• یکشنبه / ۱۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403041711676
  • خبرنگار : 71610

رسانه صهیونیستی: هیچ جایگزینی برای حماس در غزه وجود ندارد

رسانه صهیونیستی: هیچ جایگزینی برای حماس در غزه وجود ندارد

یک رسانه صهیونیستی با بررسی گزینه‌های رژیم اشغالگر برای مرحله «پساجنگ» در نوار غزه، اعتراف کرده است که هیچ جایگزینی برای جنبش مقاومت اسلامی حماس واقع‌بینانه به نظر نمی‌رسد، چراکه این جنبش دارای قدرت بوده و بر این باریکه حاکم است.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری «معاریو» در یادداشتی با مقایسه وضعیت غزه با کرانه باختری نوشت، سال‌ها پس از تهاجم رژیم صهیونیستی به کرانه باختری در سال ۲۰۰۲، ارتش این رژیم همچنان در حال نبرد با فلسطینی‌ها در این منطقه است.

طبق این گزارش، تفاوت بزرگ و قابل‌توجه میان کرانه باختری و نوار غزه این است که هسته‌های نظامی در مناطق تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین نه حزبی هستند که بتوانند امنیت و امور مدنی را کنترل ‌کنند، نه مسئولیت زندگی روزمره را بر عهده دارند. برخلاف شهرها و روستاهای فلسطینی در کرانه باختری، هم‌افزایی نیروهای نظامی و غیرنظامی حماس در غزه نه در مرحله تهاجم هوایی و نه حتی پس از عملیات زمینی، نه تنها از بین نرفته، بلکه هیچ آسیبی ندیده است.

معاریو به موضوع توزیع کمک‌ها در نوار غزه اشاره کرد که کابینه رژیم صهیونیستی بارها درباره آن صحبت کرده اما به نتیجه‌ای نرسیده است، چراکه تل‌آویو نمی‌خواهد حماس توزیع کمک‌ها را بر عهده بگیرد و در عین حال جایگزینی هم برای آن وجود ندارد.

این روزنامه در ادامه گزارش داد: «بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل هیچ پاسخ یا برنامه‌ای برای جایگزین غیرنظامی برای ساکنان نوار غزه ندارد و مانند ۶ ماه پیش، نتانیاهو امروز نمی‌خواهد تشکیلات خودگردان فلسطین در غزه باشد، چراکه این اتفاق به معنای گام برداشتن در مسیری است که مستقیما به یک فرآیند سیاسی مبتنی بر راه‌حل ۲ دولتی منجر می‌شود.»

بر پایه این گزارش، تا زمانی که حماس زنده، مستقل، فعال و در حال توزیع غذا در چادرهای آوارگان غزه در میدان است، هیچ نیرو، ارگان یا دولتی با پا گذاشتن به غزه، نه از نظر فیزیکی و نه تعهدی روی کاغذ، موافقت نخواهد کرد.

این رسانه در ادامه به تشریح سردرگمی رژیم صهیونیستی درباره برنامه پساجنگ پرداخت و نوشت: «هیچ راه بهتری برای توصیف وضعیت کنونی، بهتر از استفاده از عبارت "بن‌بست" وجود ندارد، چراکه در اصل حماس بر غزه مسلط است و هیچ جایگزینی برای آن در این باریکه وجود ندارد.»

معاریو در توضیح این موضوع گزارش داد: «حقیقت را بپذیرید و با صدای بلند بگویید که جایگزینی واقع‌بینانه وجود ندارد و به نظر می‌رسد حماس در غزه و در واقعیت ما باقی بماند. حتی اگر نتانیاهو با صدای بلند اعلام کند مخالفت خود با تشکیلات خودگردان فلسطین را به عنوان بخشی از راه‌حل جایگزین در نوار غزه پس می‌گیرد، این اعلام واقعیت را تغییر نخواهد داد.»

در این گزارش همچنین آمده است: «رهبران حماس به یک معامله برای تبادل اسرا امیدوار هستند؛ معامله‌ای که به آنها اجازه می‌دهد ارتش اسرائیل را از نوار غزه بیرون کنند تا این جنبش مانند قبل از آغاز جنگ، صاحب حاکمیت و قدرت در این باریکه باشد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha