• دوشنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۸:۴۸
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403041812769
  • خبرنگار : 90047

قهرمان پاراجودو پارالمپیک پاریس را از دست داد

قهرمان پاراجودو پارالمپیک پاریس را از دست داد

قهرمان پارالمپیک توکیو در رشته جودو گفت: فدراسیون جهانی به دلیل عدم حضورم در مصر برای بازنگری کلاس‌بندی پزشکی، اسمم را از لیست حضور در پارالمپیک پاریس حذف کرد.

به گزارش ایسنا، وحید نوری که دو مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی، مسابقات جهانی و مدال طلای پارالمپیک توکیو را در کارنامه دارد به دلیل حاضرنشدنش در مصر برای تایید کلاس پزشکی، با ممانعت فدراسیون جهانی برای حضور او بازی‌های پارالمپیک پاریس مواجه شد.

او در این باره به ایسنا گفت: سال گذشته در مسابقات جهانی آلمان در بخش کم‌بینایان کلاس‌بندی شدم که به مدت دو سال اعتبار داشت. چند وقت پیش از سوی فدراسیون جهانی ایمیلی به فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان ارسال شد که به دلیل ناقص‌بودن برخی از مدارکم باید یکسری آزمایشات انجام دهم و پس از بارگذاری در سایت فدراسیون جهانی به مصر بروم تا پزشکان دوباره روی کلاسم بازنگری داشته باشند.

نوری ادامه داد: چون فدراسیون جهانی این موضوع را دیر به ما اعلام کرد در زمان‌بندی اعلام‌شده سوی فدراسیون جهانی ویزا به دستم نرسید و در نتیجه مصر را از دست دادم. البته کمیته ملی پارالمپیک به فدراسیون جهانی ایمیلی ارسال کرد که چون این مشکل از جانب فدراسیون جهانی بوده باید خود آنها مشکل را حل کنند یا مکان دیگری را برای کلاس‌بندی در نظر بگیرند یا اینکه به همان کلاس‌بندی قبلی اکتفا کنند تا مشکلی برای حضور در پارالمپیک پاریس نداشته باشم. البته این تنها مشکل من نیست و بیش از ۱۰ ورزشکار از کشورهای مختلف با چنین مشکلی مواجه شده بودند.

قهرمان پارالمپیک توکیو اضافه کرد: هشت سال است که عضو تیم ملی جودوی کم‌بینایان هستم و هفت بار کلاس‌بندی شدم. نمی‌دانم چرا این دوره فدراسیون جهانی نسبت به برخی از جودوکاران کم‌بینا این قدر حساس شده است. منتظر جواب فدراسیون جهانی بودیم که متاسفانه امروز باخبر شدم که فدراسیون جهانی در جواب ایمیل کمیته ملی پارالمپیک اعلام کرده که چون به مصر برای تایید کلاس‌بندی نرفتم،‌ امکان شرکت در بازی‌های پارالمپیک پاریس را ندارم.

او در پایان خاطرنشان کرد: هر چند کمیته ملی پارالمپیک پیگیر این موضوع است تا مانع حذف من از بازی‌های پارالمپیک پاریس شود اما بعید می‌دانم فدراسیون جهانی این شرایط را برای من فراهم کند. تلاشم بر این بود که برای دومین بار طلای پارالمپیک را کسب کنم که متاسفانه این مشکل پیش آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha