• شنبه / ۱۶ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403041610914
  • خبرنگار : 30057

راه‌اندازی آزمایشگاه اندازه‌گیری دقیق با هدف صرفه‌جویی ارزی

راه‌اندازی آزمایشگاه اندازه‌گیری دقیق با هدف صرفه‌جویی ارزی

با راه‌اندازی آزمایشگاه اندازه شناسی از سوی یکی از شرکت های فناور، زمینه‌ای برای صرفه جویی ارزی و ورود محصولات داخلی به بازارهای بین المللی فراهم می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، مهدی آذرآئین، مدیرعامل این شرکت با تأکید بر این‌که اندازه‌شناسی قانونی، مقررات و الزامات قانونی مرتبط با اندازه­‌گیری را پوشش می ­دهد، افزود: دولت­‌ها باید با ایجاد زیرساخت اندازه‌­گیری در کشور و با توسعه و حفظ استانداردها و شیوه‌های اندازه‌گیری شناخته شده بین‌المللی، سیستم اندازه‌گیری‌ یکپارچه و قابل اطمینان را فراهم کنند. در صورتی‌که کشورهای مختلف زیرساخت سیستم اندازه­‌گیری را برقرار کرده باشند در آن صورت به‌راحتی می‌توانند با هم معاملات تجاری و توسعه فناوری خود را انجام دهند.

وی با اشاره به اهمیت وجود آزمایشگاه‌های اندازه‌شناسی در صرفه جویی ارزی و توسعه فناوری عنوان کرد: اگر به اندازه شناسی توجه مناسب نشود، پیامدهای منفی برای کشور دارد که از جمله آن می‌توان به خروج ارز از کشور، هدر رفتن منابع و سرمایه‌­های ملی، افزایش ناهنجاری‌های اقتصادی و اجتماعی در سطح جامعه، از بین رفتن اطمینان از سطح مناسب کمی و کیفی تولیدات و خدمات در جامعه و همچنین تضییع حقوق تولیدکنندگان و مصرف­‌کنند­گان کالا و خدمات اشاره کرد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: آزمایشگاه اندازه‌شناسی قانونی که با تکیه بر توان فناوران ایرانی مستقر در این شرکت به سرانجام رسید، منجر به ایجاد اطمینان نزد افراد جامعه در داد و ستدها و خدمات عمومی، افزایش بهره­‌وری در نظام ملی و ارتقای اعتبار در نظام بین‌­المللی، ایجاد رونق اقتصادی و کسب و کار در جامعه، اطمینان از سطح کیفی تولید کالا و خدمات، حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنند­گان، توسعه نظام کیفی کشور و ... خواهد شد.

این مجموعه دانش‌بنیان دارای گواهی تائید صلاحیت از سازمان ملی تائید صلاحیت بوده و همکار سازمان ملی استاندارد در زمینه اندازه‌شناسی و از اعضای توانمند شبکه آزمایشگاهی فناوی‌های راهبردی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha