• چهارشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403042013987
  • خبرنگار : 50176

مدیرکل امور مالیاتی استان خبر داد

تشکیل ۱۱۰ هزار پرونده مشاغل در لرستان

تشکیل ۱۱۰ هزار پرونده مشاغل در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل امور مالیاتی لرستان از تشکیل ۱۱۰ هزار پرونده مشاغل در استان خبر داد.

حجت‌الله صالحی امروز (۲۰ تیر ماه) در جلسه با شهردار و مجموعه مدیریت شهری خرم‌آباد که در سالن جلسات شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: شناسایی منابع مالیاتی جدید، مبارزه با فرار مالیاتی و خود اظهاری مردم از دلایل افزایش درآمدهای مالیاتی بوده است که مالیات‌های بر ارزش‌ افزوده به‌صورت استانی وصول و به نسبت جمعیت بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و مناطق عشایری تقسیم می‌شود.

وی با بیان اینکه پارسال ۳۰۵۰ میلیارد ریال عوارض مالیات بر ارزش‌ افزوده در استان وصول شد، در حالی‌ که سال قبل از آن ۲۵۰۰ میلیارد ریال وصول شده بود، گفت: پارسال حدود ۸۸۰ میلیارد ریال از مالیات‌های بر ارزش‌افزوده به خرم‌آباد، ۵۶۰ میلیارد ریال بروجرد، ۳۰۰ میلیارد ریال به دورود و سایر شهرها نیز به نسبت جمعیت سهم بردند.

مدیرکل امور مالیاتی لرستان با اشاره به تشکیل ۱۱۰ هزار پرونده مشاغل در استان، بیان کرد: ۸۱ هزار پرونده از این مجموع مشمول مالیات ماده ۱۰۰ بودند که ۵۰ هزار پرونده از آن‌ها مالیات صفر و ۱۹ هزار پرونده نیز زیر ۵۰ میلیون ریال تشخیص داده شد که به بیان دیگر ۸۵ درصد پرونده‌های اشخاص حقیقی مشمول ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم یا صفر یا کمتر از ۵۰ میلیون ریال بود.

صالحی اظهار کرد: نرخ مالیات بر ارزش‌افزوده تا پایان سال قبل ۹ درصد بود که امسال به ۱۰ درصد رسیده است.

وی درباره بخشودگی جرائم، گفت: پارسال ۱۲ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال درخواست بخشودگی جرائم داشتیم که ۱۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال معادل ۹۹ درصد مورد بخشودگی قرار گرفت که با توجه به بخشنامه سازمان در بهمن‌ ماه سال گذشته مبنی بر بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم که مورد استقبال قرار گرفت مؤدیان مالیاتی استان مالیات و عوارض خود را پرداخت کردند.

مدیرکل امور مالیاتی لرستان با اشاره به اینکه سازمان امور مالیاتی کشور به ۶۵ بانک اطلاعاتی دسترسی دارد، افزود: با بانک‌های اطلاعاتی که شهرداری در اختیار سازمان امور مالیاتی قرارداد، ۲۰۰۰ پرونده مستغلات جدید شناسایی شد که به دلیل نداشتن سابقه مالیاتی درآمدهای جدیدی برای استان محقق خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha