• دوشنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403041812723
  • خبرنگار : 50659

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل:

بیش از ۱۰ هزار نفر در ۳ ماهه اول سال‌ جاری از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند

بیش از ۱۰ هزار نفر در ۳ ماهه اول سال‌ جاری از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند

ایسنا/اردبیل مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: ۱۰۷۶۸ متقاضی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در سه ماهه اول ۱۴۰۳ در اردبیل سپری کردند.

رحیم یونسی ۱۸ تیر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 1 میلیون و 383 هزار و 736 نفر ساعت آموزش های مهارتی در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ در بخش‌های دولتی و خصوصی فنی و حرفه‌ای اردبیل به متقاضیان ارائه شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل میزان تعهد آموزشی این اداره کل در سال جاری را ۲۱ هزار و پانصد و شصت و یک نفر بیان کرد و افزود: در بخش‌های دولتی در مراکز ثابت شهری ۶ هزار و سیصد و هشتاد و شش نفر دوره، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشجویی دویست و نود و شش نفر دوره در راستای مهارت افزایی دانشجویان، در بخش پادگان ششصد و هفتاد و چهار نفر دوره در راستای تفاهم نامه با نیروهای مسلح و افزایش مهارت سربازان وظیفه و دویست و نود و سه نفر دوره با هدف توانمندسازی روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها، در سه ماهه اول سال جاری توسط این اداره کل ارائه شده است.

یونسی ادامه داد: زندان ششصد و چهارده نفر دوره جهت کمک به بازگشت آنها به جامعه و ادامه زندگی سالم، مهارت آموزی در محیط کار واقعی سیصد و هشتاد نفر دوره، سکونتگاه‌های غیر رسمی دویست و نود و سه نفر دوره و در مجموع ۵ هزار و چهارصد و هشتاد و نه نفر دوره در خوشه‌های صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی از آموزش‌های رایگان مهارتی در سه ماهه اول سال جاری بهره‌مند شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از دویست و چهل و هفت آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای فعال در سطح استان جهت توانمندسازی اقشار مختلف در حال فعالیت هستند.

یونسی تعهد اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل در بخش غیر دولتی را ۳۰ میلیون و دوازده هزار و پانصد و سی و سه نفر ساعت در طول سال عنوان کرد و افزود: در سه ماهه اول سال‌جاری ۶۳۷ هزار و دویست و چهار نفر- ساعت آموزش، معادل ۵ هزار و دویست و هفتاد و نه نفر دوره آموزشی در راستای توانمندسازی مهارتی علاقمندان در بخش خصوصی زیر نظر این اداره کل، برگزار شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل یکی از مهمترین برنامه های این سازمان را پوشش آموزشی گروه‌های آسیب پذیر و معتادان اعلام کرد و افزود: در این زمینه نیز به ۱۵۰۰ نفر ساعت در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ آموزش‌های مهارتی داده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha