• جمعه / ۱۵ تیر ۱۴۰۳ / ۲۳:۰۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403041510620
  • خبرنگار : 50553

مشارکت مردم؛ سربلندی نظام

پای کار میهن تا آخرین نفس

پای کار میهن تا آخرین نفس

ایسنا/قزوین از ۸ صبح تا ساعات پایانی ۱۵ تیر که دور دوم از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شده و همچنان هم ادامه دارد، مردم انقلابی قزوین با حضور پرشور پای صندوق‌های رأی وحدت‌آفرینی بی‌سابقه‌ای را رقم زدند، در این گزارش پای صحبت شهروندان قزوینی نشسته‌ایم.

به گزارش ایسنا، انتخابات تجلی حضور مردم در عرصه مشارکت و اداره کشور است، با برگزاری انتخابات مظهر مردم‌سالاری دینی در کشور ما به‌خوبی به تصویر کشیده می‌شود تا دشمنانی که قصد تفرقه‌افکنی میان مردم ما را دارند بدانند مردم ولایی و انقلابی پای آرمان‌های نظام اسلامی خواهند ایستاد.

اتفاق تلخ اردیبهشت ۱۴۰۳ و شهادت آیت‌الله رئیسی انتخابات زودهنگام را رقم زد اما در این شرایط ویژه لحظه‌ای اختلال در کشور پیش نیامد و مردم فهیم ما با حضور در هشتم تیر مهر تأیید این امر را بر صفحه تاریخ زدند.

امروز ۱۵ تیر دور دوم از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد، روزی که تکمیل‌کننده حضور مردم در انتخابات هشتم تیر بود، امروز همه ما فارغ از هر قومیت و ملیتی دست‌به‌دست هم دادیم و پای صندوق رأی رفتیم تا سرنوشت چهار سال پیش روی کشور عزیزمان ایران را تعیین کنیم، آنچه می‌خوانید نظر برخی از شهروندان قزوینی درباره انتخابات است.

ما جوانان دهه هشتادی پیرو خط ولایت‌فقیه هستیم

پسر جوانی که روی ویلچر نشسته، رأی اولی است؛ او خودش را محمد کاظمی معرفی کرد و به ایسنا گفت: برای رسیدن به بلوغ سیاسی لحظه‌شماری می‌کردم و از این‌که امسال توانستم در انتخابات شرکت کنم و سهمی در تعیین سرنوشت کشورم داشته باشم خوشحال هستم.

وی ادامه داد: ما جوانان دهه هشتادی آمدیم تا با حضور پرشور در انتخابات به تمام دنیا نشان دهیم پیرو خط ولایت‌فقیه هستیم و رأی دادن را امری واجب بر خود می‌دانیم و دشمنان بدانند ما در مقابل آنان خواهیم ایستاد تا با توطئه‌هایی چون ترغیب مردم برای حاضر نشدن پای صندوق رأی لحظه‌ای نتوانند بین مردم کشورمان تفرقه‌افکنی کنند.

این دهه هشتادی تصریح کرد: ما جوانان امروز از رئیس‌جمهور دولت چهاردهم درخواست داریم که گوش شنوایی برای حل مشکلات جوانان باشند تا با این کار بتوانند اعتماد جوانان را جلب کنند و آینده‌ای بهتر را برای ما رقم بزنند.

جانم فدای رهبر

پیرزنی که با کمری تا شده به‌سختی راه می‌رفت و پرچم ایران و فلسطین را به دست راست و تسبیحی به دست چپ گرفته بود و زیر لب ذکر می‌گفت خود را، صغری کمالی معرفی کرد و با لهجه شیرین ترکی‌اش گفت: امروز آمدم تا بگویم جانم فدای رهبر و پرچم ایران و فلسطین را در دست گرفته‌ام تا نشان دهم کشور ما حامی مردم مظلوم فلسطین است و به پاس خون شهدای خدمت در انتخابات شرکت کرده‌ام.

وی که شناسنامه پرشده از مهر حضور در انتخابات را نشانم می‌دهد بیان کرد: ما انقلاب کرده‌ایم و پای این انقلاب هم خواهیم ماند و هر یک از این مهرهای شناسنامه‌ مشتی بر دهان دشمنان انقلاب اسلامی است.

کمالی گفت: در راه حفظ آرمان‌های انقلاب بسیاری از فرزندان این مرزوبوم شهید شدند و همه ما تا آخرین لحظه عمرمان وظیفه‌ داریم برای حفظ این آرمان‌ها در صحنه حاضر باشیم.

مشارکت حداکثری دولتی قوی تشکیل خواهد داد

خانواده جوانی که ۲ فرزند خردسال و یک نوزاد دارند وارد مسجد شدند، علی بابایی پدر این خانواده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در انتخابات شرکت کردیم تا موجبات تشکیل دولت قوی را فراهم‌ کنیم تا روزهای روشنی برای کشورمان رقم بخورد.

وی بیان کرد: مشارکت مردم در انتخابات منجر به هم‌افزایی و وحدت بیشتر در سطوح ملی و بین‌المللی می‌شود و همه افرادی که رأی دادند در واقع در سرنوشت کشور خود سهیم بودند.

بابایی تصریح کرد: امروز با فرزندانم پای صندوق رأی آمدیم تا از کودکی یاد بگیرند شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی و اجتماعی است تا در آینده خود را موظف به مشارکت بدانند.

به تفاوت هر رنگ و زبان، برای پیشرفت و سربلندی ایران

آقایی که همراه با دختر کوچکش لباس کردی به تن داشتند گوشه‌ای ایستاده‌ بودند، لباس زیبایی که بر تن داشتند توجهم را جلب کرد، به سمت آنان رفتم، محمد چگینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با تن کردن لباس اصالتم امروز پای صندوق رأی آمدم تا نشان دهم ما مردم ایران به تفاوت هر رنگ و زبان، برای پیشرفت و سربلندی ایران در صحنه انتخابات حاضر خواهیم شد.

وی گفت: از جنبه اجتماعی انتخابات یکی از ابزارهای مهم در جهت تشکیل جامعه قوی است، وقتی‌که اقوام مختلف و نگاه‌های مختلف در کشور در انتخابات شرکت کنند اتحاد و همبستگی ملی رقم خواهد خورد.

حضور در انتخابات تکلیفی سیاسی و اجتماعی است

در قسمت دیگر آقایی که یک‌ پایش قطع است روی صندلی نشسته بود تا نوبتش شود، علی احمدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در زمان جنگ تحمیلی نوجوان ۱۷ ساله‌ای بودم که داوطلبانه به جبهه رفتم تا از این مرزوبوم حفاظت کنم و از اینکه پایم را در این راه از دست‌ داده‌ام ناراحت نیستم حتی حاضرم جانم را در راه کشورم فدا کنم.

وی گفت: حضور در انتخابات تکلیفی سیاسی و اجتماعی بر گردن همه ماست البته که باید کسی انتخاب شود که ادامه‌دهنده راه شهید رئیسی باشد و بتواند پروژه‌های نیمه تمام دولت قبلی را تکمیل کند.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: از رئیس‌جمهور دولت چهاردهم انتظار داریم خدمت به مردم را اولویت بداند و به درد دل مردم برسد چراکه مردم مشکلات معیشتی زیادی دارند و امیدشان به اقدامات رئیس‌جمهور آینده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha