به گزارش ایسنا، شرکت «متا» که شرکت مادر اینستاگرام و فیس بوک است، در پنجم ژوئیه سال میلادی گذشته، «تردز» را به عنوان رقیب «ایکس» (توییتر سابق) معرفی کرد تا از هرج و مرجی که پس از این خریداری شدن این شبکه اجتماعی توسط ایلان ماسک، ایجاد شده بود، استفاده برده و کاربران آن را جذب کند.
«تردز» در کمتر از یک هفته، ۱۰۰ میلیون کاربر جذب کرد که تا حدودی به دلیل امکان ایجاد پروفایل «تردز» برای کاربران از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام بود اما متعاقبا، تعداد کاربران آن کاهش یافت.
مارک زاکربرگ، مدیرعامل «متا» در پستی در «تردز»، نوشت: «چه سالی بود». وی در آوریل، تعداد کاربران «تردز» را بیش از ۱۵۰ میلیون نفر تخمین زده بود.
میانگین کاربران ماهانه «تردز»، تنها تصویر محدودی از محبوبیت این شبکه اجتماعی را ترسیم می کند. این پلتفرم، معیارهای کلیدی مانند تعداد کاربران روزانه فعال و میانگین زمان سپری شده به ازای هر کاربر را فاش نکرده است. طبق گزارش شرکت اطلاعات بازار «سنسور تاور»، اگرچه، «تردز»، تعداد کاربرانش را با توسعه بین المللی و عرضه قابلیتهای جدید، افزایش داده، اما برای ترغیب تعامل بیشتر کاربران، به تقلا افتاده است.
بنا بر دادههای «سنسور تاور»، کاربران «تردز» در ماه میلادی گذشته، به طور میانگین، هفت دقیقه در روز را در این پلتفرم سپری کردند که حدود ۶۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت.
بر اساس گزارش رویترز، «تردز» تبلیغات ندارد و بر این اساس، درآمدی برای شرکت «متا»، تولید نمی کند. این پلتفرم اخیرا به گروه سایتهای شبکه اجتماعی پیوسته که از پروتکل «اکتیویتی پاب» پشتیبانی می کنند که به کاربران اجازه می دهد در بین پلتفرمها، تعامل داشته باشند.
انتهای پیام
نظرات