• سه‌شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۳ / ۰۰:۰۱
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 1403041812822
  • خبرنگار : 71533

بسته خبری شامگاه ۱۸ تیرماه ایسنا

سرقت ۲۰هزار دلاری/ آخرین آمار فوتی‌های حج/ جدیدترین واکنش بایدن به مسئله کناره‌گیری از انتخابات

سرقت ۲۰هزار دلاری/ آخرین آمار فوتی‌های حج/ جدیدترین واکنش بایدن به مسئله کناره‌گیری از انتخابات

سرقت ۲۰ هزار دلاری در تهران، تماس‌های تلفنی سران کشورهای جهان با مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری منتخب، اظهارات جدید و صریح جو بایدن درباره رقابت با دونالد ترامپ در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و فوت ۲۸ زائر ایرانی در جریان برگزاری حج از مهمترین اخبار شامگاه ۱۸ تیرماه ایسنا بودند.

به گزارش ایسنا، شامگاه ۱۸ تیرماه اخباری در حوزه‌های مختلف منتشر شد که در ادامه گزیده‌ای از آن‌ها را مرور می‌کنید:

سرقت ۲۰هزار دلاری/ آخرین آمار فوتی‌های حج/ جدیدترین واکنش بایدن به مسئله کناره‌گیری از انتخابات

در گفت‌وگوی رئیس‌جمهوری منتخب با پوتین، اردوغان و عبدالطیف رشید چه گذشت؟

سیاسی - ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با مسعود پزشکیان انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور منتخب ملت ایران را تبریک گفت.

وی با اشاره به همکاری‌های رو به گسترش ایران و روسیه به ویژه در بخش انرژی و حمل و نقل، ضمن دعوت از پزشکیان برای شرکت در اجلاس آتی بریکس در کازان، بر آمادگی روسیه برای امضای توافقنامه جامع همکاری دو کشور در حاشیه این اجلاس تاکید کرد.

پزشکیان همچنین همکاری‌های دو کشور در سازمان‌ها و پیمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای نظیر شانگهای، بریکس و اوراسیا را حائز اهمیت دانست و گفت: اسناد توافقنامه همکاری جامع ایران و روسیه نهایی شده و آماده هستیم در حاشیه اجلاس بریکس در روسیه آن را به امضا برسانیم.

همچنین «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در تماس تلفنی با پزشکیان، ضمن تبریک به او به رایزنی درباره مسائل دوجانبه و مشکلات منطقه‌ای و جهانی پرداخت.

اردوغان با اشاره به سطح بسیار خوب روابط دو کشور در بخش‌های مختلف، بر علاقمندی ترکیه برای عمق بخشیدن به این روابط به ویژه در بخش تجاری و اقتصادی تاکید کرد.

رئیس‌جمهور منتخب نیز با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های موجود برای تقویت و توسعه روابط دو کشور دوست و برادر ایران و ترکیه، از اردوغان برای سفر به تهران دعوت به عمل آورد.

«عبدالطیف رشید» رئیس جمهور عراق نیز در تماس تلفنی با پزشکیان ضمن تبریک پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، برای وی در این مسئولیت بزرگ و خطیر و همچنین در مسیر ارتقای روابط دو کشور ایران و عراق آرزوی موفقیت کرد.

رئیس جمهور منتخب با بیان اینکه ما برای کشور بزرگ عراق اهمیت فوق‌العاده قائل هستیم، از تلاش‌های رئیس جمهور این کشور در مسیر توسعه مناسبات میان ایران و عراق قدردانی کرد و گفت: دو کشور در بسیاری از زمینه‌ها با یکدیگر نگاه و مواضع مشترک دارند که بستری مناسب جهت عمق بخشی به مناسبات و توسعه همکاری‌هاست.

پزشکیان به سیدحسن نصرالله چه گفت؟

رئیس‌جمهور منتخب در پیامی به سید حسن نصرالله تاکید کرد: حمایت از مقاومت، ریشه در سیاست‌های اصولی نظام جمهوری اسلامی ایران، آرمان‌های امام راحل(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری داشته و با قدرت تداوم خواهد داشت.

در بخشی دیگری از این پیام نیز تاکید شده است: «جنبش‌های مقاومت در منطقه اجازه نخواهند داد این رژیم به سیاست‌های جنگ‌افروزانه و جنایتکارانه خود علیه مردم مظلوم فلسطین و دیگر ملت‌های منطقه ادامه دهد.»

سرقت ۲۰هزار دلاری/ آخرین آمار فوتی‌های حج/ جدیدترین واکنش بایدن به مسئله کناره‌گیری از انتخابات

جدیدترین موضع جلیلی در قبال دولت پزشکیان

 سعید جلیلی عصر دوشنبه در دیدار با اعضای ستادهای استانی خود در انتخابات اخیر درباره کمک به دولت چهاردهم گفت: همانطور که در ایام انتخابات رقابتی متفاوت را به نمایش گذاشتیم که حتی بسیاری از رقبا و دشمنان منصف را هم به اعتراف وا داشت، در ایام بعد از انتخابات هم سلوک سیاسی متفاوت و ممتازی را به نمایش خواهیم گذاشت. ما خود را موظف می‌دانیم جلوه‌های ممتاز و متفاوت مردم سالاری دینی را محقق کنیم.

وی همچنین یادآور شد: هرجا که اقدام درستی از سوی دولت شروع شود ما خود را موظف به حمایت کامل از آن اقدام خواهیم دانست و تلاش خواهیم کرد همه ظرفیت‌هایمان را برای به نتیجه رسیدن آن برنامه‌ها به میدان بیاوریم.

سرقت ۲۰هزار دلاری/ آخرین آمار فوتی‌های حج/ جدیدترین واکنش بایدن به مسئله کناره‌گیری از انتخابات

واکنش بایدن به کناره‌گیری از انتخابات

جهان - رئیس‌جمهور آمریکا که با درخواست نخبگان سیاسی و رسانه‌ای برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخابات مواجه شده، در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت کنار نخواهد کشید و ترامپ را شکست خواهد داد.

بایدن در این مصاحبه که از قبل اعلام نشده بود، گفت: «دیگر درباره بایدها و نبایدها توضیحی نخواهم داد. من در انتخابات شرکت می‌کنم و هرکس که می‌خواهد مانع شود، باید در کنگره دموکرات‌ها در ماه اوت با من روبرو شود.»

او همچنین مدعی شد که «رأی‌دهندگان معمولی» خواستار باقی‌ماندن او در رقابت‌ها هستند و مخالفانش در میان خواص و نخبگان سیاسی و رسانه‌ای هستند.

حماس: نتانیاهو در حال سنگ‌اندازی بر سر راه مذاکرات است

جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد نتانیاهو همچنان در حال سنگ‌اندازی بیشتر بر سر راه مذاکرات و تشدید جنایات علیه ملت فلسطین است این در حالی است که حماس برای تسهیل دستیابی به توافق برای توقف جنگ به شیوه‌ای مثبت و انعطاف‌پذیر عمل کرده است.

سرقت ۲۰هزار دلاری/ آخرین آمار فوتی‌های حج/ جدیدترین واکنش بایدن به مسئله کناره‌گیری از انتخابات

آخرین وضعیت ذخایر آب سدهای زنجیره کارون

اقتصادی - سخنگوی صنعت آب کشور گفت: سدهای زنجیره کارون در خوزستان به‌رغم کاهش ۲۴درصدی آورد رودخانه‌های این حوضه در سال جاری، ۸۸ درصد پُرشدگی دارد و از شرایط مطلوبی برخوردار است.

فیروز قاسم‌زاده با اعلام این خبر، یادآور شد: سد کرخه در حال حاضر در شرایط مطلوبی نسبت به سنوات اخیر قرار دارد، سد دز دارای ۹۳ درصد پرشدگی است و زنجیره کارون به رغم کاهش ۲۴ درصدی آورد رودخانه‌های این حوضه در سال جاری، با مدیریت انجام شده دارای پرشدگی تقریبا معادل سال گذشته است.

سرقت ۲۰هزار دلاری/ آخرین آمار فوتی‌های حج/ جدیدترین واکنش بایدن به مسئله کناره‌گیری از انتخابات

سرقت ۲۰ هزار دلاری در تهران

اجتماعی - رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری فردی که با کپی کلید یک خانه، مبلغ ۲۰ هزار دلار را سرقت کرده بود، خبر داد.

سرهنگ علی قاسم‌پور درباره جزئیات این خبر گفت:‌ به دنبال مراجعه یکی از شهروندان ساکن محله گیشا به کلانتری و گزارش سرقت از منزل، پیگیری موضوع و شناسایی سارق یا سارقان در دستورکار عوامل تجسس کلانتری ۱۳۷ نصر قرار گرفت. شاکی به ماموران گفته بود زمانی که در خانه حضور نداشته، مبلغ ۲۰ هزار دلار از منزلش سرقت شده است.

وی افزود: پس از شناسایی مشخصات ظاهری متهم مشخص شد که متهم از دوستان فرزند شاکی بوده که به منزل آن ها رفت و آمد داشته و با سواستفاده از اعتماد فرزند وی، از کلید منزل کپی‌برداری کرده و در زمانی که هیچکس داخل خانه نبوده به قصد سرقت به آنجا مراجعه کرده است. متهم قصد سرقت از گاو صندوق منزل را داشت که با تخریب قفل آن موفق به باز کردن در نشده است و در نهایت مبلغ ۲۰ هزار دلار را از داخل کشو سرقت و از منزل فرار کرده است.

فوت ۲۸ زائر ایرانی

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از انتقال ۱۲۳ حاجی برای درمان و از طریق فرودگاه به ایران، خبر داد.

علی مرعشی با اعلام این خبر اظهار کرد: از شروع عملیات بهداشتی و درمانی هلال‌احمر در حج تمتع سال جاری، یک میلیون و ۲۰۶ هزار و ۲۲۸ خدمت، شامل ویزیت عمومی و تخصصی، دارو و نسخه، خدمات پاراکلینیک، پرستاری، امداد و انتقال به زائران ارائه شده که از این میزان، یک میلیون و ۱۴۰ هزار و ۲۰۱ خدمت در مکه و مشاعر و ۶۶ هزار و ۲۷ خدمت در مدینه ارائه شده است. در حال حاضر ۲۲ زائر در بیمارستان هلال‌احمر و ۱۲ زائر در بیمارستان سعودی بستری هستند.

وی افزود: تا امروز ۲۸ زائر ایرانی در عربستان جان‌ باخته‌اند و ۱۲۳ نفر از حجاج از طریق فرودگاه برای درمان به ایران منتقل شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha