• چهارشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403042013791
  • خبرنگار : 71368

سخنگوی شهرداری تهران اعلام کرد

۳۰ تقاطع هندسی پایتخت در صف اصلاح/ مقابله با چالش ترافیک تهران با افتتاح پروژه‌ اصلاح تقاطع‌ها

۳۰ تقاطع هندسی پایتخت در صف اصلاح/ مقابله با چالش ترافیک تهران با افتتاح پروژه‌ اصلاح تقاطع‌ها

سخنگوی شهرداری تهران درباره پروژه‌های اصلاح هندسی تقاطع‌ها در پایتخت گفت: عملیات اجرایی ۳۰ تقاطع در سطح پایتخت به صورت فعال در حال انجام است و به زودی شاهد افتتاح‌های جدید در این زمینه خواهیم بود.

عبدالمطهر محمدخانی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص اهمیت مسئله اصلاح تقاطع‌ها در تهران اعلام کرد: با توجه به انبوه جمعیتی که پایتخت در خود جای داده است، موضوع سهولت رفت و آمد شهروندان یکی از اولویت‌های مدیریت شهری است و اصلاح هندسی تقاطع‌ها کمک شایانی به تردد مردم خواهد کرد. 

وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران پروژه اصلاح تقاطع‌ها را با جدیت دنبال می‌کند، افزود: تقاطعات شهری حلقه اتصال مناطق شهری به یکدیگر هستند که کارکرد و نقش اساسی در حمل و نقل شهری دارند. علاوه بر این، اصلاح تقاطعات به کاهش بروز تصادفات و زمان مصرفی شهروندان برای عبور و مرور کمک می‌کند.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران با بیان اینکه عملیات اجرایی۳۰ تقاطع در سطح پایتخت به صورت فعال در حال انجام است، عنوان کرد: در این دوره از مدیریت شهری ۲۸ پروژه اصلاح تقاطع به مرحله افتتاح رسیده و به زودی شاهد افتتاح‌های دیگر در این زمینه خواهیم بود.

وی درباره تقاطع تازه افتتاح شده زیرگذر شرق به شرق بزرگراه شهید همدانی در قالب پویش امید و افتخار بیان کرد: این پروژه در حدفاصل بلوار پژوهش تا بلوار اردستانی قرار داشته و نخستین دوربرگردان شرق به شرق این بزرگراه ۱۲ کیلومتری و بخشی از طرح آتی بزرگراه شمالی جنوبی دوگاز در غرب تهران به حساب می‌آید.

محمدخانی ضمن اشاره به اینکه پروژه‌های اصلاح تقاطع به کاهش مسیر شهروندان کمک می‌کند، اذعان کرد: پروژه زیرگذر شرق به شرق بزرگراه شهید همدانی، کاهش ۲.۵ کیلومتر پیمایش اضافی در مسیر تردد از شرق بزرگراه شهید همدانی تا بلوار اردستانی و کاهش ترافیک بلوار اردستانی در منطقه ۲۲ تهران را به دنبال دارد و احداث و اصلاح تقاطع‌های شهری بدون معیارها و استانداردهای طرح هندسی سبب بوجود آمدن اختلال در رفت‌وآمد وسایل نقلیه، بالا رفتن زمان تأخیر و به جا گذاشتن اثرات منفی در شهر خواهد شد. در همین راستا تلاش شده تا با مطالعات دقیق و علمی، پروژه‌های اصلاح تقاطع‌ها به مرحله بهره‌برداری برسد.

وی در پایان تصریح کرد: مدیریت شهری در پایتخت سعی دارد تا با افتتاح پروژه‌ اصلاح تقاطع‌ها با چالش ترافیک مقابله کرده و شهروندان زمان کمتری را برای رسیدن به مقصد صرف کنند. ضمن اینکه همزمان با کاهش ترافیک چالش‌های دیگر مانند آلودگی هوا نیز کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۱ ۰۸:۲۵

ورودی اتوبان خرازی از اتوبان کرج تهران نیاز به اصلاح دارد. از کرج به سمت تهران ورودی اتوبان خرازی و جاده مخصوص یک خروجی داره که ساعت اول صبح چند کیلومتر ترافیک شدیدی ایجاد مشه. با یک نظارت کوچکء ضرورت اصلاح این نقطه پا