• دوشنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403041812449
  • منبع : نمایندگی خوزستان

رییس سازمان جهاددانشگاهی خوزستان:

نسخه شفابخش‌ اقتصاد کشور تکیه بر مشارکت مردم‌ در عرصه اقتصاد است

نسخه شفابخش‌ اقتصاد کشور تکیه بر مشارکت مردم‌ در عرصه اقتصاد است

ایسنا/خوزستان رییس سازمان جهاددانشگاهی خوزستان با اشاره به گام‌های این نهاد برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: ارتباط شفاف، خوب و نظام‌مند با مجموعه‌های مردمی و خصوصی می‌تواند سبب جذب سرمایه‌های مردمی و توسعه‌ اقتصاد دانش بنیان به ویژه در مجموعه جهاددانشگاهی شود.

حسن محمدی مجد در گفت و گو با ایسنا، در خصوص شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) و روش‌های تحقق آن اظهار کرد: انتخاب این شعار از سوی رهبر انقلاب، نسخه شفابخش اقتصاد کشور است. در سالیان گذشته کاملا در میدان اقتصاد متوجه شدیم که تکیه بر اقتصاد دولتی نمی‌تواند جوابگوی مشکلات اقتصادی ما باشد.

وی افزود: نسخه شفابخش اقتصاد ما تکیه بر مشارکت مردم و وارد شدن مردم به عرصه اقتصاد است که ارتباط شفاف، خوب و نظام‌مند ما با مجموعه‌های مردمی و خصوصی می‌تواند سبب جذب سرمایه‌های مردمی و توسعه اقتصاد دانش بنیان به ویژه در مجموعه جهاددانشگاهی شود.

رییس سازمان جهاددانشگاهی خوزستان با اشاره به حضور واحدهای سازمانی این نهاد در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی گفت: با حضور در نمایشگاه‌ها فرصتی پیش می‌آید تا مجموعه‌ها و شرکت‌ها با گوشه‌ای از توانمندی‌های جهاددانشگاهی در حوزه مختلف از جمله فنی، مهندسی و نفت و گاز آشنا شوند.

وی افزود: در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران که به تازگی برگزار شد، استقبال خوبی از سمت هیات‌های بین‌المللی و کشورهای همسایه از توانمندی‌های جهاددانشگاهی اتفاق افتاد و با توجه به استقبالی که از سوی شرکت‌های نفتی عراقی وجود داشت امیدواریم مقدمات یک ارتباط خوب فراهم شده و با پیگیری‌ها در بازار عراق نقش خوبی داشته باشیم.

محمدی مجد ادامه داد: همچنین جلسه‌ای نیز با اتاق بازرگانی آفریقا برگزار شد که در تلاش هستیم با برگزاری جلسات تخصصی بتوانیم خدمات و محصولات دانش بنیان جهاددانشگاهی را به بازارآفریقا ارسال کنیم.

محمدی مجد بیان کرد: در جهاددانشگاهی خوزستان که یکی از بزرگترین سازمان‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف پزشکی، علوم انسانی و فنی مهندسی است، تحقیقات علمی خوبی صورت گرفته که یکی از آن‌ها شامل مته حفاری می‌شود که نوک پیکان صنعت نفت است و می‌تواند این تجهیزات را به یکی از گلوگاه‌های صنعت نفت تبدیل کند.

رییس جهاددانشگاهی خوزستان با اشاره به اینکه در حال حاضر جهاددانشگاهی به دانش ۹ قلم از مته‌های دندانه‌ای دست یافته است، گفت: همچنین خط تولید پیشرفته‌ای هم در اهواز احداث شده و مشغول تولید انبوه مته‌های حفاری است.

وی با تاکید بر اینکه دانش تولید نسل جدید مته‌های الماسه نیز به واسطه تحقیقات گسترده محققان این سازمان به دست آمده است، گفت: در حوزه تولید مواد شیمیایی نیز کارهای خوبی انجام شده است. در زمینه برق و الکترونیک نیز ثبت صورت گرفته و همکاران در حال توسعه فعالیت‌ها هستند که امیدواریم به واسطه توجه به این محصولات، جهشی در ثروت آفرینی در سازمان خوزستان به وجود آید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha