• یکشنبه / ۱۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403041711796
  • خبرنگار : 50160

دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر استان زنجان:

نظارت بر عملکرد مسئولان مصداق امر به معروف و نهی از منکر است

نظارت بر عملکرد مسئولان مصداق امر به معروف و نهی از منکر است

ایسنا/زنجان دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر استان زنجان گفت: اقتضای امر به معروف و نهی از منکر، ایجاد حکومت اسلامی و احیای حق است.

حجت‌الاسلام سجاد ناصر امروز (یکشنبه، ۱۷ تیر ماه) در نشست خبری به‌مناسبت فرا رسیدن دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: احیای امر به معروف و زودون منکرات نیازمند این است که مردم حکومت را تشکیل دهند و از آن دفاع کنند و بزرگترین معروف، ایجاد و حفظ نظام اسلامی است.

وی بیان کرد: اگر در امر به معروف و نهی از منکر شاهد ضعف هستیم، دلیل این است که آگاهی کافی نداریم و در صورت آگاهی، توجه کم است یا نسبت به آن بی‌توجهیم.

ناصر با بیان اینکه اثر امر به معروف و نهی از منکر، کاهش آسیب‌ها در جامعه است، ادامه داد: کاستن امر به معروف و نهی از منکر به چند مورد خاص، گناهی نابخشودنی است و دیدگاه را باید تغییر داد. بحث گسترش عدالت و دوری از تبعیض در راستای امر به معروف و نهی از منکر اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر عملکرد مدیران و مسئولان و طرح مشکلات و نواقص مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر به‌شمار می‌آید، گفت: گستره کار در حوزه امر به معروف و نهی از منکر وسیع است و شامل همه موارد می‌شود. در همین راستا نیز سال گذشته اقدامات خوبی در این حوزه شد و حتی به تعدادی از مدیران تذکرات لازم در رابطه با وظایفی که برعهده دارند، داده شده است.

دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر استان زنجان در بخش دیگری، با اشاره به شعار امسال که «امر به معروف و نهی از منکر نهضت حسینی گفتمان زینبی» اعلام شده است، بیان کرد: در ستاد به‌دنبال اجرای قانون در همه حوزه‌ها هستیم و فراتر از آن نیز از کسی انتظار نداریم. فریضه امر به معروف و نهی از منکر واجب فراموش شده است. بنابراین برنامه‌های متنوعی در این حوزه در نظر گرفته شده است.

ناصر به فعال شدن سامانه سو اشاره کرد و گفت: تلاش شده است با طراحی این سامانه، مردم ارتباط بدون واسطه با مدیران دستگاه‌ها مختلف داشته باشند و مسئولان نیز از طریق آن در زمان تعیین‌شده پاسخگویی لازم را انجام دهند که قطعاً این امر در ارتقای رضایت مردم از خدمات ارائه‌شده اثرگذار خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه آبروی افراد و دستگاه‌ها برای ما خط قرمز است و روش معروفانه مورد نظر است، افزود: معتقد به برخورد چکشی نبوده‌ایم و نیستیم. یکی از معروف‌ها، بحث تعامل است. تعارضی نیز با دولت جدید نخواهیم داشت چون هم دولت و هم ستاد به‌دنبال اجرای قوانین مصوب کشورند و عمده کار، ایجابی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha