• جمعه / ۱۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۶
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1403041510395
  • خبرنگار : 71295

رطوبت ۷۲ درصدی در بندر دیر

رطوبت ۷۲ درصدی در بندر دیر

ایسنا/بوشهر معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد بندر دیر با ۷۲ درصد و جم با ۱۱ درصد بیشترین و کمترین میزان رطوبت هوا را امروز تجربه کرده‌اند.

مساعدی با بیان اینکه میزان رطوبت در شهر بوشهر نیز ۵۵ درصد ثبت شده است اظهار کرد: شهر برازجان با ۴۵ و عسلویه نیز با ۲۸درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین شهرهای استان بوشهر در روز جاری بوده‌اند.

وی با اشاره به ثبت دمای ۳۱ درجه سانتیگرادی برای مرکز استان افزود: بدلیل وجود ریزگردها در شهرستان‌های گناوه و دیلم امروز دید افقی در این شهرستان‌ها به ترتیب پنج و هفت هزار متر ثبت شده و برای شهر بوشهر نیز ۹ هزار و ۹۹۹ متر است.

کارشناس هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: سرعت باد در بوشهر ۲۲ کیلومتر در ساعت و در شهر اهرم مرکز شهرستان دشتستان نیز ۱۱ کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

مساعدی ادامه داد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که امروز و فردا وضعیت جوی به نسبت آرامی بر استان و دریا حاکم است.

وی تصریح کرد: از اوایل وقت یکشنبه تا اوایل وقت سه‌شنبه هفته پیش رو، با افزایش نسبی سرعت وزش باد روی دریا، سواحل و فراساحل استان در برخی ساعات به‌تناوب مواج پیش‌بینی می‌شوند.

مساعدی گفت: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در سطح استان، در برخی ساعات وزش بادهای به نسبت شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از امروز تا پنج روز آینده احتمال خیزش گرد و خاک محلی در مناطق مستعد و نفوذ گرد و غبار فرامنطقه‌ای به استان، وجود دارد.

کارشناس هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، در بعضی ساعات وزش باد و در برخی نقاط همراه با گردوخاک، از عصر در برخی ساعات افزایش ابر پیش‌بینی شده است.

مساعدی به ایسنا گفت: در این مدت جهت وزش باد متغیر، روی دریا به طور غالب جنوب غربی تا شمال غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت، تا عصر امروز در سواحل و فراساحل جنوبی ۱۶ تا ۴۶ گاهی تا ۵۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی افزود: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر، امروز در سواحل و فراساحل جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر است.

کارشناس هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۶:۵۸ ، جزر ساعت ۱۵:۰۵ و مد دوم ساعت ۲۱:۴۰ خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha