• سه‌شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403041913050
  • خبرنگار : 50471

شهردار نهاوند:

نهاوند نخستین شهر خلاق کشور می‌شود

نهاوند نخستین شهر خلاق کشور می‌شود

ایسنا/همدان شهردار نهاوند گفت: شهر نهاوند به‌عنوان ایده شهر خلاق به نمایندگی از سازمان یونسکو در ایران معرفی شده است و در صورت تصویب، نهاوند نخستین شهر خلاق کشور خواهد بود.

مجید یوسفی‌نوید در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ایده شهر خلاق یکی از مباحث جدید در برنامه‌ریزی شهری است که با توجه به ظرفیت‌ها و ایده‌های خلاقانه‌ای که طی سه سال اخیر در شهر نهاوند اجرا شده، این شهر به‌عنوان ایده شهر خلاق به نمایندگی سازمان یونسکو در ایران اعلام می‌شود.
وی تصریح کرد: فلسفه شهر خلاق این است که همیشه در یک مکان ظرفیت‌های خلاقی وجود دارد و باید شرایط به‌گونه‌ای باشد که مردم فکر و برنامه‌ریزی کنند و در استفاده از فرصت‌ها ابتکار عمل داشته باشند.
یوسفی‌نوید ادامه داد: برای تصویب نهاوند به‌عنوان شهر خلاق مستندات لازم به انستیتو شهر خلاق ارسال شد تا مقدمات لازم برای تصویب آن فراهم شود.
شهردار نهاوند افزود: تاکنون فقط شش استان موفق به گرفتن عنوان «شهر خلاق» از سوی یونسکو شده‌اند که درصورت تصویب این شهر، نهاوند نخستین شهر خلاق کشور خواهد بود.
به گفته وی، بهتر شدن محیط زندگی و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان از مزایای این طرح است و همچنین پایه‌های شهر خلاق را می‌توان در سه زمینه اقتصاد، فرهنگ و مکان در نظر گرفت.
یوسفی‌نوید به امتیازات دیگر شهر خلاق اشاره کرد و گفت: هر شهر با ثبت در شبکه شهرهای خلاق در سطح جهان شناخته می‌شود که این امر جذب گردشگر، سرمایه خارجی و رونق بیشتر آن شهر را در پی دارد که در نتیجه از لحاظ اقتصادی در مسیر پایداری گام برمی‌دارد.
شهردار نهاوند تاکید کرد: اعلام نهاوند به‌عنوان شهر خلاق، اقدامی زیرساختی برای توسعه شهر و جذب سرمایه‌گذار در بخش‌های مختلف است و باعث می‌شود این منطقه در سطح جهانی نیز شناخته شود.
وی با تشریح طرح‌های خلاقانه‌ای که طی سه سال اخیر در شهر اجرا شده، اضافه کرد: یکی از برنامه‌های ما تبدیل تهدیدها به فرصت بوده که باعث رونق اقتصادی در مناطق و محلات حاشیه‌ای شده است.
یوسفی‌نوید ایجاد پارک‌های محله‌ای از جمله پارک صخره‌ای خادم‌الرضا(ع)، طرح ایجاد پارک بزرگ نوح‌آوند و ایجاد سایت بازیافت زباله را ازجمله طرح‌های خلاقانه شهر نهاوند برشمرد.
شهردار نهاوند خاطرنشان کرد: ایجاد این طرح‌ها در مناطقی صورت گرفته که به‌لحاظ محیطی توانسته فرصت‌های اقتصادی را برای ساکنان منطقه فراهم کند.
وی یادآور شد: تاکنون فقط شش استان موفق به گرفتن عنوان «شهر خلاق» از سوی یونسکو شده‌اند که درصورت تصویب این شهر، نهاوند نخستین شهر خلاق کشور خواهد بود.
وی در پایان به اقدامات صورت ‌گرفته برای ایده ‌شهر خلاق اشاره کرد و یادآور شد: در این راستا نشستی با حضور آقای رحمتی شادآباد مدیرعامل انستیتو ملی شهر خلاق و کارشناسان شهرداری برگزار و ظرفیت‌های نهاوند معرفی شد و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha