• سه‌شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403041913249
  • خبرنگار : 50093

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خبر داد

برآورد اعتبار ۳۰۰ میلیاردی برای احداث موزه دفاع مقدس خراسان رضوی

برآورد اعتبار ۳۰۰ میلیاردی برای احداث موزه دفاع مقدس خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: برآورد شده که ساختمان مرکز فرهنگی و موزه‌دفاع مقدس ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا به مرحله اجرا برسد.

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده امروز، ۱۹ تیرماه، در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث ساختمان اصلی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در مشهد با بیان این مطلب اظهار کرد: تکمیل و بهره‌برداری از این مجموعه مطالبه به حقی است که آحاد مردم خراسان و پیشکسوتان دارند. خراسان رضوی در دفاع مقدس منشأ خدمات ایثارگری‌ها و تلاش‌های بی‌نظیری بوده و بزرگان زیادی از این خطه جان خود را فدای میهن و انقلاب اسلامی کردند. استان‌هایی در کشور داریم که به اندازه یک‌دهم خراسان رضوی نقش موثری در دفاع مقدس نداشتند اما امروز اقدامات اندک خود را در معرض دید گذاشته و بازدیدکننده دارند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ما اقدامات خود را در خراسان رضوی دیرتر شروع کردیم و این تاخیر در شروع باعث شده علاوه بر تحمیل هزینه‌های سنگین زیر سوال برویم که چرا خراسان رضوی موزه دفاع مقدس ندارد. امیدواریم با این مصوبه، خواست قلبی مردم تحقق پیدا کند.

یوسفعلی‌زاده با اشاره به اینکه آغاز به کار موزه دفاع مقدس پس از انجام عملیات ساختمانی وارد مرحله تولید محتوا و موزه‌آرایی می‌شود، عنوان کرد: در یک سال گذشته از محل فعلی استفاده می‌شده و نمایشگاهی ایجاد کرده‌ایم که بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز از آن  بازدید داشته‌اند. مطالبه پیشکسوتان و اهالی خراسان این است که این موزه با کیفیت و به سرعت دایر و محتواها تولید شود و سوژه‌های ناب خراسان رضوی، به نمایش گذاشته شود.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی یادآور شد: بیش از ۵۰۰ سوژه قابل پردازش که باید در موزه نمایش داده شود، فهرست شده که هر کدام یک رویداد مهم و یک حکایت قابل تجسم است. احداث این مرکز گام اول بوده و تکمیل و تقویت تجهیزات و امکانات قابل نصب، سوژه‌پردازی و حوزه‌آرایی در گام‌های بعدی قرار دارد.

وی یادآور شد: این موزه محل زنده نگه داشتن نام و یاد شهیدان است و به سیدالشهدا(ع) و شهدای کربلای ایران و کربلاهای جهان اسلام اختصاص دارد. باید محتواهایی را تولید کنیم که ارزش‌های بزرگ و فداکاری‌ها را به منصه ظهور و بروز برساند.

یوسفعلی‌زاده گفت: نسل جوان و نوجوان، زبان امروزی می‌خواهد و باید با تکیه بر تکنولوژی و ظرفیت‌های فضای مجازی و دیجیتال با آن‌ها صحبت کنیم که نیاز به زیرساخت‌های موثر و مهمی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha