• چهارشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۸:۳۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403042014350
  • خبرنگار : 71661

شادی جمهوری‌خواهان از بحران در اردوگاه دموکرات‌ها

شادی جمهوری‌خواهان از بحران در اردوگاه دموکرات‌ها
مایک جانسون

رسانه آمریکایی گزارش داد جمهوری‌خواهان کنگره بر سر اینکه بر آتش بحران کنونی دموکرات‌ها بدمند یا در سکوت شاهد زوال آن‌ها باشند، اختلاف دارند؛ اما همگی از وضعیت پیش‌آمده برای حزب دموکرات راضی هستند.

به گزارش ایسنا، جمهوری‌خواهان مجلس آمریکا از مشکلات پیش‌آمده برای بایدن بسیار راضی هستند و با رضایت کامل ناظر حواشی فراوانی هستند که از زمان نخستین مناظره انتخاباتی «جو بایدن» و «دونالد ترامپ» گریبان رئیس‌جمهور آمریکا را گرفته است.

به گزارش وبگاه «هیل»، قانون‌گذاران آمریکایی از اینکه توجه رسانه‌ها به حزب دموکرات جلب شده ابراز رضایت کرده‌اند و برخی از آن‌ها باور دارند برای اینکه شاهد ضعیف‌شدن دموکرات‌ها باشند، نیازی نیست کار تازه‌ای انجام دهند و تنها باید بنشینند و تماشا کنند.

«مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید دموکرات‌ها از وضعیت جسمی بایدن اطلاع داشته‌اند و باید برای پنهان‌کردن آن و دروغ گفتن به مردم، پاسخگو شوند.

بایدن و ترامپ در روز ۲۷ ژوئن در نخستین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ شرکت کردند؛ مناظره‌ای ۹۰ دقیقه‌ای که بایدن در آن بارها با طرح جملات نامفهوم و نیمه‌تمام و سکوت‌های عجیب، گاف‌های فراوانی داد و سردرگم ظاهر شد. این نمایش ضعیف بایدن در کنار گاف‌های مکرر او در انظار عمومی، زنگ خطر را برای بسیاری از تحلیل‌گران و چهره‌های سیاسی دموکرات به صدا در آورده و بسیاری از آنها خواستار انصراف بایدن از رقابت‌ها شده‌اند.

رئیس‌جمهور آمریکا سپس در واکنش این انتقادها در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی «ای‌بی‌سی» گفت قصد ندارد از رقابت‌ها کناره‌گیری کند. او در این مصاحبه گفت تنها در صورتی کنار خواهد رفت، که «خدای قادر مطلق» به زمین آمده به او بگوید: «جو، از رقابت‌ها خارج شو.»

برخی از اعضای حزب جمهوری‌خواه نیز خواستار اعمال فشار شدیدتر بر دموکرات‌ها هستند.

«جیمز کامر» رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا از پزشک کاخ سفید خواسته درباره وضعیت بایدن در کنگره شهادت دهد.

«چیپ روی» عضو دیگر این مجلس نیز از «کامالا هریس» معاون بایدن خواسته با استناد به متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا، بایدن را از ریاست‌جمهوری برکنار کند.

به گزارش هیل، جمهوری‌خواهان می‌خواهند از فرصتی که پیش آمده نهایت استفاده را برای ضربه‌زدن به دموکرات‌ها ببرند، اما باور دارند که نباید با انجام اقدامات چشمگیر موجب کاهش توجه به دموکرات‌ها شده و نگاه‌ها را به خود معطوف کنند.

«مارک مولینارو» نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا می‌گوید این حزب باید صبر کند تا دموکرات‌ها «گور خود را بکنند.»

جمهوری‌خواهان وضعیت کنونی و فشاری که از سوی رسانه‌ها به حزب دموکرات وارد شده را با مشکلات قبلی حزب جمهوری‌خواه در انتخاب رئیس مجلس نمایندگان و برکناری «کوین مک‌کارتی» مقایسه می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha