• سه‌شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403041913228
  • خبرنگار : 71496

ادامه حملات به غزه و شهادت ۷ کودک فلسطینی در جنایت جدید اشغالگران

ادامه حملات به غزه و شهادت ۷ کودک فلسطینی در جنایت جدید اشغالگران

رژیم صهیونیستی در دویست و هفتاد و هفتمین روز از حملات خود به نوار غزه بار دیگر با حملات هوایی و توپخانه‌ای خود دست به کشتارهایی زد که در نتیجه آن چندین فلسطینی به شهادت رسیدند.

به گزارش ایسنا، در حملات هوایی بامداد امروز سه شنبه جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی و حملات توپخانه این ارتش به مناطق مختلف غزه چند فلسطینی شهید و زخمی شدند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که در پی حمله پهپاد رژیم صهیونیستی به فلسطینیان در اردوگاه آوارگان البریج در مرکز نوار غزه، هفت شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند که براساس گزارش محلی ۶ کودک نیز در میان زخمی‌ها هستند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که در حملات هوایی که به ۲ منطقه «الصحابه» و «الجلاء» در شهر غزه انجام شد، پنج فلسطینی شهید و چند تن دیگر زخمی شدند و بیشتر آنها کودک بودند.

خبرنگار شبکه خبری «المیادین» اعلام کرد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی حمله هوایی شدیدی علیه اطراف مجتمع پزشکی الشفاء در غرب غزه انجام دادند.

در مرکز نوار غزه نیز پهپادهای دشمن به شمال اردوگاه النصیرات شلیک کردند.

در نتیجه حمله جنگنده‌های اشغالگر به خانه‌ای در شهر دیر البلح چند فلسطینی شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.

در جنوب نوار غزه نیز توپخانه ارتش اشغالگر مناطق غربی شهر رفح را هدف قرار داد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی عصر دوشنبه اعلام کردند که یک حادثه امنیتی در محله تل الهوی در جنوب غرب شهر غزه رخ داد و به دنبال آن بالگرد امدادی ارتش در جنوب این محله به زمین نشست و سه تن از نیروهای زخمی ارتش به بیمارستان‌ها منتقل شدند.

در ادامه یک وبگاه عبری گزارش داد چهار حادثه امنیتی سخت در منطقه تل الهوی برای نیروهای ارتش رخ داد.

همزمان برخی منابع مطبوعاتی از فرود بالگردهای نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در محور نتزاریم خبر داده و احتمال دادند که این بالگردها زخمی‌ها را انتقال دادند.

در این رابطه گردان‌های عز الدین القسام، شاخه نظامی حماس بیانیه‌های متعددی را درباره اجرای عملیات‌ها و کمین‌های مختلف علیه نیروهای ارتش اشغالگر و خودروهای آنها در محله تل الهوی و اطراف آن در جنوب شهر غزه منتشر کرد.

ادامه حملات رژیم اشغالگر به شهر غزه، رفح و دیرالبلح

طبق این بیانیه‌ها، گردان‌های القسام یک خودروی نظامی ارتش اشغالگر را با بمب انفجاری در منطقه الشالیهات در غرب محله تل الهوی هدف قرار داد و نیروهای این گردان، یک گروه از نیروهای پیاده‌نظام دشمن را با بمب ضد نفر در این منطقه هدف قرار دادند که در نتیجه تعدادی از آنها کشته و زخمی شدند.

همچنین این گردان‌ها یک خودروی زرهی دیگر را با راکت ضد زره یاسین ۱۰۵ در خیابان الصناعه محله تل‌الهوی منهدم کرده و یک نفربر آنها را با بمب انفجاری در خیابان هفدهم در غرب این محله هدف قرار دادند.

آنها همچنین یک دستگاه بولدوزر نظامی ارتش اشغالگر را با بمب انفجاری در خیابان الرشید در غرب این محله هدف قرار دادند. یک دستگاه تانک مرکاوای دشمن نیز با بمبی که از قبل در مسیر پیشروی آن در محله تل الهوی کارگذاری شده بود، هدف قرار گرفت. نیروهای القسام در درگیری با اشغالگران با سلاح‌های سبک و نیمه سنگین خود در منطقه الصناعه تعدادی از آنها را از پا درآورده و یا زخمی کردند. آنها در محور پیشروی متجاوزان در جنوب غرب تل‌ الهوی نیز یک بمب ضد نفر را علیه یک گروه ۶ نفره از نیروهای پیاده‌نظام دشمن منفجر کردند که در نتیجه آنها کشته و یا زخمی شدند.

ادامه حملات رژیم اشغالگر به شهر غزه، رفح و دیرالبلح

مدیریت بیمارستان المعمدانی در نوار غزه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش اشغالگر پس از حمله به اطراف ساختمان و تیراندازی شدید پهپادهایش به آن، آنها را مجبور کردند بیمارستان را تعطیل کنند و این در حالی است که آوارگان فلسطینی و تمامی بیماران مجبور شدند بیمارستان را ترک کنند.

پیش از این کلیسای شهر قدس به تعطیلی بیمارستان المعمدانی شهر غزه بر اساس دستور ارتش اشغالگر برای تخلیه چندین محله در این شهر اعتراض کرده بود.

هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که تمامی مراکز درمانی و کلینیک‌های اورژانس این سازمان در استان غزه از کار افتاده‌اند.

رسانه دولتی در غزه: اشغالگران از ۶۴ روز پیش مانع از ورود کمک‌ها شدند

دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه گفت: رژیم صهیونیستی به مدت ۶۴ روز از ورود کمک‌ها به نوار غزه جلوگیری کرده است. ممانعت اشغالگران از ورود کمک‌ها باعث افزایش تعداد مرگ و میر ناشی از گرسنگی به ویژه در میان کودکان می‌شود.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر تا امروز به حملات هوایی، زمینی و دریایی خود به غزه ادامه می‌دهد و در نتیجه این حملات بیش از ۳۸ هزار و ۱۹۳ فلسطینی که بیشترشان زن و کودک هستند، به شهادت رسیدند و بیش از ۸۷ هزار و ۹۰۳ تن دیگر از آنها زخمی شدند و این در حالی است که پیکرهای هزاران فلسطینی دیگر هنوز زیر آوارهای نوار غزه مدفون هستند.

علاوه بر این، رژیم صهیونیستی نوار غزه را به محاصره خود درآورده و مانع از ورود کمک‌های بشردوستانه به این منطقه می‌شود و این شرایط معیشتی را در این منطقه بسیار سخت کرده و موجب شیوع انواع بیماری‌ها و نیز بیماری‌های مسری شده است.

مجله پزشکی «لنست» انگلیس که یکی از برجسته‌ترین مجله‌های علمی جهان است، پیش‌بینی کرد که تا پایان جنگ تعداد شهدای نوار غزه در نتیجه ابتلا به بیماری‌های مختلف مسری و غیر مسری از ۱۸۶ هزار تن فراتر رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha