• چهارشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1403042014199
  • خبرنگار : 71460

آینده خروس‌ها همچنان روشن است

آینده خروس‌ها همچنان روشن است

فرانسه پس از حذف در نیمه‌نهایی یورو ۲۰۲۴ با تغییر احتمالی کادر فنی‌اش مواجه است اما دلیلی برای ترسیدن ندارد.

به گزارش ایسنا، فرانسه در دیدار مقابل اسپانیا نمایش ناامیدکننده دیگری داشت و با قبول شکست دو بر یک برابر لاروخا از دور رقابت‌ها کنار رفت. در آلمان، فرانسوی‌ها با فوتبال دفاعی خیلی‌ها را آزار دادند.

گل راندال کولو موانی در نیمه نخست در واقع اولین گل فرانسوی‌ها در جریان بازی در این تورنمنت بود. کیلیان ام‌باپه در تورنمنتی که برایش بسیار بد پیش رفت، عملکرد ناامیدکننده دیگری را ارائه داد و آنتوان گریزمان، یکی دیگر از بازیکنان کلیدی، حتی در ترکیب اصلی حضور نداشت.

پس از این رویداد، دشان مقابل خبرنگاران نشست و از بزرگ‌ترین ستاره‌هایش دفاع کرد. دشان نمی‌خواست حذف در نیمه‌نهایی به عنوان شکست تلقی شود. با این حال هنگامی که درباره آینده‌اش از او سوال شد، آرامشش را از دست داد. خبرنگاری می‌خواست بداند آیا دشان دو سال دیگر در جام جهانی روی نیمکت فرانسه خواهد بود یا خیر؟ دشان جوری خندید که انگار خبرنگار با او شوخی کرده است. دشان گفت: «ما نیمه‌نهایی را باختیم. من به شما احترام می‌گذارم. لطفا شما هم به من احترام بگذارید.»

دیدیه دشان دوازده سال سرمربی تیم ملی فرانسه بوده است. او فرانسه را در سال ۲۰۱۸ قهرمان جهان کرد و همچنین این کشور را به فینال یورو ۲۰۱۶ و جام جهانی ۲۰۲۲ رساند. بعد از جام جهانی قطر و شکست دراماتیک در فینال برابر آرژانتین، خیلی‌ها انتظار جدایی او را داشتند اما او تا سال ۲۰۲۶ قرارداد جدیدی را امضا کرد که باید دید به این توافق عمل می‌کند یا خیر. یک چیز قطعی است؛ حتی فارغ از دشان، تیم ملی فرانسه با تغییرات اساسی روبه‌رو است.

اولیویه ژیرو، رکورددار گلزنی در تیم ملی فرانسه، آخرین دقایقش را در پیراهن فرانسه به عنوان بازیکن تعویضی مقابل اسپانیا تجربه کرد. او پیش از مسابقات اعلام کرده بود بعد از یورو از تیم ملی کنار می‌رود. انگولو کانته که اکنون در عربستان بازی می‌کند، در ۳۳سالگی بعید به نظر می‌رسد بخواهد به بازی در این تیم ادامه دهد. دوران آنتوان گریزمان ۳۳ساله نیز رو به پایان است.

فرانسوی‌ها دلیلی برای ترس از آینده ندارند. آنها استعدادهای خیلی خوبی در تیم‌شان دارند؛ چه از نظر تعداد و چه از نظر کیفیت. به عنوان مثال می‌توان به ویلیام سالیبا و دایوت اوپامکانو مدافعان تیم، ادواردو کاماوینگا و اورلین شوامنی در خط هافبک و کولو موانی و ام‌باپه در خط حمله اشاره کرد. فوتبالیست‌های جوان زیادی مثل وارن زائر امری که نوامبر گذشته در ۱۷سالگی اولین بازی ملی خود را انجام داد نیز در تیم حضور دارند. بردلی بارکولا، وینگر ۲۱ساله، نیز  آینده درخشانی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha