• یکشنبه / ۱۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1403041711880
  • خبرنگار : 71460

جشن نارنجی تمامی ندارد

جشن نارنجی تمامی ندارد

یورو ۲۰۲۴ برای هلندی‌ها آرام شروع شد. آنها دور مقدماتی را در رده سوم گروه به پایان رساندند. در یک‌هشتم نهایی برابر رومانی صدرنشین قرار گرفتند و در ادامه در یک‌چهارم نهایی مقابل ترکیه به برتری رسیدند. در واقع هلند درخشش در یورو را در زمان مناسب آغاز کرد. این اولین صعود هلند به دور نیمه‌نهایی یورو پس از سال ۲۰۰۴ است. هلند چهارشنبه‌شب در دورتموند به مصاف انگلیس خواهد رفت و تلاش می‌کند در پایان این بازی به فینال راه یابد.

به گزارش ایسنا، توفان که تمام شود، مهمانی شروع می‌شود. هلند برای پیروزی دو بر یک در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های اروپا مقابل ترکیه تلاش زیادی کرد. عقب افتاد، از شکست گریخت و به‌خوبی در ادامه دفاع کرد و حملات پرشور ترک‌ها را بی‌اثر کرد. گوش فوتبالیست‌های هلندی باید در مقابل سروصدای هواداران ترکیه‌ای ایستادگی می‌کرد.

در پایان بازی، شادی هلندی‌ها در ورزشگاه حاکم شد. بازیکنان در زمین ایستادند و از پیروزی در این دیدار لذت بردند. نسخه هلندی آهنگ Auld Lang Syne از بلندگوهای ورزشگاه پخش شد و هواداران حسابی از پیروزی تیم‌شان و رسیدن به نیمه‌نهایی لذت بردند.

یورو ۲۰۲۴ برای هلندی‌ها آرام شروع شد. آنها دور مقدماتی را در رده سوم گروه به پایان رساندند. در یک‌هشتم نهایی برابر رومانی صدرنشین قرار گرفتند و در ادامه در یک‌چهارم نهایی مقابل ترکیه به برتری رسیدند. در واقع هلند درخشش در  یورو را در زمان مناسب آغاز کرد. این اولین صعود هلند به دور نیمه‌نهایی یورو پس از سال ۲۰۰۴ است. هلند چهارشنبه‌شب در دورتموند به مصاف انگلیس خواهد رفت و تلاش می‌کند در پایان این بازی به فینال راه یابد.

گستردگی کشور هلند همیشه موضوعی مهم، حتی در بحث‌های فوتبالی بوده است. هلند زمانی به واسطه بزرگانی چون یوهان کرایف، مارکو فان‌باستن، فرانک رایکارد، رود گولیت و دنیس برکمپ به نتایج خوبی در فوتبال رسید وحالا ویرژیل فان‌دایک، کاپیتان تیم، به عنوان ستاره جهانی در ترکیب این تیم است. رونالد کومان سرمربی تیم نیز زمانی بازیکن بزرگی بود و حالا روی نیمکت نشسته است. او می‌گوید: «ما کشور کوچکی هستیم و اکنون با انگلیس، اسپانیا و فرانسه در نیمه‌نهایی حضور داریم؛ چیزی بسیار خاص برای ما.»

جوکر در مواقع ضروری

هلندی‌ها در شروع بازی مقابل ترکیه نتوانستند پتانسیل بالای فوتبالشان را به طور کامل نشان دهند. آنها حتی در دقیقه ۳۵ عقب افتادند ولی جوکری دارند که همیشه در صورت نیاز به زمین می‌رود. ووت وخهورست با قد تقریبا دو متری در نیمه دوم وارد زمین شد و با حضورش بازی هلند متفاوت شد. حضور او در زمین باعث می‌شود برای خاکپو، ممفیس و سیمونز فضا ایجاد شود.

ناتان آکه، مدافع تیم ملی هلند، می‌گوید: وخهورست قطعا کمک زیادی کرد. وقتی مقابل او بازی می‌کنید برای شما کابوس می‌شود. او قوی است و برای هر توپ می‌جنگد و به دنبال همه چیز می‌دود. او یک دارایی بزرگ برای ما محسوب می‌شود.

پس از بازی از کومان پرسیده شد دوست دارد در صورت صعود به فینال با چه تیمی روبه‌رو شود؟ معمولا وقتی چنین سوالی پرسیده می‌شود، مربیان پشت جملات پنهان می‌شوند و سعی می‌کنند به آن جواب ندهند. کومان اما قاطعانه گفت: دوست داریم با اسپانیا بازی کنیم چون قبلا با  فرانسه  در مرحله مقدماتی بازی داشتیم.

هلندی‌ها پس از پیروزی مقابل ترکیه رویای بازگشت به برلین را در سر می‌پرورانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۴-۱۸ ۰۳:۱۳

بله هلند میتواند

avatar

امیدوارم رخص لاله‌ها رو برفراز آسمانهای برلین مشاهده کنیم آرزویه قالبیه من قهرمانی لاله‌های نارنجی 🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🇳🇱🇳🇱🇳🇱🇳🇱🇳🇱🇳🇱🇳🇱🇳🇱🇳🇱🇳🇱🇳🇱🇳🇱🇳🇱🇳🇱🇳🇱🇳🇱🇳🇱🇳🇱🇳🇱🇳🇱