• چهارشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403042014290
  • خبرنگار : 50653

نائب رئیس بانوان فدراسیون شمشیربازی:

برای رسیدن به قهرمانی باید مجموعه کاملی داشته باشیم

برای رسیدن به قهرمانی باید مجموعه کاملی داشته باشیم

ایسنا/اصفهان نائب رئیس بانوان فدراسیون شمشیربازی و مربی تیم ملی گفت: چندین سال است که شمشیر بازی برنامه‌ریزی پایه نیاز دارد تا به سطح خود برسد و در مسابقات شاهد نتیجه باشیم. تمامی اتفاق‌ها باید با برنامه‌ریزی به جلو حرکت کند، یعنی پکیج کاملی از هدف، تخصص شمشیربازی و بدنسازی، اردوها، کمپ و مسابقاتمان می‌تواند برای جامعه شمشیربازی اثرگذار بوده و هرکدام از این سرمایه‌ها اگر نقصی داشته باشد، هیچ وقت قهرمانی اتفاق نخواهد افتاد.

شیرین رضایی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نیازهای رشته شمشیربازی برای توسعه بیشتر، اظهار کرد: تجهیزات شمشیربازی بسیار گران است. این ورزش رشته‌ای نیست که به راحتی معرفی شود و چندین نفر در استان به شمشیر بازی بپیوندند، چرا که وقتی ورزشکاران به سطوح بالا می‌رسند، اگر وضعیت مالی خوبی نداشته باشند محدودیت ایجاد می‌کند. اگر ورزشکار شمشیرباز ما بخواهد در مسابقات قهرمانی آسیای جهان شرکت کند، نمی‌تواند با تیغ چینی و لباس دوخت ایران حضور داشته باشد.

این مربی تیم ملی شمشیر بازی با اشاره به اینکه حداقل ۸۰ میلیون هزینه تجهیزات ورزشی است، تصریح کرد: من باید دید واقع بینانه‌ای نسبت به این موضوع داشته باشم و منابع و اسپانسرهایی را دعوت کنم که بتوانند تیم‌ها را حمایت کنند. تمامی اتفاق‌ها باید با برنامه‌ریزی به جلو حرکت کند، یعنی پکیج کاملی از هدف، تخصص شمشیر بازی و بدنسازی، اردو ها، کمپ و مسابقاتمان می‌تواند برای جامعه شمشیربازی اثر گذار باشد و هرکدام از این سرمایه‌ها اگر نقصی در آن دیده شود، هیچ وقت قهرمانی اتفاق نخواهد افتاد.

رضایی اضافه کرد: همه ما می‌دانیم که وظیفه هیئت‌های ورزشی اعزام و کسب مدال است که به واسطه آن‌ها بودجه‌هایی را دریافت می‌کند، قطعا هر کجا که اهمیت داده نشود، ورزشکاران را دلسرد خواهد کرد.

نایب رئیس بانوان فدراسیون شمشیربازی در خصوص حضورش به عنوان تنها نماینده بانوی شمشیربازی ایران در دوره مربی‌گری بین‌المللی توضیح داد: دوره مربی‌گری بین‌المللی در تمام رشته‌های مختلفی مانند روانشناسی، برنامه‌ریزی طراحی علم تمرین، توسعه ورزش قهرمانی و برابری جنسیتی به سرانجام رسید و مدرک این دوره در دو فاز تئوری و عملی زیر نظر کشور کانادا صادر شد. 

او با بیان اینکه موضوع عمده و خوب این دوره مربی‌گری، اهداف و تعریف توسعه ورزش قهرمانی هر کشور بود که فدراسیون‌ها بتوانند براساس آن تعریف برنامه‌های توسعه طولانی مدت ورزش ارائه کنند، افزود: مربیان هر رشته با توجه به برنامه‌هایی که از پایه تا سطوح ملی، بین‌المللی و جهانی آموزش دیدند را باید برای ورزشکاران در هر سطح کار کنند.

رضایی با اشاره به اینکه نه تنها شمشیربازی بلکه تمام ورزش‌های ما نیاز به برنامه‌ریزی دارند، تاکید کرد: شمشیربازی ورزشی است که ورزشکار در مدت طولانی نتیجه می‌گیرد و وقتی یک ورزشکار می‌تواند قهرمان شود که تمرین و برنامه‌ریزی داشته باشد. چندین سالی است که شمشیر بازی به برنامه‌ریزی پایه نیاز دارد تا سطح خود برسد و در مسابقات شاهد نتیجه باشد و آن زمان کوتاه نیست، چرا که فدراسیون شمشیربازی، استان و تمام دنیا همین روند را پشت سر می‌گذارند.

او در خصوص مسابقات یاد آور شد: مسابقات کشوری در لیگ برگشت بانوان به دلیل فشارهای کاری و اردوهای خارجی آخر تیرماه برگزار خواهد شد. همچنین مسابقات قهرمانی کشور جوانان رده بزرگسالان، مسابقات کمتر از ۱۳سال و ۱۰سال رده نونهالان، بخش مسابقات برون مرزی را پیش رو داریم. مسابقات آسیایی رده سنی کمتر از ۲۳ سال در کشور عراق را اواخر مهرماه خواهیم داشت.

مربی تیم ملی با بیان اینکه آموزش شمشیربازی با مربیان خود هیئت استعدادیابی انجام شده و متاسفانه تمام مربیان و پتانسیل‌های خوب استان در بخش‌های آقایان و بانوان به کار گرفته نشده است، خاطرنشان کرد: گروه جوان در حال حاضر با انگیزه سرکار هستند و استعدادیابی انجام می‌دهند. در بخش خصوصی خود خانواده‌ها هزینه‌ خرید وسیله‌ها و تجهیزات را برعهده دارند و فقط زیر نظر مربیان خوب تمرین می‌کنند. درنهایت تمام مربیان چه در بخش خصوصی چه در هیئت عمدتا آن خروجی از شمشیربازها زیر نظر هیئت است و برای استان مدال آوری می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha