• شنبه / ۱۶ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403041610940
  • خبرنگار : 50117

یک فعال سیاسی:

رفع مشکلات اقتصادی مطالبه اصلی مردم از رئیس‌جمهور

رفع مشکلات اقتصادی مطالبه اصلی مردم از رئیس‌جمهور

ایسنا/اصفهان سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان گفت: رئیس‌جمهور منتخب باید با برنامه‌ریزی اصولی به مشکلات اقتصادی و کمبودها رسیدگی کند و این مهم میسر نمی‌شود مگر با برنامه‌ریزی درست و باز شدن راه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی که این امور باید هموار شود.

حیدرعلی حجتی در گفت‌وگو با ایسنا درباره مهم‌ترین مطالبه مردم از رئیس‌جمهور منتخب، اظهار کرد: در این مدت که تبلیغات انتخاباتی نامزدها در جریان بود، مردم مطالبات خود را از مسعود پزشکیان اعلام کردند که البته مشکلات اصلی مردم مشهود است. آن چیزی که بیش از همه مورد مطالبه مردم است رفع مشکلات اقتصادی است. تورم و مشکل گرانی مسکن و نرخ بالای بسیاری از کالاها مشکلات زیادی را برای مردم و به ویژه جوانان که قصد ازدواج دارند به وجود آورده است. 

وی افزود: رئیس‌جمهور منتخب باید با برنامه‌ریزی اصولی به مشکلات اقتصادی و کمبودها رسیدگی کند و این مهم میسر نمی‌شود مگر با برنامه‌ریزی درست و باز شدن راه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی که این امور باید هموار شود. برای حل مشکلات اقتصادی باید تولید افزایش یابد و برای نیل به این مقصود باید زیربنای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی محقق و اصلاح شود. این موارد اتفاق نمی‌افتد، مگر اینکه یک روابط اصولی و منطقی با تمام کشورهای دنیا داشته باشیم و این تعامل باید توأم با حفظ استقلال کشور باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: کشورهای همسایه ایران سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی زیادی دارند که منجر به رونق اقتصاد آنان شده است. باید این راه را هموار کنیم و رئیس‌جمهور در این راه کوشش کند. اگر این موارد را محقق کنیم به دنیا ثابت کرده‌ایم که در ضمن رعایت اصول انقلاب اسلامی توانسته‌ایم از پتانسیل‌های معنوی و مادی کشور به خوبی استفاده کنیم و به نیروی انسانی خود بها داده‌ایم. نباید شرایطی به وجود بیاید که نخبگان از کشور مهاجرت کنند.

حجتی با بیان اینکه دو قوای دیگر باید به خوبی با قوه مجریه همکاری داشته باشند، گفت: مجلس شورای اسلامی باید با رئیس‌جمهور منتخب همکاری لازم را داشته باشد و اگر این همکاری وجود نداشته باشد نمی‌توان به اهداف کشور دست یافت. البته اعلام کرده سعی می‌کند مشکلات را حل کند. مردم از ایشان باید به خوبی حمایت کنند تا رئیس‌جمهور بتواند ظرف چند سال بر مشکلات فائق شود.

وی در پاسخ به این سؤال که رئیس‌جمهور چگونه باید به مطالبات ۳۱ میلیون نفری که در انتخابات شرکت نکردند پاسخ دهد؟ گفت: حرف افرادی که در انتخابات شرکت نکردند و رأی ندادند را نیز باید شنید، چراکه خارج از این مملکت نیستند و رئیس‌جمهور منتخب باید به حرف‌های این اکثریتی که رأی ندادند گوش کند. معتقدم در نهاد ریاست جمهوری باید یک مرکز تخصصی و راهبردی توسط رئیس‌جمهور راه‌اندازی شود تا به شکل‌های مختلفی مطالبه افرادی که رای نداده‌اند را احصا کند.

 این فعال سیاسی اصلاح‌طلب، خاطرنشان کرد: مسعود پزشکیان اکنون رئیس‌جمهور همه ملت ایران است و در این برهه از زمان در کشور نیاز به تلاش و همدلی بیشتر است و رئیس‌جمهور منتخب باید مطالبات نهفته بسیاری از مردم را جویا شود تا بتواند به مطالبات ملت ایران پاسخ دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha