• شنبه / ۱۶ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403041611164
  • خبرنگار : 71402

مقام اطلاعاتی وزارت خارجه آمریکا: جنگ غزه جذب نیرو برای گروه‌های مخالف را افزایش داد

مقام اطلاعاتی وزارت خارجه آمریکا: جنگ غزه جذب نیرو برای گروه‌های مخالف را افزایش داد
حامیان یمنی فلسطین در صنعاء

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا هشدار داد که خشم گسترده از ایالات متحده به دلیل نقشش در کمپین مرگبار رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، گروه‌ها و سازمان‌ها را در سطح جهان تحریک کرده است.

به گزارش ایسنا، مقام ارشد اطلاعاتی وزارت امور خارجه آمریکا هشدار می‌دهد که جنگ در غزه جذب نیرو در میان گروه‌های مخالف غرب را تقویت می‌کند و الهام‌بخش کنشگران تک‌رو است که از حمایت قاطع ایالات متحده از رژیم صهیونیستی خشمگین هستند.

برت هولمگرن، دستیار وزارت امور خارجه آمریکا در امور اطلاعات و تحقیقات در مصاحبه‌ای با واشنگتن‌پست گفت، حمله حماس به رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر یک رویداد نسلی بود که گروه‌های مقاومت در غرب آسیا و سراسر جهان از آن به عنوان فرصتی برای جذب نیرو استفاده می‌کنند.

هشدار این مقام در حالی مطرح می‌شود که او آماده است تا اواخر همین ماه سمت مدیر موقت «مرکز ملی مبارزه با تروریسم» (NCTC) را پس از کناره‌گیری کریستین ابی زید که از ۲۰۲۱ رئیس این آژانس بود، تحویل بگیرد. او بر نهاد اطلاعاتی وزارت خارجه آمریکا کنترل دارد که جنگ اوکراین و غزه و همچنین طیفی از موارد از جمله قدرت‌های بزرگ مانند چین و روسیه و همچنین نهادهایی مانند القاعده و داعش را زیر نظر می‌گیرد.

این نهاد، یکی از ۱۸ سازمان جامعه اطلاعاتی آمریکاست که گرچه کمتر شناخته‌شده است، اما با توجه به سابقه‌ دیرینه‌اش در زمینه آگاهی‌بخشی در مورد جنگ‌های عراق و ویتنام و دیگر بحران‌های ژئوپولیتیکی، مورد احترام است.

وقتی از هولمگرن در مورد خشم فزاینده نسبت به ایالات متحده به دلیل حمایت نظامی این کشور از رژیم صهیونیستی در بحبوحه افزایش تعداد شهدا و زخمی‌های فلسطینی در غزه پرسیده شد، او گفت «احساساتی که شما روی زمین می‌شنوید، واقعی است.»

او گفت، «این‌ها در تحلیلی که ما انجام داده‌ایم، منعکس شده‌اند» و اذعان داشت «پیامدهای جهانی ۷ اکتبر بر درک ایالات متحده در منطقه و در میان اکثر کشورهای مسلمان وجود دارد و احتمالاً خواهد داشت.»

برت هولمگرن از ارائه دیدگاهی درباره توجیه انتقال تسلیحات ایالات متحده به رژیم صهیونیستی در درگیری، که منبع اصلی خشم در جهان اسلام است، خودداری کرد.

اما او تاکید کرد که دولت‌های خارجی همچنان می‌خواهند با ایالات متحده در زمینه همکاری اطلاعاتی و راه‌حل‌های مناقشه «چه در خاورمیانه، آمریکای لاتین، اروپا یا آسیا» تعامل داشته باشند. او گفت: «بسیاری از این دولت‌ها همچنان خواهان مشارکت آمریکا هستند و معتقدند که این برای آینده منطقه و همچنین آینده نظم بین‌المللی مهم است.»

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۴-۱۷ ۱۱:۰۰

این آمریکا بلای جان ملت های مظلوم جهان است .خداوند بزرگ این عامل فساد در روی زمین را نابود کند.

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۱۷ ۱۱:۴۵

منفورترین کشورها در اذهان ملت‌های جهان بعد از رژیم صهیونیستی ، سردمداران آمریکا وانگلیس است!!!!

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۱۷ ۱۷:۲۷

آمریکا چه کاره است از اون طرف دنیا میاد غرب آسیا دخالت میکنه تمام فتنه گری واشوب وجنگ هاو ترورها وجنایت وقتل وویرانی درجهان منشآ اصلی زیر سر آمریکاست چرا مثل بقیه کشورها ساکت نمی شید واقعا"درست گفتن آمریکا شیطان بزرگ اسرائیل هم سگ زنجیر شده آمریکاست این سگ هار فعلا" با کمک کدخدا در غزه جنایت میکنه هیچ کس جلودارش نیست