• پنجشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403042114520
  • خبرنگار : 50976

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس:

انسان نباید نسبت به نسل‌کشی مردم غزه بی‌تفاوت باشد

انسان نباید نسبت به نسل‌کشی مردم غزه بی‌تفاوت باشد

ایسنا/فارس رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس با محکوم کردن جنایات اسرائیل در نوار غزه، گفت: انسان نباید نسبت به نسل‌کشی مردم غزه بی‌تفاوت باشد. بلایی که بر سر مردم فلسطین می‌آید نتیجه سکوت برخی مسلمان‌نماها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملک‌مکان در گفت‌وگو با ایسنا ضمن محکوم کردن کشتار بی‌رحمانه مردم مظلوم غزه توسط رژیم سفاک صهیونیستی گفت: مسلمانی که فریاد استغاثه دیگران را شنید نباید ساکت و بی تفاوت باشد. بلایی که بر سر  فلسطین می‌آید نتیجه سکوت برخی مسلمان‌نماها است.

وی با استناد به آیات و روایات در متون دینی تصریح کرد: در متون دینی، قرآنی و روایات تأکید شده است که مسلمان در مقابل ظلم، ساکت و بی تفاوت نباشد. برخی افراد تنها اسم اسلام را یدک می‌کشند ولی نسبت به دستورات اسلام بی‌توجه هستند.

ملک مکان ادامه داد: امروز جهان در حال بیدار شدن است، حتی عده‌ای که مسلمان نیستند در حال بیداری و آگاهی هستند. مردم جهان متوجه ظلم و ستم اسرائیل شده‌اند اما متأسفانه برخی کشورهای اسلامی خودشان را به خواب غفلت زده‌اند و نمی‌خواهند این جنایات بزرگ را ببینند و در مقابل آن بیاستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس اظهار کرد: باید از واقعه عاشورا درس گرفت. امام حسین(ع) حاضر نشدند هیچ گونه ذلتی را بپذیرند، جان خود، فرزندان و خانواده خودشان را فدا کردند و زیر بار ذلت نرفتند.

وی افزود: این حرکت و اقدام عظیم درس بزرگی به جهان داد که انسان نباید زیر بار خفت و ذلت برود. مردم غزه با اینکه شیعه نیستند اما به قضیه کربلا استناد می‌کنند و حادثه عاشورا را در ذهن خود تداعی می‌کنند.

ملک مکان با بیان اینکه پذیرفتن ذلت یعنی تن دادن به خواری و خفت، گفت: مردم مبارز غزه در مقابل ظلم و ستم می‌ایستند، آوارگی را تحمل می‌کنند و حاضر نیستند تن به ذلت بدهند. همه باید از حادثه کربلا درس بگیرند که اگر ذلت‌پذیر شوند ظلم بر خودشان هم حاکم می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha