• چهارشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403042013914
  • منبع : نمایندگی مازندران

اخبار جهاد کشاورزی مازندران

درآمد ۳۲ میلیارد ریالی نوغانداران سوادکوه شمالی

درآمد ۳۲ میلیارد ریالی نوغانداران سوادکوه شمالی

ایسنا/مازندران مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه شمالی از کسب درآمد ۳۲ میلیارد ریالی نوغانداران این شهرستان حاصل از فروش پیله ابریشم بهاره خبر داد.

علی نوری نژاد افزود: افزایش قیمت پیله ابریشم و تولید ۸ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم پیله تر در سال جاری موجب کسب درآمد چشمگیری در بین نوغانداران این شهرستان شده است.

نوری نژاد تصریح کرد: کارشناسان این مدیریت با تلاش و نظارت مستمر و برگزاری دوره های آموزشی و مهارتی در زمینه تفریخ تخم نوغان، مدیریت پرورش کرم جوان و بالغ، تعویض بستر کرم ابریشم، پیشگیری از بیماری های کرم ابریشم و اصول صحیح برداشت پیله گامی موثر را در رشد صنعت نوغانداری این شهرستان ایفا می کنند.

وی شناسایی و معرفی یکی از نوغانداران شهرستان به عنوان نوغاندار نمونه کشوری، برگزاری جشن برداشت پیله ابریشم با حضور مسئولین استانی و شهرستانی تاثیرگذار در صنعت نوغانداری به منظور احیا و توسعه نوغانداری شهرستان، توزیع نهال اصلاح شده توت، توزیع بستر طبقاتی متحرک و نهاده های مورد نیاز پرورش کرم ابریشم بصورت رایگان در بین بهره برداران  را از از اقدامات موثر این مدیریت  در رشد و توسعه صنعت نوغانداری این شهرستان در سالهای اخیر برشمرد.

کشف ۲۵۰۰ کیلوگرم آفت کش قاچاق در نکا

سعید صمدی زرینی نیز گفت: برای مبارزه با قاچاق کالا دو هزار و ۵۰۰ کیلوگرم آفت کش دیازینون گرانول ۱۰درصد قاچاق در شهرستان نکا کشف و ضبط شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا تصریح کرد: کالای ضبط شده شامل ۲۵۰ کارتن به مقدار دو هزار و ۵۰۰ کیلوگرم آفت کش دیازینون گرانول ۱۰درصد است.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی کالای کشف شده را ۲۵ میلیارد ریال برآورد کردند، افزود: تمامی کالای کشف شده برای سیر مراحل قانونی با دستور قضایی تحویل سازمان اموال تملیکی شد.

این مسئول با بیان اینکه معامله هر کالایی در کشور که دولت آن را منع کرده باشد قاچاق کالا است، تصریح کرد: کالاهایی که واردات و صادرات آنها از دید قانون ممنوع است، اگر خرید، فروش و یا نگهداری شود قاچاق محسوب می شود.

وی تاکید کرد: کشاورزان نسبت به اینگونه فعالیت‌های غیرمجاز حساس باشند و به واحد بازرسی مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان اطلاع دهند.

تجهیز یک حلقه چاه زراعی در بابل

محسن آهنگری نیز اظهار کرد: پروژه تجهیز چاه زراعی روستای درزی کلا کریم کلا از محل اعتبارات استانی سال ۱۴۰۲ و با اعتبار مصوب پنج میلیارد ریال در حال اجراست که شامل تجهیز یک حلقه چاه زراعی این روستا به الکتروموتور، تابلو برق اینورتر، نصب پمپ  مستغرق، هد پمپ و متعلقات وابسته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل افزود: با اجرای عملیات تجهیز چاه زراعی در روستای درزی کلا کریم کلا  ۶۰ هکتار اراضی شالیزاری این روستا با ۹۰  بهره بردار از آب مطمئن زراعی بهره مند می شوند.

آهنگری با بیان اینکه تجهیز چاههای کشاورزی از اقدامات خوب جهاد کشاورزی این شهرستان است، اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار حلقه چاه زراعی در اراضی کشاورزی این شهرستان از محل اعتبارات استانی تجهیز شد.

وی تصریح کرد: تجهیز چاه های عمیق زراعی باعث کاهش اتلاف انرژی و تأمین آب مطمئن زراعی به ویژه در زمان مواجه با بحران خشکسالی، کاهش هزینه تولید و افزایش کارآیی و کاهش استفاده از سوخت های فسیلی می شود.

۵۲۰۰ تن کود کشاورزی در جویبار توزیع شد

عبداله رحیمی گفت: از آغاز سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تاکنون و همزمان با کشت محصولات پاییزه و توزیع کودهای سرک مراحل داشت در زراعت های پاییزه و توزیع کودهای باغی و کشت های بهاره در مراکز جهاد کشاورزی شهرستان جویبار بیش از پنج هزار و ۲۰۰ تن انواع کود شیمیایی تخصیصی این محصولات با حواله الکترونیک در این شهرستان توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار افزود: کودهای توزیع شده تا این مرحله شامل ۳ هزار و ۵۴۴  تن اوره، ۵۱۶  تن فسفاته و   یک هزار و ۱۴۰ تن پتاسه است.

رحیمی تصریح کرد: سامانه پایش کودی به سامانه جامع پهنه بندی متصل است و هر کشاورز پس از ثبت درخواست خود در سامانه پایش کودی، کود تخصیصی خود را از کارگزاری تعیین شده دریافت خواهد کرد.       

صدور ۱۷ مجوز گلخانه کوچک مقیاس در نور

عزیزاله هوشمند از صدور ۱۷ فقره مجوز گلخانه کوچک مقیاس در شهرستان نور از سال ۹۸ تاکنون خبر داد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی نور افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون یک فقره مجوز بهره برداری گلخانه کوچک مقیاس در این شهرستان صادر شد. 

 این مسئول با بیان اینکه احداث این واحدها گامی در جهت افزایش تولید و بهره وری بهتر در بخش گل و گیاه، مخصوصا گل و گیاه زینتی است، اضافه کرد: از سال ۹۸ تا کنون ۱۷ فقره مجوز گلخانه کوچک  مقیاس به مساحت ۵ هزار مترمربع در این شهرستان صادر شد.

وی تصریح کرد: حداکثر فضای لازم برای احداث این گلخانه ها ۳۰۰ مترمربع است و باید داخل بافت هادی باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha