• پنجشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۳ / ۰۵:۱۰
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403042013977
  • خبرنگار : 71955

رئیس ستاد روایت پیشرفت وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد

لزوم انتخاب یک نماینده از جامعه خیران مدرسه‌ساز به عنوان مشاور افتخاری وزیر

لزوم انتخاب یک نماینده از جامعه خیران مدرسه‌ساز به عنوان مشاور افتخاری وزیر

مشاور وزیر و رئیس ستاد روایت پیشرفت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه خیرین یاران هدفمند آموزش وپرورش در امر مدرسه‌سازی هستند که همواره فارغ ازجریان سیاسی دولت‌ها در توسعه مدرسه‌سازی فعال بوده و هستند گفت: باتوجه به ظرفیت موثر خیرین، مطلوب است یک نفر به عنوان نماینده جامعه خیرین مدرسه‌ساز در جلسات شورای مدیران سازمان نوسازی حضور داشته و در قالب مشاور افتخاری وزیر نقش آفرینی کند.

فرشته حشمتیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه جامعه خیرین مدرسه‌ساز یک مجموعه خودجوش و فرهنگ‌دوست است که با سرمایه‌اش می‌توانست به کار دیگری بپردازد گفت: این کار نشان از فرهنگ‌دوستی و دغدغه‌مندی این قشر درخصوص آینده‌سازان کشور است که با اقدام خداپسندانه، محیط مطلوبی را برای پیشرفت دانش‌آموزان فراهم می‌کنند و به نوعی در تحقق اهداف تعلیم وتربیت سهیم هستند.

وی با بیان اینکه وقتی سخن از نیروی انسانی، متعهد، کارآمد و متخصص می‌شود لازمه آن ایجاد محیط و تجهیزات مناسب است افزود: سه کلید واژه محیط، محتوا، نیروی انسانی در پیشرفت تعلیم وتربیت مهم است که خیرین با ایجاد محیط مناسب یک ضلع مثلث تعلیم و تربیت را فراهم می‌کنند.

مشاور وزیر و رئیس ستاد روایت پیشرفت آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه خیرین مسیر خود را خوب انتخاب کرده‌اند و در همین مسیر مورد توجه و عنایت خداوند متعال قرار می‌گیرند ادامه داد: خدا به دست دهنده همواره برکت می‌دهد، این افراد سرمایه‌های مادی را در جهت موثر و ماندگار خرج می‌کنند که قطعا لذت‌بخش است و خیل دنیا و آخرت برای آن‌ها رقم می‌خورد.

حشمتیان افزود: خیرین خود را متوقف در دولت خاص نمی‌بینند و با نگاه خیرخواهانه به موضوع، هدف خود را با دولت‌ها تنظیم نمی‌کنند بلکه مدرسه‌سازی را با دل پاک انجام می‌دهند و اعضای خانواده آن‌ها نیز به عنوان مشوق، این افراد را در توسعه امر مدرسه‌سازی همراهی می‌کنند.

وی با بیان اینکه بررسی آمارها نشان می‌دهد که حضور خیرین هیچوقت کم نبوده و اقدام آنان متوقف نشده است افزود: رشد صعودی مدرسه‌سازی توسط خیرین همواره در کارنامه درخشان آنان می‌ماند و به عنوان چهره‌های ماندگار کشور شناخته می‌شوند.

مشاور وزیر و رئیس ستاد روایت پیشرفت آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه دستگاه تعلیم و تربیت وظیفه دارد با توجه به جایگاه خیرین در مدرسه‌سازی و مدرسه‌یاری، آن‌ها را به نسل جوان معرفی کرده و با برگزاری جشنواره و تجلیل از آنان، زمینه ترویج فرهنگ ارزشمند مدرسه‌سازی را تقویت کند ادامه داد: تقویت شورای مشورتی خیرین مدرسه‌ساز در روایت پیشرفت‌های مدرسه‌سازی حائز اهمیت است، بطورکلی کسی که در ایجاد محیط با نشاط و موثر برای دانش‌آموزان نقش‌آفرین است با درک شرایط حق اظهارنظر در مورد سایر پیشرفت‌های آموزش و پرورش را هم دارد.

حشمتیان با بیان اینکه خیرین افرادی هستند که هیچ طلبی از آموزش و پرورش ندارند عنوان کرد: باید به نحو احسن از فضاهایی که خیرین ایجاد کرده‌اند استفاده کرد. پیشنهاد می‌کنم یک نفر از مجموعه خیرین مدرسه‌ساز به نمایندگی از جامعه خیرین در حلقه مدیریتی وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد، نماینده خیرین می‌تواند در قالب مشاور وزیر در حلقه مدیران ارشد آموزش پرورش حضور داشته باشد و به عنوان مشاور وزیر نقش آفرینی کند.

وی با بیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز جایگاه اداری ندارند به همین دلیل نماینده خیرین مدرسه ساز را در حلقه‌های اول اجرایی نداریم و تنها به عنوان یک نقش مردمی دیده می شوند اظهارکرد: وجود یک خیر بانو در عرصه مدرسه‌سازی به جهت داشتن نقش مادری و همسری در خانواده و الگو پذیری از او تاثیرگذاری ده برابری خواهد داشت، اما تعداد آقایان به جهت اختیار اقتصادی و منابع مالی که دارند در مدرسه‌سازی بیشتر است، در کل برابر با همه آقایان، خانم ها نیز در کنار آن ها هستند و تفکیک کردن آمار آقایان و بانوان خیر درست نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha