• چهارشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403042013995
  • خبرنگار : 50214

رئیس سازمان فاوا شهرداری خبر داد؛

ارائه تمام خدمات شهروندی شهرداری با سامانه جامعه «یزد من»

ارائه تمام خدمات شهروندی شهرداری با سامانه جامعه «یزد من»

ایسنا/یزد رئیس سازمان فناوری و ارتباطات شهرداری یزد با اشاره به فراهم شدن امکان ارائه تمام خدمات شهرداری‌ها به شهروندان از طریق سامانه «یزد من: از طریق تلفن همراه، گفت: این سامانه امسال به تمام پارکهای یزد و نوگان اتوبوسرانی شهر نیز متصل خواهد شد.

«علیرضا سرسنگی» امروز چهارشنبه بیستم تیر ماه در نشست با اصحاب رسانه یکی از مهمترین دستاوردهای این سازمان که پس از تلاش سه ساله این مجموعه، از ابتدای امسال مورد بهره برداری قرار گرفته است را سامانه «یزد من» خواند و گفت: این سامانه در واقع تجمیع شده و منظومه‌ای از خدمات شهرداری برای ارائه به شهروندان است و هدف اصلی از ایجاد آن فراهم کردن امکان ارائه تمام خدمات شهروندی از طریق موبایل و بدون حضور فیزیکی شهروندان منظور شده است.

سرسنگی با بیان این که ایجاد حساب کاربری در این سامانه به راحتی و از طریق شماره موبایل افراد امکان پذیر است، عنوان کرد: در حال حاضر علی رغم این که تنها خرید بلیط یکی از پارک‌های شهر و حوزه پسماند خشک در این سامانه فعالیت دارد، بیش از ۸۴ هزار شهروند یزدی در این سامانه عضویت دارند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون پارک شهربازی یزد به این سامانه تجهیز شده و شهروندان می توانند از طریق حساب شهروندی خود از وسایل بازی و سرگرمی این پارک بهره گیرند.

این مسئول با بیان این که از اوائل مرداد امسال، پارک‌های کوهستان و بزرگ شهر نیز به این سامانه مجهز خواهند شد، تجهیز تمام پارک‌های شهر برای امسال در دستور کار است.

وی با اشاره به ایجاد مدیریت حساب شهروندی به عنوان یکی دیگر از خدمات دیده شده در این سامانه، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های این سامانه با عنوان برنامه »بازپس» این امکان را برای شهروندان فراهم آورده که از طریق تحویل پسماندهای خشک منزل خود نسبت به کسب درآمد و شارژ حساب شهروندی خود اقدام کنند.

سرسنگی عنوان کرد: برای افرادی که فاقد تلفن همراه هوشمند هستند نیز کارت شهروندی را یزدی‌ها طراحی کرده و تدارک دیده‌ایم.

وی ضمن اعلام این که از نیمه مردادماه این سامانه در ناوگان اتوبوسرانی شهر نیز اعمال خواهد شد، گفت: شهروندان از طریق این بخش سامانه می‎توانند ضمن پرداخت هزینه بلیط اتوبوس، از موقعیت اتوبوس مسیز مورد نظر خود و زمان انتظار مطلع شوند.

رئیس سازمان فاوا شهرداری از برنامه‌های آتی این سازمان را سامانه سوت زنی یا گزارش فساد در شهرداری خواند که از طریق آن، شهروندان می‌توانند هر گونه مشکل و فسادی را به همراه مستندات در این سامانه جهت بررسی و رسیدگی، بارگزاری کنند.

وی با بیان این که هم اکنون ۱۲ نرم افزار در این سامانه فعال است، افزود: برنامه‌ها و نرم افزارهای دیگری مانند باشگاه شهروندی را تا پایان سال به این مجموعه خواهیم افزود.

سرسنگی در مورد برخی مشکلات موجود در سامانه، گفت: قطعاً یک سری نواقص یا موانعی در شروع کار سامانه مانند احراز هویت برخی خدمات وجود داشت که بعضاً برطرف یا در حال رفع است و شهروندان می‌توانند هر گونه مشکلی را از طریق شماره تلفن ۱۳۷ داخلی ۲ جهت بررسی و رفع ان گزارش کنند.

ایجاد کیف پول امتیازی در کنار کیف پول ریالی برای شهروندان  

«امیر سلطانی» مدیر شهر هوشمند شهرداری نیز در توضیحات بیشتر در مورد سامانه «یزد من»، گفت: این سامانه در واقع یک نرم افزار جامع برای ارائه تمام خدمات شهرداری به شهروندان است.

وی گفت: علاوه بر امکان تهیه بلیط برای پارک‌ها و اتوبوس‌های شهر، در آینده استفاده جهت پارک خودرو در معابر و پارکینگ‌های سطح شهر را از طریف این سامانه ممکن کند.

سلطانی همچنین خاطرنشان کرد: علاوه بر اختصاص کیف پول ریالی، این سامانه دارای کیف پول اعتباری است که از طریق امتیازهای حاصل از فعالیتهای شهروندی افراد شارژ و حتی به کیف پول ریالی افزوده شود.

وی با بیان این که در این سامانه امکان ارائه تخفیف دستگاه‌های مختلف به مخاطبین مورد نظر، استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی در شهر، ارائه نقشه یزد با کلیه نیازمندهای شهروندی حتی نزدیک ترین نانوایی و سایر اصناف، مشخص کردن آرامگاه افراد در بحث متوفیان و حتی امکان ارائه درخواست نامگذاری معابر نیز در این سامانه دیده شده است، گفت: پرداخت‌های شهروندی نیز در آینده به این سامانه افزوده خواهد شد.

این مسئول با بیان این که تعداد پارکینگ‌های شهرداری در یزد هفت مورد است، گفت: این پارکینگها قطعاً علاوه بر تجهز به دوربین‌های نظارتی، به امکان پرداخت آنلاین هزینه پارکینگ مجهز خواهند شد.

سامانه سوت زنی شهرداری در آستانه افتتاح    

«علیرضا شیرمحمدی» مدیر بخش سامانه‌های اداری مالی و نرم افزارهای شهرداری هم با بیان این که نرم افزارهای شهرداری به دو بخش که یکی از آنها سامانه‎های خدمت رسانی به مجموعه‌های داخل شهرداری‌ها با عنوان سامانه‌های جامع اداری مالی است، دسته بندی می‌شود، گفت: این سامانه‎ها در تمام شهرداری مناطق راه اندازی و در حال بهره برداری است که از آن جمله می توان به سامانه‌های مربوط به دبیرخانه، کارگزینی، انبار و اموال و تدارکات و پرداخت حقوق و دستمزد، اشاره کرد.   

وی افزود: بخش دوم فعالیت‌های این حوزه مربوط به ارائه خدمات در سازمان‌های ذیل شهرداری از آرامستانها، آتش‌نشانی و پارکها و غیره است که به هر نحوی خدمات به شهروندان ارائه می‌کنند.

شیرمحمدی یکی از طرحهای اخیراً بهره برداری شده در فاوا شهرداری را تشکیل و ایجاد سامانه بانک اطلاعاتی اموال شهرداری ذکر کرد و گفت: این طرح با مصوبه شورای شهر یزد عملیاتی شده تا کلیه اموال شهرداری مشخص و مورد استفاده بهینه قرار گیرد.

وی همچنین از دیگر طرحهای در دستور کار فاوا را ایجاد سامانه گزارش فساد اداری موسوم به سامانه «سوت زنی» ذکر کرد و گفت: با ایجاد این سامانه شهروندان می‌توانند هرگونه مشکل و فسادی را در مجموعه شهرداری به همراه مستندات و البته به صورت ناشناس یا حتی معرفی کردن خود، گزارش کنند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

پشتیبانی و تامین امنیت زیرساختهای گسترده شهرداری    

«صادق صوغانی پور» رئیس اداره زیرساخت و شبکه شهرداری یزد نیز در این نشست به موضوع زیرساخت‌ها و پشتیبانی و امنیت شبکه توسط این اداره پرداخت و گفت: این اداره به مجموعه گسترده شهرداری به لحاظ جغرافیایی و خدماتی شامل ۷۷ ساختمان ذیل مجموعه شهرداری و ۱۶۰۰ مورد تجهیزات ارتباطی و دوربینه‌ای نظارتی برای مباحث نظارتی و امنیتی ساختمان‌ها، اشاره کرد.

وی گفت: علاوه بر تامین امنیت سیستم‌های کاربران، امنیت و پشتیبانی ۲۰۰ سرور جهت خدمات رسانی سرویس‌های نرم اقزاری شهرداری که بالغ بر ۱۰۰ ترابیت دیتا در آنها وجود دارد، نیز از طریق این اداره انجام می‎شود.

صوغانی پور همچنین گفت: طراحی دوربین های حراستی و شبکه های زیرساختی در فضاهای شهرداری نیز در حوزه وظایف این اداره است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha