• سه‌شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403041913392
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

امام جمعه کرمانشاه:

تحریف اهداف قیام امام حسین(ع) بزرگ‌ترین ظلم به بشریت است

تحریف اهداف قیام امام حسین(ع) بزرگ‌ترین ظلم به بشریت است

ایسنا/کرمانشاه نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه کرمانشاه تحریف اهداف مقدس قیام امام حسین (ع) را بزرگ‌ترین ظلم طواغیت به جامعه بشر در طول تاریخ خواند و گفت: اهداف مقدس این قیام تا قیامت، مشعل راه بشریت و آزادگان از هر دین و طایفه و مذهبی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین غفوری در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که در مسجد صاحب‌الزمان (عج) روستای علی‌گرزان سفلی برگزار شد، بانی تحریف اهداف قیام سیدالشهدا(ع) را ابتدا انگلیس و بعد آمریکا برشمرد و گفت: استعمارگران و دشمنان اسلام جنایت‌های بسیاری مرتکب شده و می‌شوند که نور این دستگاه را خاموش کنند. تنزل اهداف این قیام به دعوای فامیلی بر سر قدرت، یکی از آن حرف‌های خطرناک و غلط است که از طریق فضای مجازی میان جوانان و فرزندان ما نشر می‌دهند.

امام‌ جمعه کرمانشاه با اشاره به ارادت سایر مذاهب و ادیان به‌ویژه جامعه اهل‌سنت به حضرت امام حسین(ع)، عنوان کرد: به استناد کلام نورانی امیرالمؤمنین (ع) در خطبه ۱۳۱ نهج‌البلاغه، قیام ائمه اطهار(ع) برای بازگردانی و احیاء معالم دین خدا بود که در اثر کوتاهی و مخالفت دیگران تعطیل شده بود. آن بزرگواران قیام کردند تا جامعه‌ای که دچار فساد شده بود را اصلاح کنند و بندگان مظلوم خداوند متعال در امنیت زندگی کنند و از شر اشرار دور باشند.

وی قبول حاکمیت توسط ائمه اطهار(ع) را برای احیاء حدود الهی خواند و گفت: حاکم‌شدن امام معصوم، برای دنیا و منافع آن و رقابت بر سر قدرت نبود.

غفوری با تصریح اینکه امام حسین(ع) برای اصلاح امت جد بزرگوارشان رسول اکرم(ص) قیام کرد، اظهار کرد: حاکمیت اسلامی به‌عنوان بزرگ‌ترین معروف به‌دنبال اصلاح جامعه اسلامی است و حمایت از آن نیز بزرگ‌ترین معروف است. تضعیف حاکمیت اسلامی نیز بزرگ‌ترین منکر است، همان‌طور که حاکمیت طاغوت به‌معنای حاکمیتی که بر سیره پیامبر و اهل‌بیت(ع) بنا نشده باشد، بزرگ‌ترین منکر عالم است. 

امام جمعه کرمانشاه در ادامه برگزاری باشکوه انتخابات ریاست‌جمهوری را نشان‌دهنده ظرفیت بسیار بالای نظام مقدس جمهوری اسلامی خواند و عنوان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی با رهبری فقیه جامع‌الشرایط زمینه را برای رقابت فراهم می‌کند تا همه هر آنچه که در توان دارند را برای پیشرفت جامعه، خدمت به مردم و ترویج و سربلندی اسلام و انقلاب اسلامی به‌عنوان میراث شهدا، اجرا کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha