• سه‌شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403041913459
  • خبرنگار : 50649

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس:

تولید محتوا در فضای مجازی باید بر تمام اقشار جامعه تأثیرگذار بگذارد

تولید محتوا در فضای مجازی باید بر تمام اقشار جامعه تأثیرگذار بگذارد

ایسنا/فارس مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با اشاره به همه‌گیری فضای مجازی در دوران کنونی گفت: باید تولید و انتشار در فضای مجازی برای بهره‌برداران متکثر باشد به گونه‌ای که بر تمامی اقشار به خصوص جمعیت خفته جامعه تاثیر بگذارد.

آیین اختتامیه ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی استان فارس امروز، ۱۹ تیرماه در شیراز برگزار شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در این مراسم اظهار کرد: فرهنگ شهادت امروز به یک مطالبه به خصوص از سوی جوانان جهان اسلام تبدیل شده است و نه تنها از شهادت ترسی وجود ندارد بلکه به یک ارزش تبدیل شده است.

سردار سعید کوشکی جهرمی با بیان اینکه از فضای مجازی به عنوان عصر انسان‌های فضای دیجیتال یاد می‌شود، ادامه داد: امروز در فضای مجازی اذهان و اندیشه‌ها با انواع فرهنگ‌ها بمباران می‌شوند. تلفن همراه و فضای سایبری جزئی جداناپذیری از زندگی مردم شده است و هر کسی دنبال ترویج فرهنگ خود در این فضاست.

وی از تغییر نوع جنگ در جهان امروز سخن گفت و افزود: جنگ‌های امروز نقطه‌ای است و از تلفن همراه به عنوان حداقلی‌ترین ابزار این جنگ یاد می‌شود، بنابراین کسانی می‌توانند در این جنگ پیروز شوند که از ظرفیت فضای مجازی به بهترین نحو استفاده کنند.

کوشکی با بیان اینکه فعالان فضای مجازی با احساس تکلیف خود در این فضا فعالیت می‌کنند، گفت: باید تولید و انتشار در فضای مجازی برای بهره‌برداران متکثر باشد به گونه‌ای که بر تمامی اقشار به خصوص جمعیت خفته جامعه تاثیر بگذارد.

وی با اشاره به پیام‌های دفاع مقدس برای عصر دیجیتال تصریح کرد: ارزش‌هایی که دفاع مقدس در اختیار ما گذاشته جذاب است و کماکان گیرایی خود را جوان نسل امروز دارد، بنابراین برای دیده شدن جذابیت‌های دفاع مقدس که کمتر معرفی شده‌اند، باید فعالان فضای مجازی تلاش کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس ادامه داد: جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی با هدف ترویج فرهنگ غنی دفاع مقدس در فضای دیجیتال و مجازی برگزار شده است.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اشاعه فرهنگ والای ایثار، شهادت و دفاع مقدس در بین نسل جوانان، گفت: دشمن از نابودی نظام اسلامی ما ناامید شده و به دنبال تغییر محتوا در اصول، حرکت و ارزش‌ها است و روز به‌روز با تلاش خود، فشار را مضاعف می‌کند اما جامعه ما در مقابل فشارها خالص‌تر می‌شود و باید بدانیم که آخر الزمان دنیای خالصین خواهد بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس تصریح کرد: فضای مجازی تهدیدی است که اگر به درستی استفاده شود، فرصت ویژه‌ای خواهد بود، بنابراین باید از این فضا به نحو احسن بهره برد.

به گزارش ایسنا، در پایان این آیین، از برگزیدگان ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی استان فارس تجلیل شدند.

این جشنواره در دو بخش عمومی و دانش‌آموزی و در ۵ محور «پایگاه های اطلاع رسانی و خبر، کلیپ و موشن‌گرافی و...، نرم‌افزارهای کاربردی، پویانمایی و انیمیشن، شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها» برگزار شد.

در «بخش عمومی» آزیتا ذکاء و زهره لطفیان به ترتیب مقام‌های اول و دوم محور پایگاه‌های اطلاع رسانی و خبر، محمد هادی نصیری به عنوان نفر اول نرم‌افزارهای کاربردی معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

سمیه شریفی و سیده مطهره سجادیان مقام اول و دوم همچنین زهرا حقیقت‌زاده و هادی تاجی‌زاده، مقام سوم مشترک محور شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های بخش عمومی را کسب کردند.

در محور موشن‌گرافی و کلیپ بخش عمومی، علی ملک‌زاده، محمد فروتن و زینب محمدی به ترتیب به عنوان مقام‌های اول تا سوم انتخاب شدند و مورد تجلیل قرار گرفتند.

علی سیوف جهرمی و نفیسه خوانسالار نیز توانستند در این جشنواره مقام‌های اول و دوم محور پویانمایی و انیمیشن بخش عمومی را به خود اختصاص دهند.

یکی دیگر از بخش‌های ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی استان فارس، بخش دانش‌آموزی بود که در محور پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و خبر محمد عباسیان، مهدی رحمانیان و فاطمه دیباور مقام‌های اول تا سوم را توانستند کسب کنند، همچنین مریم زارعی، زهرا داراب‌زاده و آزیتا حسنی گشتاسب به عنوان مقام‌های اول تا سوم معرفی شدند.

در محور موشن‌گرافی و کلیپ بخش دانش‌آموزی نیز سعید قربانی، فرخنده نجفی و فاطمه زارعی توانستند مقام‌های اول تا سوم را کسب کنند. همچنین در محور پویانمایی و انیمیشن نیز نگین شاهسونی و ریحانه قاسمی نفرات اول و دوم شناخته شدند و مورد تقدیر قرار گرفتند.

سپر نیک اقبال جهرمی، محمد یاسین عاشوری، سمیرا بابایی، بهاره تکاور و فاطمه حسن‌نژاد نیز به عنوان نفرات شایسته تقدیر بخش دانش‌آموزی معرفی شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha