• چهارشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403042013696
  • خبرنگار : 50121

رئیس اداره صمت اردستان خبر داد:

اشتغال ۸۰۰ نفر در معادن فعال اردستان

اشتغال ۸۰۰ نفر در معادن فعال اردستان

ایسنا/اصفهان رئیس اداره صمت شهرستان اردستان بیان اینکه اکنون ۵۷ معدن فعال در شهرستان اردستان وجود دارد، گفت: بیش از ۸۰۰ فرصت شغلی در حوزه‌ معدن شهرستان با همت سرمایه‌گذاران ایجاد شده است.

جواد حقیقت‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌هایی که در شهرستان اردستان در حال شکوفایی است بخش معادن است. شهرستان اردستان به لحاظ داشتن معادن مختلف بسیار غنی است ولی در سال‌های گذشته به هر دلیلی آن‌گونه که باید از ظرفیت معادن استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه اکنون ۵۷ معدن فعال و ۴۴ معدن غیرفعال در شهرستان اردستان وجود دارد، افزود: همچنین ۳۷ معدن در اردستان دارای پروانه اکتشاف و ۱۵ معدن دارای گواهی کشف فلزی و غیرفلزی هستند.

رئیس اداره صمت اردستان گفت: بیشتر سنگ‌های فلزی که از معادن شهرستان استخراج می‌شود شامل مس، طلا، سرب، آهن، روی، نقره، منگنز و... است. همچنین سنگ‌های غیرفلزی شامل گرانیت، تراورتن، مرمری، لاشه ساختمانی، باریت، آهن، آهک و... از معادن این شهرستان استخراج می‌شود.

حقیقت پور تصریح کرد: با توجه به زیرساخت غنی که در بخش معدن شهرستان اردستان وجود دارد سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در این بخش در حال انجام است که می‌تواند ساماندهی و حمایت از سرمایه‌گذاران در این بخش، اقتصاد شهرستان را دگرگون کند.

وی با اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری که بخش معدن در اردستان ایجاد کرده است، بیان کرد: بیشترین معادن شهرستان در بخش مرکزی و دهستان سفلی زواره قرار دارند.

رئیس اداره صمت اردستان مشکلات تبدیل فراوری مانند آب در معادن شهرستان را چالش اصلی فعالان این حوزه عنوان کرد و گفت: بیش از ۸۰۰ فرصت شغلی در حوزه‌ معدن شهرستان با همت سرمایه‌گذاران ایجاد شده است. همچنین از یک سال گذشته تاکنون چهار پروانه بهره‌برداری معدن و یک پروانه فراوری طلا صادر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha