• یکشنبه / ۱۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1403041711524
  • خبرنگار : 71460

نزدیک‌تر از همیشه به پایان حسرت ۵۸ ساله "سه شیرها"

نزدیک‌تر از همیشه به پایان حسرت ۵۸ ساله "سه شیرها"

فوتبال انگلیس تنها دو بازی تا پایان دادن به حسرت ۵۸ ساله قهرمانی در یک رویداد بزرگ فاصله دارد.

به گزارش ایسنا، عملکرد ضعیف انگلیس در ضربات پنالتی در ذهن بازیکنان این تیم نقش بسته بود ولی پیروزی مقابل سوئیس در یک چهارم نهایی در ضربات پنالتی نتیجه آماده سازی دقیق انگلیسی‌ها برای این دیدار بود. اکنون که انگلیس برنده شدن در ضربات پنالتی را یاد گرفته است، اعتقاد به قهرمانی این تیم بیشتر شده است.

گرت ساوت‌گیت سرمربی تیم ملی انگلیس معمولا دوست دارد دستانش را در جیب‌هایش فرو ببرد و آرام روی نیمکت بنشیند. به ندرت اتفاق می‌افتد که او آرامش خود را در کنار زمین از دست بدهد و احساسات خود را نشان دهد. اما عصر یکشنبه، در حالی که آهنگ "Sweet Caroline" نیل دایموند از بلندگوهای دوسلدورف آره‌نا پخش شد، هواداران "سه شیر" فقط به یک چیز فکر می‌کردند و آن هم پایان رویای قهرمانی در یورو.

حتی ساوت‌گیت ۵۳ ساله  نیز خیلی بالا و پایین می‌پرید و از پیروزی تیمش برابر سوئیس خوشحال شده بود. انگلیس با صعود به نیمه نهایی جام ملت‌های اروپا می‌خواهد به ۵۸ سال انتظار هوادارانش برای قهرمانی پایان دهد. 

روزنامه‌ها از "شیاطین سوخته" صحبت کردند

گاردین نوشت: ساعت‌های زیادی صرف مطالعه روان‌شناسی ضربات پنالتی شد، تلاش برای کشف چگونگی بیرون راندن شیاطین و با آرامش پنالتی زدن همگی دست در دست هم داد و انگلیس توانست سوئیس را شکست دهد.

در واقع، یکی از شگفتی‌های این مسابقات برنده شدن انگلیس در ضربات پنالتی است. انگلیس تنها در سه ضربات پنالتی در تورنمنت‌های بزرگ قبلی پیروز شده‌ بود و باخت‌های زیادی را از این حیث تجربه کرده بود.

این بار بازیکنان انگلیسی پنالتی‌های خود را به گل تبدیل کردند و جردن پیکفورد دروازه بان انگلیسی نیز درخشید و ضربه مانوئل آکانجی را مهار کرد. گلر شماره یک اورتون به خوبی در مورد بازیکنان سوئیسی مطالعه کرده بود. او قبلاً تمام ضربات پنالتی بازیکنان سوئیس را روی بطری آب خود نوشته بود. این باعث یادآوری خاطرات جام جهانی ۲۰۰۶ شد زمانی که ینس لمان، دروازه‌بان آلمان از روی کاغذ ضربات پنالتی تمام بازیکنان آرژانتین را مطالعه کرد و توانست دو ضربه پنالتی را مهار کند.  

حالا دیدار با هلند در نیمه نهایی. قرار نیست سفر به همین جا ختم شود. البته بازی مقابل سوئیس باز هم قانع کننده نبود و انگلیس فوتبال خوبی بازی نکرد. انگلیس  پس از عقب افتادن توانستند به بازی برگردند و بوکایو ساکا با یک عملکرد فردی عالی ویژگی‌های استثنایی خود را نشان داد و سپس در ضربات پنالتی نیز پنالتی را به گل تبدیل کرد. 

حالا انگلیس قهرمانی می‌خواهد. ساوت‌گیت با صدایی آرام بعد از بازی گفت: ما قبلاً هرگز قهرمان اروپا نشده‌ایم، سپس نگاه کوتاهی به بالا انداخت و با اعتماد به نفس افزود: ما می‌خواهیم این بار قهرمان شویم. همیشه فقط خوب بازی کردن مطرح نیست. گاهی اوقات باید راه‌هایی برای پیروزی کشف کرد. تیم من انعطاف پذیری و شخصیت بالایی دارد.

ساکا که پنالتی تعیین کننده در فینال دوره قبل مقابل ایتالیا را از دست داد نیز گفت: می‌دانیم که هنوز دو بازی در پیش داریم که می‌تواند زندگی ما را تغییر دهد. می‌توانیم داستانی بنویسیم که قبلاً هرگز نوشته نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha