هاشم الهام بخش ائمه جمعه سراسر کشور است

مکتب شهید آل‌هاشم الهام بخش ائمه جمعه سراسر کشور است

مکتب شهید آل‌هاشم الهام بخش ائمه جمعه سراسر کشور است

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha