• پنجشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403042114469
  • خبرنگار : 50972

/آغاز ماراتن دو روزه کنکور/

کاهش ۱۵ هزار نفری داوطلبین کنکور مرحله دوم در خراسان رضوی نسبت به مرحله اول

کاهش ۱۵ هزار نفری داوطلبین کنکور مرحله دوم در خراسان رضوی نسبت به مرحله اول

ایسنا/خراسان رضوی تعداد شرکت‌کنندگان کنکور مرحله دوم در خراسان رضوی با کاهش ۱۵ هزار نفری نسبت به مرحله اول، به بیش از ۷۶ هزار داوطلب رسید.

داود قرونه در گفت‌وگو با ایسنا به تشریح آمار کنکور مرحله دوم سال جاری در خراسان رضوی پرداخت و اظهار کرد: در کل استان ۷۶ هزار و ۲۱۹ نفر در روزهای پنجشنبه و جمعه با حضور در ۳۵ حوزه امتحانی در ۲۵ شهرستان خراسان رضوی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که از این تعداد ۴۵ هزار و چهار نفر زن و ۳۱ هزار و ۲۱۵ نفر مرد هستند. یعنی به صورت تقریبی ۵۹ درصد شرکت‌کنندگان زن و  ۴۱ درصد مرد هستند.

وی افزود: مشهد دارای ۸ حوزه شامل دانشگاه فردوسی (با ۱۳ حوزه فرعی در دانشکده‌ها)، دانشگاه علوم پزشکی، موسسه آموزش عالی خیام، دانشگاه امام رضا(ع)، موسسه آموزش عالی سجاد، دانشکده فنی شهید منتظری و مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد است. لازم به ذکر است که دانشگاه فردوسی بزرگترین حوزه امتحانی در کل استان محسوب می‌شود و تعداد داوطلبین در حوزه دانشگاه فردوسی مشهد به ۲۶ هزار و ۴۱ نفر می‌رسد.

مدیر خدمات آموزشی دانشگاه فردوسی ادامه داد: هم چنین ۲۷۶۱ نفر در دانشگاه خیام، هزار نفر در دانشگاه امام رضا(ع)، ۲۹۱۹ نفر در دانشگاه سجاد، ۴۴۷۲ نفر در علوم پزشکی، هزار نفر در جهاد دانشگاهی و ۹۲۲ نفر در شهید منتظری با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

قرونه با اشاره به آمار شرکت‌کنندگان استان به تفکیک جنسیت و رشته‌ها، عنوان کرد: در کل خراسان رضوی، در کنکور رشته ریاضی تعداد ۹ هزار و ۳۱۷ نفر شامل ۳ هزار و ۷۶۸ زن و مابقی مرد، در کنکور رشته تجربی تعداد ۳۵ هزار و ۷۱۰ نفر شامل ۲۳ هزار و ۴۶۸ زن و مابقی مرد، در کنکور رشته انسانی تعداد ۲۲ هزار و ۴۵۹ نفر شامل ۱۴ هزار و ۴۴۶ زن و مابقی مرد، در کنکور رشته هنر تعداد ۳۹۵۷ نفر شامل ۳۰۴۰ زن و مابقی مرد و در کنکور رشته زبان تعداد ۴۷۷۶ نفر داوطلب که ۳۱۱۲ نفر زن و مابقی مرد شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به این که امسال برای داوطلبین متقاضی ورود به دانشگاه فرهنگیان نیز دفترچه‌ای جدا تنظیم شده است، گفت: بر این اساس داوطلبین هر کدام از ۵ رشته امتحانی چنانچه متقاضی ورود به دانشگاه فرهنگیان هم باشند، علاوه بر تعداد دفترچه‌های اختصاصی رشته خود، یک دفترچه دیگر شامل سوالات اختصاصی کنکور دانشگاه فرهنگیان نیز دریافت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، در مرحله نخست کنکور سراسری سال ۱۴۰۳، در کل استان تعداد ۹۱ هزار و ۳۲۶ داوطلب شرکت کرده بودند که این رقم در کنکور مرحله دوم به میزان ۱۵ هزار و ۱۰۷ نفر کاهش یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha