• چهارشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۹:۴۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403042014381
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

استاندار کرمانشاه:

راه آهن کرمانشاه-اسلام‌آبادغرب تا پایان سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود

راه آهن کرمانشاه-اسلام‌آبادغرب تا پایان سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه از افتتاح راه آهن کرمانشاه-اسلام‌آبادغرب تا پایان سال آینده خبر داد.

 محمدطیب صحرایی، امروز(۲۰ تیر) در نشست پیگیری تکمیل راه آهن کرمانشاه - خسروی که با حضور خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین استان برگزار شد؛ عنوان کرد: راه آهن کرمانشاه - خسروی از مصوبات سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه است و یک پروژه بسیار مهم و تحول آفرین برای کشور و استان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه تعلل چند ساله در اجرای این طرح ویژه، بخشی از زمان لازم برای تکمیل این پروژه بسیار مهم از دست رفته بود، اما با پیگیری‌ها، رایزنی‌ها و نامه‌نگاری‌های متعددی که در دولت خدمتگزار شهید رئیسی و استانداری کرمانشاه انجام شد، خوشبختانه این پروژه راهبردی دوباره فعال شده است.

صحرایی تاکید کرد: با توجه به استجازه رهبر معظم انقلاب و تصویب هیات دولت سیزدهم، این پروژه راهبردی از تامین مالی لازم برخوردار است و عملیات اجرایی آن باید با شتاب بیشتر دنبال شود.

وی خاطرنشان کرد: مصالح مورد نیاز و نیروی انسانی این پروژه بزرگ هم باید از داخل استان تامین شود تا شاهد اثرگذاری بیشتر این پروژه در اشتغال استان باشیم.

استاندار کرمانشاه افزود: این پروژه پس از تخصیص منابع مالی و فعال شدن، حداقل برای هزار نفر شغل مستقیم ایجاد می کند که باید اجرای آن با قدرت و شتاب لازم دنبال شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به قطعی شدن تامین اعتبار ۳۰ هزار میلیارد تومانی طرح ریلی کرمانشاه- خسروی از محل صندوق توسعه ملی، گفت: قطعه راه آهن کرمانشاه - اسلام آباد غرب تاکنون ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با توجه به قطعی شدن تامین مالی پروژه، این طرح کلیدی تا پایان سال ۱۴۰۴ به بهره برداری می‌رسد.

مجتبی بخشی پور نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو و عضو هیات رئیسه مجلس نیز با تشکر از پیگیری‌ها و تلاش‌های استاندار کرمانشاه عنوان کرد: پیگیری‌های بسیار مناسبی برای فعال کردن این پروژه مهم انجام و خوشبختانه یک اعتبار بسیار مناسب و پایدار برای این پروژه تامین شده است.

وی تاکید کرد: اولویت ما بهره‌برداری از قطعه کرمانشاه - اسلام آباد غرب است و در گام اول باید محوطه ایستگاه اسلام آباد تملک و سپس عملیات اجرایی آن سریعا آغاز شود.

دکتر خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور نیز عنوان کرد: منابع مالی پروژه خط ریلی کرمانشاه - خسروی مشخص شده و پیمانکار باید پروژه را در چند جبهه کاری فعال کند.

وی گفت: مطالعات ایستگاه اسلام آباد هم باید سریعا انجام شود و پس از تملک اراضی مورد نظر، عملیات اجرایی آن سریعا آغاز شود.

همچنین رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس هم برای حمایت از تکمیل خط ریلی کرمانشاه – خسروی در خانه ملت اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۰ ۲۲:۱۰

باسلام و خسته نباشید، تورا به خدا زودتر راه آهن راتکمیل کنید تا تعدادی از این همه جوان بیکار کرمانشاه شاغل شوند که دنبال خلاف و اعتیاد نروند.