• چهارشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۳ / ۰۰:۰۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403042013612
  • خبرنگار : 50040

تخصیص خط اعتباری ۵ همتی برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی

تخصیص خط اعتباری ۵ همتی برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی

ایسنا/گیلان قائم مقام مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد گفت: در راستای حمایت از توسعه مکانیزاسیون کشور حدود پنج همت (هزار میلیارد تومان) خط اعتباری ویژه را برای خرید ماشین آلات و ادوات کشاورزی تخصیص دادیم.

رسول سلگی امروز، ۱۹ تیرماه در حاشیه افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی، ماشین آلات، ادوات، نهاده ها و تجهیزات آبیاری و گلخانه ای استان گیلان، با اشاره به برگزاری نمایشگاه مذکور در گیلان برای چندمین بار، اظهار کرد: نمایشگاه امسال هم از نظر تعداد واحدهای شرکت کننده و هم از حیث تنوع غرفه ها به مراتب نسبت به سال گذشته بهتر است.

وی ماحصل نمایشگاه های عرضه ماشین آلات حوزه مکانیزاسیون را ارائه آخرین دستاوردها و تکنولوژی ها و فناوری هایی دانست که می تواند در راستای افزایش تولیدات بخش کشاورزی اثرگذار باشد و افزود: کشاورزان و تولیدکنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی می توانند با شناخت و آگاهی بیشتر از این ادوات، اقدام به تامین نیاز خودشان کنند.

قائم مقام مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در راستای حمایت از توسعه مکانیزاسیون کشور حدود پنج همت (هزار میلیارد تومان) خط اعتباری ویژه را برای خرید ماشین آلات و ادوات کشاورزی تخصیص دادیم، گفت: بالغ بر ۲۵۰۰ قلم ماشین آلات و ادوات و تجهیزات کشاورزی نیز بر روی سامانه این مرکز قرار گرفته و مورد تایید است و لذا کشاورزان و بهره برداران می توانند حسب نیاز خودشان از این فهرست کمک بگیرند و با استفاده از تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون بانک کشاورزی اقدام به خرید ماشین آلات مورد نیازشان کنند.

سلگی با اشاره به ظرفیت بالای گیلان در شالیکاری و درصد مناسب مکانیزاسیون، تاکید کرد: فرایند کاشت مکانیزه با نشاکارها انجام می گیرد که گیلان درصد بالایی دارد؛ همچنین درجه مکانیزاسیون گیلان در برداشت با کمباین نیز بالاست.

وی از رشد ۱۱۵۴ درصدی درجه مکانیزاسیون برداشت محصولات کشاورزی در کشور از سال ۹۰ تاکنون خبر داد و بیان کرد: شاهد تلاش همه دست اندرکاران بخش مدیریت کشاورزی در استان ها هستیم.

حسین محمدیان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان نیز، مکانیزاسیون را موجب کاهش ضایعات بخش باغی و زراعی دانست و تاکید کرد: در قالب چنین نمایشگاه هایی است که بین تولیدکنندگان تجهیزات کشاورزی و مصرف کنندگان که عمدتا از کشاورزان هستند، رابطه برقرار می شود.

وی با اشاره به حمایت استانداری گیلان از تقویت مکانیزاسیون در بخش کشاورزی، خاطرنشان کرد: تسهیلات لازم را در اختیار کشاورزان قرار خواهیم داد تا بتوانند از تجهیزات به روز کشاورزی استفاده کنند، زیرا مکانیزاسیون موجب افزایش میزان تولید محصولات کشاورزی در سطح و کیفیت آن می شود.

هدفگذاری برداشت مکانیزه ۲۱۰ هزار هکتاری شالیزارها

صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز، با اشاره به افتتاح نمایشگاه ماشین آلات و ادوات کشاورزی در استان، یادآور شد: گیلان میزبان ۶ استان کشور در قالب برگزاری ستاد برداشت مکانیزه برنج است.

وی تولید برنج را زراعت اصلی گیلان دانست و افزود: نیازمند توسعه مکانیزاسیون در بخش برنج کاری هستیم و خوشبختانه طی سال های اخیر اتفاقات خوبی در این بخش افتاده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به شرایط آب و هوایی حاکم بر جهان و کشور، عنوان کرد: با تغییرات اقلیمی و کاهش منابع آب و انرژی مواجه هستیم و لذا تقویت ناوگان مکانیزاسیون را برای بهره برداری حداکثری از منابع آبی و انرژی، در دستور کار قرار دادیم.

محمدی، سیاست های وزارت جهاد کشاورزی را در راستای توسعه مکانیزاسیون دانست و اضافه کرد: شرکت های فعال در بخش های علمی و دانش بنیان در این نمایشگاه حضور دارند و آخرین دستاوردهای خودشان را به نمایش گذاشته اند.

وی با بیان اینکه شاهد فعالیت ۴۵ غرفه از ۹ استان در نمایشگاه امسال هستیم، خاطرنشان کرد: در این غرفه ها آخرین تکنولوژی های حوزه آبیاری و استفاده از پهپادها جهت مصرف بهینه نهاده ها و سایر فنون لازم برای کشاورزان در معرض دید بهره برداران قرار گرفته است تا کشاورزان با کاهش هزینه های تولید و سهولت کار کشاورزی مواجه شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از اجرای نشاء مکانیزه در ۲۰۱ هزار هکتار از شالیزارهای استان در سال زراعی جاری خبر داد و بیان کرد: هدفگذاری استان نیز برداشت مکانیزه ۲۱۰ هزار هکتاری شالیزارهاست؛ برای توسعه اشتغال و تقویت واحدهای شالیکوبی در راستای زنجیره ارزش و در راستای سیاست های ابلاغی وزارتخانه و با حمایت بانک کشاورزی، شاهد افزایش ظرفیت مکانیزاسیون استان در بخش کشاورزی خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha