• دوشنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۸
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403041812736
  • خبرنگار : 50975

بازرسی از آرایشگاه‌های زنانه و کشف اجناس قاچاق در چهارمحال و بختیاری

بازرسی از آرایشگاه‌های زنانه و کشف اجناس قاچاق در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۴ مورد بازرسی از آرایشگاه‌های زنانه استان انجام و ۲۴ قلم جنس قاچاق جمع‌آوری شد.

رضا محمدی امروز (۱۸ تیر ماه) با بیان اینکه در راستای پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا، از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۵۵ مورد بازرسی از داروخانه‌های استان انجام شده است، اظهار کرد: تعداد بازرسی انجام‌شده از اصناف عرضه‌کننده مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی استان ۱۱ مورد بود. از ابتدای سال، از صنف لوازم و تجهیزات پزشکی ۲۱ مورد بازرسی انجام شده است.

وی ادامه داد: تعداد بازرسی انجام‌شده از عطاری‌ها، گیاهان دارویی و مکمل‌فروشی‌ها ۱۲ مورد بوده که منجر به جمع‌آوری ۲۰ قلم اجناس قاچاق شده است.

محمدی یکی از وظایف معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی را پاسخ به استعلام‌های مراجع قضایی، تعزیرات حکومتی، اداره جمع‌آوری و فروش اموال تملکی و ستاد اجرایی فرمان دانست و گفت: امسال به بیش از ۷۰ استعلام پاسخ داده شد. همچنین امسال ۳۴ مورد نمونه‌برداری و انجام آزمون روی کالاهای سلامت‌محور و قاچاق در استان انجام شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: براساس بازرسی‌های انجام‌شده بیشترین موارد قاچاق در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی است.

محمدی گفت: مصرف اقلام خوراکی، آرایشی و بهداشتی سالم یکی از بزرگترین دغدغه‌های جامعه امروز است. با توجه به این‌که بخشی از این کالاها از کشورهای دیگر وارد کشور ما می‌شود، کنترل و نظارت سازمان‌های ذی‌ربط از جمله سازمان غذا و دارو از محل تولید، حمل و نقل تا عرضه کالا بسیار اهمیت دارد.

وی به مصرف‌کنندگان توصیه کرد که هنگام خرید، برای کنترل اصالت فرآورده‌های سلامت‌محور، پس از کنترل برچسب (توجه به مخدوش و پاره نبودن آن)، باید به دقت قسمت قابل خراش را خراشید تا عدد ۱۶ رقمی کد اصالت که زیر برچسب قرار دارد، نمایان شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مردم می‌توانند سلامت و اصالت فرآورده‌های سلامت‌محور را از طریق روش‌های مختلف استعلام کنند. در روش پیام کوتاه یا همان (SMS) باید کد ۱۶ رقمی را با تلفن همراه به شماره ۲۰۰۰۸۸۲۲ ارسال کرد. سپس پیام مربوط به کنترل اصالت فرآورده به تلفن همراه ارسال می‌شود.

او کنترل اصالت از طریق سایت را از روش‌های دیگر بررسی دانست و گفت: برای کنترل اصالت فرآورده از طریق سایت اینترنتی سامانه غذا و دارو به نشانی www.ttac.ir می‌توان اقدام کرد و پس از مراجعت به این سایت باید روی لینک استعلام کد رهگیری کلیک کرد و کد اصالت ۱۶ رقمی یا UID مورد نظر را به‌طور کامل وارد کرد.آنگاه پیام مربوط به کنترل اصالت فرآورده قابل مشاهده است.

وی درباره کنترل اصالت با استفاده از نرم‌افزار موبایل، توضیح داد: در این روش کنترل با استفاده از نرم‌افزاری که برای موبایل طراحی شده (دانلود از سایت اینترنتی سامانه غذا و دارو) می‌توان به اصالت فرآورده و کاتالوگ الکترونیکی دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی - دارویی، فرآورده‌های طبیعی، گیاهی و سنتی، مکمل‌های غذایی - دارویی، محصولات آرایشی و بهداشتی، فرآورده‌های غذایی و سایر فرآورده‌های سلامت‌محور دست یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha