• چهارشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۹:۱۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403042014369
  • خبرنگار : 50659

رئیس حوزه هنری استان:

مفاهیم زیست بوم فرهنگی و هنری منطبق بر اصالت اردبیل باشد

مفاهیم زیست بوم فرهنگی و هنری منطبق بر اصالت اردبیل باشد

ایسنا/اردبیل رئیس حوزه هنری استان اردبیل با بیان اینکه مفاهیم زیست بوم فرهنگی و هنری منطبق بر اصالت اردبیل باشد، اظهار کرد: کلمات باید عمق معنایی بیشتری به خود بگیرد تا در میدان عمل با همراهی فعالان عرصه فرهنگی و هنری بتوانیم در این بخش موفق عمل کنیم.

مهیار سپهری بیستم تیر در نشست خبری برگزاری دومین سوگواره «عکس سقا» در صداوسیمای مرکز اردبیل اظهار کرد: جشنواره عکس عاشورایی سقا ظرفیت ملی و تراز ملی را به شهر اردبیل اضافه کرده است و فرهنگ و هنر شهر باید به متولیان اصلی آن سپرده شوند.

سپهری با بیان اینکه مفاهیم زیست بوم فرهنگی و هنری منطبق بر اصالت اردبیل باشد، اظهار کرد: کلمات باید عمق معنایی بیشتری به خود بگیرد تا در میدان عمل با همراهی فعالان عرصه فرهنگی و هنری بتوانیم در این بخش موفق عمل کنیم.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل در ادامه به مختصات زیست بوم اردبیل اشاره کرد و گفت:  توجه به زبان مادری، وجه هویت ملی و تقویت و توسعه روحیه و موقعیت ارتباط با اهل بیت و پاسداشت نهضت حسینی از مختصات زیست بوم استان است.

وی تصریح کرد: در این بین شهرت اردبیل به پایتخت حسینیت بهترین قواره زیست بوم فرهنگی و آئینی این نقطه از کشور است که مقام معظم رهبری نیز بارها ارجاع تاریخی اردبیل را با صفویه و عشق به تشیع توصیف کرده است.

سپهری اضافه کرد: با توجه به شهرت این دیار به نام عباس ابن علی از سال گذشته تصمیم گرفتیم تا برای یک رویداد هنری از عنوان «سقا» استفاده کنیم تا عکاسان در سطح ملی و استانی بتوانند آثار ارزشمند و با کیفیت خود را ارائه کنند.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل تلاش مسئولان استانی را برای ثبت این رویداد به صورت ملی و بین المللی یادآور شد و بیان کرد: باید در تقویم فرهنگی و هنری این استان سوگواره عکس سقا به ثبت برسد تا ما بتوانیم به صورت ملی و استانی پذیرای آثار عکاسان با محوریت مرثیه حسینی باشیم.

رئیس حوزه هنری استان افزود: در کنار انتشار فراخوان دومین سوگواره ملی «عکس سقا» برای ثبت تصاویر و عکس‌ها به صورت میدانی سعی در برگزاری اردو و وورک شاپ داریم تا ثبت وقایع آئین‌های عزاداری اردبیل و سایر استان‌ها به صورت کیفی و مناسب انجام شود.

در ادامه سیدمحسن لطیفی با اشاره به تولید برنامه‌های تأثیرگذار و عمیق اظهار کرد: باید به سمتی حرکت کنیم تا ابعاد شخصیتی ائمه اطهار (ع) به درستی و خارج از بدعت‌ها و خرافه گری‌ها به مردم تبیین شود.

لطیفی تصریح کرد: مداحان، شعرا و اهالی فرهنگ و هنر بهتر است به ابعاد شخصیتی و معرفتی ائمه به ویژه امام حسین و یاران باوفایش بپردازند تا ما نمود و نشانی از زندگی آن‌ها را با معرفت حقیقی در زندگی درک کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان اظهار کرد: هماهنگی‌ها و همراهی دستگاه‌های فرهنگی در برگزاری رویداد ملی نظیر سوگواره ملی «عکس سقا» نشان از ظرفیت این استان است که در رشته‌های مختلف هنری می‌تواند توسعه و تعمیق یابد.

وی از آمادگی صداوسیما نیز  خبر داد و گفت: ضروری است در پوشش رسانه‌ای این رویداد به صورت ملی و استانی اقدام شود و هرچه سریع‌تر متن و پیام این سوگواره در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز اردبیل با بیان اینکه در قالب این رویداها باید محتوای غنی و معناگرایانه به محرم و نهضت حسینی مورد توجه قرار گیرد افزود: ما از این طریق میتوانیم از زبان هنر برای بیان مفاهیم ارزشمند و متعالی دینی بهره بگیریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha